Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Job - Interview in Chicago

Discussie gestart

marleencolorado

Eind augustus vlieg ik naar Chicago voor een job-interview!  cheer

In 2004/2005 heb ik bij een bedrijf in Munchen, Duitsland stage gelopen voor mijn studie International Business. Ik heb hier een hele leuke tijd gehad en wilde na mijn stduie graag weer terug naar dit bedrijf. Nu ik in juli ben afgestudeerd had ik contact op genomen met mijn begleider daar en zij was erg enthousiast. Op dat moment waren er alleen geen banen voor mij vrij. Het leek wel alsof ik op het juiste moment contact opnam met haar. In die week was net de manager van de vestiging in Chicago daar en hij gaf aan naar iemand op zoek te zijn die verschillende werkzaamheden van hem kon over nemen, zijn rechter hand te zijn. Mijn begleider heeft direct mijn naam genoemd en gezegd dat hij een grote fout begaat als hij mij niet aan neemt  ;D

Ik moest contact met hem opnemen. Na het eerste telefoon gesprek was hij erg enthousiast maar had nog andere kandidaten. Ook was het niet mogelijk voor hen om mij uit te nodigen voor een interview omdat zij geen ticket vanaf Nederland konden financieren. Ik was al van plan om in september naar mijn vriend in Colorado te vliegen dus een stop meer of minder maakte niet uit. Hij vroeg mij te wachten met plannen maken, maar nadat we een tweede telefoon gesprek hebben gehad is hij erg enthousiast en wil mj ontmoeten en het kantoor in Chicago laten zien. Dus daar ga ik dan, 29 augustus. Spannend!

Sommige vragen zich misschien af, waarom niet naar Colorado? Daar woont je vriend toch? Mijn vriend en ik hebben het nog steeds erg leuk. Begin juli is hij hier geweest en het was echt onwijs leuk. Toch hebben we besloten dat we niet willen trouwen alleen maar om mij naar Colorado te krijgen. Ook denk ik niet het werk te vinden wat ik graag wil in Avon, Colorado. Ik heb deze internationale studie gedaan en wil daar graag iets mee doen. Hij moedigt me daar in aan, en vindt het heel leuk dat ik misschien in Chicago terecht kom, toch minder uurtjes vliegen dan naar Amsterdam. In de toekomst weet ik zeker dat ik in Colorado terecht kom, nu alleen nog even niet.

Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

Marleen.

Ps: Als iemand tips heeft, graag!
#1 - 14-08-2006, 18:59 uur
Begonnen met een super leuke baan hier in Edwards, CO. Helemaal happy met mijn hubby

XcIsIoN

Wow klinkt echt super.
Btw de afstand Chicago - Colorado is een stuk kleiner dan vanuit NL. Zie het als je volgende stap in de relatie  8)
Good luck met je interview
#2 - 14-08-2006, 19:09 uur

Rebecca

Wow, wat goed zeg Marleen!!

Ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat! Dat zou dan toch verschrikkelijk leuk zijn. Tevens zou je dan toch je vriend vakaer kunnen zien, waarna jullie als nog kunnen besluiten om dan te gaan trouwen!

Houd ons vooral op de hoogte van het hoe en wat!! Ik zal duimen voor je!

Groetjes,
Rebecca
#3 - 14-08-2006, 19:11 uur
Onze blog-Bouwmanfamily
NBA Guru 2007!!

hollandranch

Ik denk dat je beter tips kan vragen aan Amerikanen, deze weten natuurlijk meer over hun eigen volkje. Maar als je met een Nederlands enthousiasme aan het werk gaat is mijn ervaring dat Amerikanen dit zeer waarderen, wees jezelf en ga ervoor. Good luck,  2006-01
#4 - 14-08-2006, 19:21 uur

Mrjn

Spannend! Heel veel succes en Chicago is een erg leuke stad, dus je zult je er best vermaken! En inderdaad, het is een stukkie korter vliegen naar Colorado.
#5 - 14-08-2006, 19:28 uur

visuar

Super nieuws Marleen! Ik zat zelf in een soort gelijk bootje en heb ondertussen de baan al. Nu alleen nog naar de US toe (wat lastiger).

Wat ik heb gehoord en zelf ook wel een beetje heb meegemaakt is dat je jezelf wel moet verkopen. Dat mag wel wat meer dan hier in Nederland zeg maar (uiteraard niet te veel en ook niet gaan staan liegen). Maar als iemand je daar al heeft aangeprezen zit het wel goed. Grappig, bij mij ging het bijna op dezelfde manier ;)

Succes!! 2006-01
#6 - 14-08-2006, 21:51 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Dusza

succes!
En, Chicago vond ik een fantastische stad!
#7 - 14-08-2006, 23:08 uur

B-man

En, Chicago vond ik een fantastische stad!

Helemaal mee eens, superstad! Ik ben er pas geweest om een vriend te bezoeken die er is getrouwd met zijn Amerikaanse vriendin en er nu ook woont en werkt en hij is laaiend enthousiast!

Succes en hou ons op de hoogte!

B-man
#8 - 14-08-2006, 23:13 uur
« Laatst bewerkt op: 14-08-2006, 23:19 uur door B-man »
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Jez

 cheer cheerb cheerg cheerr Goed nieuws zeg! Ik zag dat je ook al eind deze maand vertrekt, dus wens ik je alvast heel veel succes enneh.......... keep us posted!

Groetjes, Jez
#9 - 14-08-2006, 23:30 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

FreezeM

Geweldig Marleen!!! Heel veel succes :)
#10 - 15-08-2006, 08:49 uur

marleencolorado

Hey! Bedankt allemaal voor jullie posts. Ik houd jullie zeker op de hoogte, het is al snel. Erg spannend allemaal  :D
#11 - 15-08-2006, 09:08 uur
Begonnen met een super leuke baan hier in Edwards, CO. Helemaal happy met mijn hubby

marleencolorado

Vorige week woensdag had ik mijn interview in Chicago en het ging echt heel erg goed. Ze waren erg enthousiast en heel blij dat ik wilde langskomen. De baan lpast me helemaal en ik heb er nu nog meer zin in. Er zijn alleen twee andere kandidaten die deze week langskomen en ik hoor eind van de week of ik het ben geworden of niet. Ik heb er in iig een heel goed gevoel over en als het niks wordt was het toch een hele leuke en leerzame ervaring. Ik heb als voordeel dat ik al voor het bedrijf heb gewerkt. We zullen zien....erg spannend. cheerb

ik houd jullie op de hoogte.

Ik ben in Colorado en geniet van de vrije dagen, het schitterende weer en omgeving en mijn lieve vriend. shiny
#12 - 06-09-2006, 21:49 uur
Begonnen met een super leuke baan hier in Edwards, CO. Helemaal happy met mijn hubby

Rebecca

Nou we zullen allemaal wel voor je duimen hoor!  2006-01

Geniet overigens maar lekker van je tijd in Colorado en natuurlijk idd je vriend  ;)
#13 - 07-09-2006, 08:47 uur
Onze blog-Bouwmanfamily
NBA Guru 2007!!

FreezeM

Spannend, spannend, spannend hoor!!!
#14 - 07-09-2006, 21:26 uur

Frank S

Heb je al een uitslag gekregen?
#15 - 16-09-2006, 16:53 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15