Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Imigreren

Discussie gestart

mattboy

Hallo mensen kan iemand me helpen,

Hallo ik ben Matthew, en ben nu nog woonachtig in Nederland. Maar ik zou heel graag in Amerika willen wonen, heb het helemaal gehad met Nederland... Ik heb geen contact met mijn vader meer en mijn moeder woon al in Amerika en is daar getrouwd met een Amerikaan. Maar zei heeft nog gewoon het Nederlands passpoort. Alleen komen wij er samen niet uit wat ik allemaal moet doen.... Ik wil zo graag weg hier uit Nederland, en een nieuw leven opbouen in Amerika... Wie kan me helpen om belangrijke punten te weten.... en als ik wel in amerika kan en mag verblijven permanent
#1 - 21-08-2005, 03:38 uur

schorp

Ben je meerderjarig (boven de 18)
ben je getrouwd
Heeft je moeder een green card, indien ja, hoelang?  

etc.

We hebben wat meer info nodig om je te kunnen helpen.
#2 - 21-08-2005, 10:28 uur

mattboy

Ik ben zelf 19 jaar en ben niet getrouwd. Mijn moeder die is daar getrouwd met een amerikaanse man.... pas geleden in mei... Als ze een greencard heeft weet ik niet. Ik weet dat ze 24 mei is getrouwd.  en dat ze haar nederlands passpoort heeft
#3 - 21-08-2005, 10:33 uur

mattboy

Ik ben zelf 19 jaar en ben niet getrouwd. Mijn moeder die is daar getrouwd met een amerikaanse man.... pas geleden in mei... Als ze een greencard heeft weet ik niet. Ik weet dat ze 24 mei is getrouwd.  en dat ze haar nederlands passpoort heeft
#4 - 21-08-2005, 10:33 uur

mattboy

en ja mijn moeder heeft een greencard
#5 - 21-08-2005, 11:11 uur

RedBaron

Als jou moeder jou sponsor wilt zijn dan is dat een mogelijkheid om naar amerika te gaan
#6 - 21-08-2005, 15:49 uur

gaby

als je ouders in usa woonen moet het toch niet moeilijk zijn om er ook heen te gaan. op grond van familie hereniging???
#7 - 21-08-2005, 15:58 uur

Chiefram

Zolang je nog geen 21 bent en je moeder heeft een Green Card, dan is de weg voor je open.

Maar hoe is je moeder zo snel aan een Green Card gekomen dan? Ik ken mensen die hier al jaren en jaren wonen, maar tot op de dag van vandaag nog steeds afgewezen worden voor een Green Card.
#8 - 21-08-2005, 17:24 uur

Loek

Volgens mijn wordt immigratie op grond van familie alleen gedaan ingeval de sponsor een US citizen is.  Dus niet een green card houder.  Misschien dat de echtgenoot van je moeder je sponsor kan zijn indien hij je adopteert.  Maar ik geloof dat adopteren slechts mogelijk is tot 16 jaar.
#9 - 21-08-2005, 21:45 uur
« Laatst bewerkt op: 21-08-2005, 21:46 uur door Loek »

Loek

Zolang je nog geen 21 bent en je moeder heeft een Green Card, dan is de weg voor je open.

Maar hoe is je moeder zo snel aan een Green Card gekomen dan? Ik ken mensen die hier al jaren en jaren wonen, maar tot op de dag van vandaag nog steeds afgewezen worden voor een Green Card.

Als je met een US Citizen trouwt krijg je vrij snel een green card.  Mijn vrouw kreeg hem direct op basis van haar huwelijk met mij.  Inmiddels is het wat minder snel, maar langer dan een paar maanden hoeft het volgens mij nog steeds niet te duren.
#10 - 21-08-2005, 21:48 uur

Chiefram

Volgens mijn wordt immigratie op grond van familie alleen gedaan ingeval de sponsor een US citizen is.  Dus niet een green card houder.  Misschien dat de echtgenoot van je moeder je sponsor kan zijn indien hij je adopteert.  Maar ik geloof dat adopteren slechts mogelijk is tot 16 jaar.

Onze zoon kreeg direkt (tegelijker tijd met ons) zijn eigen Green Card, omdat hij nog geen 21 jaar was. Daarna, dus als hij 21 jaar of ouder zou zijn, zou het het niet meer hebben gekregen. Indedaad ook niet als sponsering, omdat wij (nog) geen Amerikaanse staatsburger zijn.

Overigens, als je op basis van family sponsering gaat, dan wil dat niet zeggen dat je een Green Card krijgt. Die vlieger gaat niet op. Wel krijg je dan vergunning (uiteraard na goedkeuring) om te mogen werken in de US waar en bij wie je maar wilt.
#11 - 21-08-2005, 22:18 uur
« Laatst bewerkt op: 21-08-2005, 22:19 uur door Chiefram »

mattboy

Zolang je nog geen 21 bent en je moeder heeft een Green Card, dan is de weg voor je open.

Maar hoe is je moeder zo snel aan een Green Card gekomen dan? Ik ken mensen die hier al jaren en jaren wonen, maar tot op de dag van vandaag nog steeds afgewezen worden voor een Green Card.


Mijn moeder die woont er al 10 jaar als het niet langer is mijn ouders zijn nl gescheiden toen ik 1 was
#12 - 22-08-2005, 00:29 uur

mattboy

Mijn moeder die woont al 10 jaar als het niet langer is in Amerika. Dus als ik van jullie allemaal begrijp...... ligt de weg dus open voor mij. Maar hoelang gaat het duren als ik bijv. nu de aanvraag doe??? En hoe zit het met werkvergunning enz enz ik snap het allemaal nog niet
#13 - 22-08-2005, 00:32 uur

Chiefram

Vergeet de werkvergunning. Als jij in de USA bent in jou situatie, dan krijg je een SSN waarmee je gewoon kunt gaan werken.

Neem kontakt op met het Amerikaans Consulaat in Amstedam, die kunnen je uit de brand helpen. Je moet het zelf regelen, niet je moeder. En doe het snel, wacht niet tot na je 21ste... dan ben je te laat en kun je jaren moeten wachten.

De weg ligt echt voor je open, de droom van heel veel mensen...

 :) ;)
#14 - 22-08-2005, 01:36 uur

mattboy

waar ik tegen aan hik is dat ik hier nog wat schulden heb open staan....... gaan ze daar niet moeilijk om doen dan????? ik blijf gewoon alles houden hier in nederland
#15 - 22-08-2005, 01:41 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15