Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Katten mee

Discussie gestart

Jez

Hee Chiefram,

Ik las ergens dat je kat mee-emigreert. Zou je daar t.z.t. wat meer over willen vertellen, hoe dat is gegaan, met het vliegen enzo? Want ALS wij ook worden uitverkoren, dan gaan mijn 3 katten natuurlijk wel mee! (ik leer ze al wat woordjes Engels :D)
#1 - 23-11-2004, 23:49 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Ja hoor, het is eigenlijk heel simpel:

Informeer eerst bij de luchtvaartmaatschappij of ze katten mee kunnen nemen. Wij hadden namelijk eerst met United Airlines willen vliegen, maar die hadden geen speciale dierenruim. Nu hebben wij KLM en die had dat wel.

Volg de instrukties op van de luchtvaartmaatschappij, daar kunnen nog wel eens verschillen in de eisen zitten ten opzichte van andere maatschappijen.

In ons geval (en dat is geloof ik tevens de standaard procedure) moet de kat minimaal 1 maand en maximaal 1 jaar voor vertrek een Rabiesvaccinatie hebben. Hiervan moet je een bewijs hebben met datum van toediening en de naam en adres gegevens van de dierenarts die dit heeft toegedient.

Maximaal 7 dagen voor vertrek (er zijn er die hebben het over 10 dagen) moet je wederom met de kat naar de dierenarts om een gezondheidsverklaring te krijgen.

De kat moet daarnaast een ENGELSTALIG paspoort hebben, met daarin zijn naam, geboortedatum en welke vaccinaties (en door welke dierenarts(en)) het heeft gehad.

Van al deze gegevens (paspoort, vaccinatiebewijs, gezondheidsverklaring) moeten kopieen aan de kennel waar de kat in zit, worden bevestigd.

De kennel moet aan de eisen voldoen die de luchtvaart hieraan stelt. Een beetje goede dierenspeciaalzaak verkoopt deze en heb je er gelijk een bewijs bij dat ze aan die eisen voldoen.
#2 - 24-11-2004, 14:48 uur

Jez

Thanks! Enneh, ik ben ook nieuwsgierig hoe het tijdens de reis gaat en na aankomst........... Keep me informed please!
#3 - 24-11-2004, 22:33 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Ja, ik ook! Ik neem aan dat de kat toch zijn behoefte ergens moet doen als hij enige uurtjes van te voren wordt ingechecked en daarna (als er geen vertraging is) 9 1/2 uur aan een stuk door in het vliegtuig zit. En dan heb ik het nog niet over de trip na de landing tot wanneer we op plaats van bestemming zijn!

Arme poes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En dan moet hij nog enige weken (misschien wel 2 maanden) logeren in American Pet Motel, omdat de familie van mijn vrouw allergisch is voor katten! Gelukkig zit APM maar zo'n 6 a 7 mile van ons vandaan, dus we kunnen elke dag even een kijkje nemen en met hem spelen...  :) ;) :P
#4 - 25-11-2004, 08:46 uur
« Laatst bewerkt op: 25-11-2004, 08:47 uur door Chiefram »

Norbert

Als ik het lees, dan krijg inderdaad spijt met jullie poes! Heb je het haar al wel verteld? ;D ;D
#5 - 25-11-2004, 18:59 uur

Chiefram

Als ik het lees, dan krijg inderdaad spijt met jullie poes! Heb je het haar al wel verteld? ;D ;D

Het is wel zielig en ik hoop maar dat het beestje niet dood gaat van eenzaamheid of verdriet, maar ja... hier achter laten is absoluut geen optie! Dan zou ik nooit meer goed kunnenslapen.

Aan de andere kant is het een behoorlijk luxe Motel waar hij heen gaat en men heeft (en dat is echt waar) voor het vervoer van de dieren een stretched limousine, zonder dollen !!!  8)


Dit is de limousine met op de achtergrond het American Pet Motel in Illinois.  :D

Typisch weer dat sterk overdreven Amerikaans, alsof een kat of hond merkt in wat voor auto het vervoert wordt...

Maar wel leuk!  ;D
#6 - 25-11-2004, 20:03 uur
« Laatst bewerkt op: 25-11-2004, 20:05 uur door Chiefram »

Jez

Kun je d'r voor onderweg geen tranqualizer geven? Mijn katten zeuren al als ze naar de dierenarts moeten, en da's echt maar 2 minuutjes met de auto......... Enneh, katten hebben echt wel gevoel vor luxe, hoor! Ze mauwen minder hard in onze Toledo dan in onze Swift  ;D ;D ;D
#7 - 28-11-2004, 18:34 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Wij zijn inmiddels (2 december) in Amerika aangekomen met de kat en alles is goed gegaan.

Wij hebben tussen 1 maand en 1 jaar voor vertrek de kat een Rabiesvaccinatie gegeven en ongeveer 5 dagen voor vertrek een medische keuring (gezondheidsverklaring). Dit MOET je namelijk hebben, anders neemt de luchtvaartmaatschappij de kat niet mee. Ook moet de kat in het bezit zijn van een geldig Engelstalig (!) paspoort.

Ook moet de kat in een door de luchtvaartmaatschappij goedgekeurde kennel vervoerd worden. Zo'n kennel kost ca. 75 euro.

Wij hebben op Schiphol de koffers ingechecked en daarna wordt je doorverwezen naar de kassa waar je de 'overbagage' kunt betalen. Daar betaalden wijn 125 euro voor de kat en die wordt dan in het bagageruim vervoerd. Ok, wel speciaal verwarmd voor dieren, dus niet tussen de postpaketten, haha

Eenmaal in de US zijn wij door Immigratie gegaan en (duurde maar 10 minuten a 15 minuten totaal) en de kat stond al klaar bij de band waar de koffers konden worden opgehaald. Wel vreemd trouwens, dat men de kat daar gewoon in zijn eentje hebben neergezet. Voor hetzelfde geld had iemand anders de kat mee kunnen nemen.

Een kat meenemen naar de US is dus kinderlijk eenvoudig!
#8 - 04-12-2004, 22:55 uur

Jez

Nou, gelukkig is alles vlot gegaan met katlief. Maarreh, wat vond hij/zij zelf van de reis? Of worden jullie nog genegeerd (zoals mijn katten bij mij doen als we weg zijn geweest of als ze naar de dierenarts moeten)
#9 - 04-12-2004, 23:16 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

heivalido

Gelukkig maar Chief, Ik denk dat Shay gek zou worden als de kat 2 maanden in quarentaine zou moeten. We zijn blij dat alles goed is gegaan.

Veel succes in de US namens Esther en ik  :D
#10 - 05-12-2004, 20:09 uur

roonlimburg

Wij zijn inmiddels (2 december) in Amerika aangekomen met de kat en alles is goed gegaan.

Wij hebben tussen 1 maand en 1 jaar voor vertrek de kat een Rabiesvaccinatie gegeven en ongeveer 5 dagen voor vertrek een medische keuring (gezondheidsverklaring). Dit MOET je namelijk hebben, anders neemt de luchtvaartmaatschappij de kat niet mee. Ook moet de kat in het bezit zijn van een geldig Engelstalig (!) paspoort.

Ook moet de kat in een door de luchtvaartmaatschappij goedgekeurde kennel vervoerd worden. Zo'n kennel kost ca. 75 euro.

Wij hebben op Schiphol de koffers ingechecked en daarna wordt je doorverwezen naar de kassa waar je de 'overbagage' kunt betalen. Daar betaalden wijn 125 euro voor de kat en die wordt dan in het bagageruim vervoerd. Ok, wel speciaal verwarmd voor dieren, dus niet tussen de postpaketten, haha

Eenmaal in de US zijn wij door Immigratie gegaan en (duurde maar 10 minuten a 15 minuten totaal) en de kat stond al klaar bij de band waar de koffers konden worden opgehaald. Wel vreemd trouwens, dat men de kat daar gewoon in zijn eentje hebben neergezet. Voor hetzelfde geld had iemand anders de kat mee kunnen nemen.

Een kat meenemen naar de US is dus kinderlijk eenvoudig!

Hey, ik heb nog aan jullie gedacht, maar vergeten om jullie op tijd een goede reis toe te wensen. Nou, in ieder geval veel succes daar aan de overkant van de plas.
#11 - 06-12-2004, 14:45 uur

Chiefram

Nou, gelukkig is alles vlot gegaan met katlief. Maarreh, wat vond hij/zij zelf van de reis? Of worden jullie nog genegeerd (zoals mijn katten bij mij doen als we weg zijn geweest of als ze naar de dierenarts moeten)

Genegeerd: Nee... Aangevallen: JA !!!  :'( :-\ :-X :-[

Zojuist even bij de kat wezen kijken, maar die was agressief en giftig. Zo is hij nooit geweest, maar ja... ook hij zal even door de zure appel heen moeten bijten, hahaha...

#12 - 06-12-2004, 19:54 uur

heivalido

Tja, voor dat beest is het allemaal nog net wat vreemder dan voor jullie dus ik kan me zijn gedrag wel voorstellen, ze zal ff moeten wennen aan al het onbekende om zich heen.  :)
#13 - 06-12-2004, 22:41 uur

Sbull

Die kat heeft gewoon jetlag meer niet en is daardoor net als wij jetlag hebben niet te genieten, hahahahaha
#14 - 06-12-2004, 23:23 uur

roonlimburg

Je hebt die kat toch wel vantevoren al betrokken bij de plannen he?
Of wist de kat eigenlijk van niks?
Ik kan me dan voorstellen dat die een beetje boos is hoor,  zomaar weggerukt uit de vertrouwde omgeving en terechtkomen op een plaats waar alles anders is en geen kat hem meer verstaat. ::)
#15 - 07-12-2004, 15:14 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15