Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

I-94 nog in paspoort na vertrek (in 2002!)

Discussie gestart

Estherr

Hallo,
Ik heb al gezocht op het forum, maar geen antwoord kunnen vinden. Hopelijk kan iemand me advies geven.

In 2002 ben ik naar Costa Rica geweest, met twee transfers in de VS, ik heb toen het groene I-94 formulier in mijn paspoort geniet gekregen. Dit is er bij vertrek niet uitgehaald. Tot op vandaag wist ik niet dat dat moest (tot ik op de website van de ambassade keek). Ik ga eind september richting de VS om wat mensen te bezoeken en ik vroeg me af of het een probleem is dat dat groene formulier nog in mijn paspoort zit. Ik las wel dat je een brief kan schrijven met kopieen van je paspoort (waar ingestempeld staat dat ik in Costa Rica ben aangekomen en weer ben vertrokken en het jaar daarna naar Peru), maar ik vraag me af of dat papierwerk nog op tijd klaar zal zijn. Heeft iemand hetzelfde probleem gehad?

Groetjes, Estherr
#1 - 23-05-2005, 12:29 uur

schorpioenvrouw

Hoi Estherr,

Ik heb in mei 2004 hetzelfde meegemaakt dus. Ze waren vergeten het groene kaartje uit mijn paspoort te halen. Ik heb bij thuiskomst inderdaad een brief geschreven en kopieën gemaakt van paspoort, instapkaarten en het groene kaartje en dat opggestuurd. Toen ik in december 2004 weer naar de VS ging was het wel ff spannend (vond ik tenminste), omdat ik helemaal geen antwoord had gekregen op mijn brief.
Maar goed, alles ging dus goed.
Ik hoop dat ik je hiermee een beetje heb gerust gesteld.
Volgens mij moet mijn draadje over hetzelfde onderwerp ook nog ergens hier te vinden zijn (nou ga ik twijfelen of ik die vraag hier wel gesteld heb ??? ::) :-[).
#2 - 23-05-2005, 12:43 uur

Estherr

Bedankt voor je berichtje. Ik ben inderdaad maar begonnen met de brief te schrijven, helaas heb ik natuurlijk die instapkaarten van toen niet meer...hopelijk komt het goed  :). Ik denk dat ik in oktober dan maar een kopie van die brief meeneem. Of word je meteen teruggestuurd als het niet op tijd geregeld is?
#3 - 23-05-2005, 12:47 uur

schorpioenvrouw

Ik snap dat je je instapkaarten van toen niet meer hebt. Ik zou wel als ik jou was niet het orginele groene kaartje opsturen, maar een kopie. Stel dat er iets mis gaat met versturen (je weet maar nooit) dan heb je tenminste zelf het kaartje nog. Zo heb ik het tenminste gedaan. Ik had dus in december mijn instapkaarten, groene kaartje en brief bij voor het geval er naar gevraagd zou worden. Maar dat was niet het geval.
Ik heb nog ff al mijn berichten nagekeken, maar geen draadje over het groene kaartje........sorry.......vergissing......  :o
Ik zou me zeker geen spookverhalen in mijn hoofd gaan halen over dat je gelijk weer teruggestuurd wordt naar NL....hahahaha ;).
Het was natuurlijk niet jouw fout. In de VS had men het groene kaartje uit je paspoort moeten halen daar hoef jij toch niet aan te denken.
#4 - 23-05-2005, 13:05 uur
« Laatst bewerkt op: 23-05-2005, 13:05 uur door schorpioenvrouw »

FreezeM

Toen wij in 2000 naar de VS gingen zijn we vergeten de groene kaart in te leveren. Nooit een brief gestuurd ofzo en het jaar daarna zonder dat er naar werd gevraagd de grens over gekomen. Maar dat was natuurlijk wel voor 9/11, misschien zijn ze nu strenger.
#5 - 23-05-2005, 13:18 uur

Mississippi

Als je het I-94 formulier niet hebt ingeleverd kan dat zeker problemen gaan opleveren als je niets doet. Een collega van mijn heeft dat ook gehad en heeft toen de instructies opgevolgd die staan in de FAQ van de website van de US Embassy:

If you returned home with your U.S. Citizenship and Immigration Services (USCIS) departure record Form I-94 (white) or Form I-94W (green) in your passport, it means that your departure was not recorded properly. It is your responsibility to correct this record. You must provide the BCIS sufficient information so we can record your timely departure from the United States. This will close out your earlier record of arrival to this country.

If you do not validate a timely departure from the United States, or if you cannot reasonably prove otherwise when you next apply for admission to the United States, the USCIS may conclude you remained in the United States beyond your authorized stay. If this happens, the next time you apply to enter the United States, your visa may be subject to cancellation or you may be returned immediately to your foreign point of origin.

In particular, visitors who remain beyond their permitted stay in the United States under the Visa Waiver Program cannot reenter the United States in the future without obtaining a visa from a United States Consulate. If this occurs and you arrive at a United States port-of-entry seeking admission under the Visa Waiver Program without a visa, United States immigration officers may order your immediate return to a foreign point of origin.

To validate departure, the USCIS will consider a variety of information, including, but not limited to:

Original boarding passes you used to depart the United States

Photocopies of entry or departure stamps in your passport indicating entry to another country after you departed the United States (you should copy all passport pages that are not completely blank, and include the biographical page containing your photograph.), and

Photocopies of other supporting evidence, such as:
Dated pay slips or vouchers from your employer to indicate you worked in another country after you departed the United States
Dated bank records showing transactions to indicate you were in another country after you left the United States
School records showing attendance at a school outside the United States to indicate you were in another country after you left the United States
Dated credit card receipts, showing your name, but, the credit card number deleted, for purchases made after you left the United States to indicate you were in another country after leaving the United States
Your statement will not be acceptable without supporting evidence such as noted above.

You must mail legible copies or original materials where possible. If you send original materials, you should retain a copy. The USCIS cannot return original materials after processing. To help us understand the situation and correct your records quickly, please include an explanation letter in English. You must send your letter and enclosed information only to the following address:

ACS - INS SBU
P.O. Box 7125
London, KY 40742-7125
USA

Do not mail your departure Form I-94 or supporting information to any United States Consulate or Embassy, to any other USCIS office in the United States, or to any address other than the one above. Only at this location are we able to make the necessary corrections to USCIS records to prevent inconvenience to you in the future. (Rev. IN02-39)

If you are traveling back to the U.S. soon, and are concerned that a mailed I-94 will arrive too late and present a problem at the port of entry, take the I-94 with you, and turn it in to the Immigration officer upon arrival with proof of when you left the US.
#6 - 23-05-2005, 21:00 uur

Tompy

Heb dus ook dit zelfde probleem, toen ik naar NY ging en terug hebben ze het er ook niet uitgehaald en ik was het vergeten, dus eigenschuld ook. Maar hoe doen ze het dan met het groene kaartje? Want ik denk als ze dat in Amerika zien dat ze dan vragen gaan stellen? Wat moet ik dan zeggen of vertellen? Of kunnen hun dit in een systeem zien, omdat ik ook al in NY ben geweest  en een vinger afdruk en foto heb laten nemen? Of hoe gaat dit ? Moet ik btw ook een brief erbij sturen met uitleg ofzo ?

Alvast bedankt,
#7 - 26-06-2005, 19:17 uur

Mississippi

Heb dus ook dit zelfde probleem, toen ik naar NY ging en terug hebben ze het er ook niet uitgehaald en ik was het vergeten, dus eigenschuld ook. Maar hoe doen ze het dan met het groene kaartje? Want ik denk als ze dat in Amerika zien dat ze dan vragen gaan stellen? Wat moet ik dan zeggen of vertellen? Of kunnen hun dit in een systeem zien, omdat ik ook al in NY ben geweest  en een vinger afdruk en foto heb laten nemen? Of hoe gaat dit ? Moet ik btw ook een brief erbij sturen met uitleg ofzo ?

Alvast bedankt,

Wat bedoel je als je schrijft dat je -ook al in NY bengeweest- ?
Was dat een andere keer, NADAT je het groene kaartje was vergeten?
Of heb je die vingerafdruk laten nemen toen je de VS verliet?



Hopelijk is het niet al te lang geleden. Hoe eerder je reageerd hoe beter   :-[

Als je het groene kaartje niet inlevert, heb je officieel de VS niet verlaten. Dat betekent dat, als je de volgende keer naar de VS reist, je bij immigration een probleem krijgt omdat je langer dan 90 dagen in de VS was. Om dit te voorkomen moet je aantonen dat je de VS wel binnen 90 dagen hebt verlaten en dat moet je bewijzen. (zie vraag 7 van de FAQ)

Daarvoor moet je het groene kaartje zo snel mogelijk naar ACS - INS SBU, P.O. Box 7125, London, KY 40742-7125, USA sturen met een brief waarom je het niet hebt ingeleverd en wanneer je de VS wel hebt verlaten. Daarbij is het noodzakelijk dat je dat kan bewijzen door kopieën van een instapkaart, loonstrookjes, creditcard overschrijvingen e.d. mee te sturen zodat aannemelijk is dat je inderdaad buiten de VS was na je vertrek.

Succes ! Laat even weten of je nog wat te horen krijgt als je dat allemaal opstuurt  ;)



#8 - 26-06-2005, 20:22 uur
« Laatst bewerkt op: 26-06-2005, 20:23 uur door Mississippi »

Tompy

Nee ik heb een vingerafdruk laten nemen toen ik de US inging, een week daarna ben ik van af Amsterdam naar Natal Gevlogen ( Brazilie ) heb daar ook stempels gekregen, maar moet ik het groene kaartje opsturen of een kopie ervan ? Verder heb ik mijn tickets enzo nog en heb ook nog wel een kopie van bankafschrift ofzo waar op staat dat ik hier geld heb gepint.

Maar hoe zit het  dan als ik de volgende keer naar de US ga? Dan zien ze dat ik de visa waiver er uit heb getrokken? of hoe gaat dat?
#9 - 26-06-2005, 20:54 uur
« Laatst bewerkt op: 26-06-2005, 20:54 uur door Tompy »

Mississippi

Nee ik heb een vingerafdruk laten nemen toen ik de US inging, een week daarna ben ik van af Amsterdam naar Natal Gevlogen ( Brazilie ) heb daar ook stempels gekregen, maar moet ik het groene kaartje opsturen of een kopie ervan ?

>> You must mail legible copies or original materials where possible. If you send original materials, you should retain a copy.


Maar hoe zit het  dan als ik de volgende keer naar de US ga? Dan zien ze dat ik de visa waiver er uit heb getrokken? of hoe gaat dat?

>> Als je de aanwijzingen van U.S. Citizenship and Immigration Services (USCIS) opvolgt, zou het alemaal goed moeten komen.

#10 - 27-06-2005, 21:19 uur

newengland

Ik wist eigenlijk niet dat het groene kaartje er ook weer uit moest. Nu ik er aan denk (en bekijk) zit kaartje bij mij ook nog in me paspoort sinds de laatste reis naar de US. Gelukkig ben ik er op tijd bij want ik ga in Mei pas weer naar de states. Ik zal ook maar eens zo'n brief gaan schrijven.
Je kunt dus zonder dat je het weet bekend staat bij de US customs dat je het land nooit verlaten hebt.
#11 - 29-06-2005, 15:52 uur
You have to recognize when the right place and the right time fuse and take advantage of that opportunity. There are plenty of opportunities out there. You can't sit back and wait.

Chiefram

Ik wist eigenlijk niet dat het groene kaartje er ook weer uit moest. Nu ik er aan denk (en bekijk) zit kaartje bij mij ook nog in me paspoort sinds de laatste reis naar de US. Gelukkig ben ik er op tijd bij want ik ga in Mei pas weer naar de states. Ik zal ook maar eens zo'n brief gaan schrijven.
Je kunt dus zonder dat je het weet bekend staat bij de US customs dat je het land nooit verlaten hebt.

Zo zie je maar weer... dit is ook een manier om (illegaal) in Amerika te wonen, ook al woon je gewoon in Nederland...  :D ;)
#12 - 29-06-2005, 16:05 uur

Tompy


Do not mail your departure Form I-94 or supporting information to any United States Consulate or Embassy, to any other USCIS office in the United States, or to any address other than the one above. Only at this location are we able to make the necessary corrections to USCIS records to prevent inconvenience to you in the future. (Rev. IN02-39)



Wat ik nu niet snap of ik het orginele groene papiertje nu uit mijn pasport moet trekken en mee sturen of alleen een copie ervan ?
#13 - 02-07-2005, 14:45 uur

Tompy

lamar ;) ik weet het al :) Ik stuur een kopie mee :)
#14 - 02-07-2005, 14:52 uur

Chiefram

Misschien kun je je beter even helemaal niet meer in de USA laten zien...  ;D

Nee hoor, geintje... HAHAHA... (Ik heb weer zo'n bui...)  ;D ;D ;)
#15 - 02-07-2005, 14:53 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15