Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Ik ga emigreren! Wat vragen

Discussie gestart

Mennoinusa

Nieuw!
Beste mede yankee-fans!

Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen: Ik ga over 1 maand naar New jersey verhuizen. Via mijn werkgever heb ik een L1A visa weten te bemachtigen en ga ik dus via een inter company transfer werken voor de vestiging in de VS. Bedoeling is dat er gelijk een Green Card procedure wordt opgestart.

Tot zover het goede nieuws, echter nu het allemaal zo ver is, stuit ik op wat problemen, wat jullie vast bekend moet zijn. En dat ligt met name bij het credit score system in de VS.

Woning wordt door mijn bedrijf nog net geregeld, ze betalen de huur voor 3 maanden, daarna mag ik het zelf uitzoeken. Zelfde geldt voor een huur auto: ze betalen 3 maanden de lease. Echter daarna moet ik mijn Eigen boontjes doppen. Overigens werk ik nu in de VK, dus heb wel wat ervaringen met verhuizen.

Hier komen de vragen:

1. Bank rekening openen. Dit lijkt me vrij essentieel om een credit score op te bouwen. Hoe makkelijk/moeilijk gaat dit? En wat is er voor nodig? Ik heb in de VK een rekening bij Lloyds bank bijvoorbeeld, kan ik die transferen naar de VS? Iemand daar ervaring mee?
2. Zonder credit score, hoe moeilijk is het om bijvoorbeeld een Telefoon af te sluiten, kabel af te sluiten en internet af te sluiten? Enzovoort. Zijn er tips om dit eenvoudiger op te lossen? Of maak ik me druk om niks?
3. Ik moet voor mijn werk ongeveer 80 miles per dag reizen: Is het slimmer om een auto te leasen of te kopen? Suggesties zijn welkom.

Dit is het eerste wat binnen schoot qua essentiele vragen. Nieuwe tips en suggesties zijn natuurlijk altijd welkom. Ik ga zelf in jersey City wonen, mijn werk is in Bedminster in New Jersey, dus elke dag ongeveer 45 minuten rijden. Maar dat nemen we maar voor lief. iemand ervaring met Jersey City? Ik zit aan de waterfront, uitzicht over de Hudson river.  Mocht er iemand in de buurt wonen, altijd gezellig!

Alvast bedankt!

groetjes,

menno
#1 - 20-08-2015, 10:38 uur
« Laatst bewerkt op: 20-08-2015, 12:23 uur door Mennoinusa »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15