Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Liberator goes USA,.. reassignment naar de USA (CA, Bay area)

Discussie gestart

Liberator


Howdy allemaal,

Even een update vanaf vakantie vanuit Vegas:

Mijn vakantie was dit jaar vruchtbaarder dan vorig jaar. Ik ben weer langs geweest bij een locale divisie en ik heb beet !!!
Ik heb gisteren het contract getekend met een startdatum van 7 Januari. De advocaten van de multinational waar ik voor werk zijn nu bezig met het papierwerk voor een L1B visa. Aangezien ik mij niet kan voorstellen dat de overheid dit afkeurd lijkt het mij zo goed als zeker nu dat de transfer zal lukken.

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
#1 - 11-11-2007, 06:58 uur
American Patriot living in Europe

Pieter79

Cogratulations!! Laat weten of het allemaal echt is gelukt en wanneer je daar aan de slag gaat :)
#2 - 11-11-2007, 10:20 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Liberator

Startdatum is nog steeds 7 Jan. Ik denk zellf rond 1 Jan in de US weer te zijn. Het is een  beetje kort dag allmaal. Ik ben nu de vehuizing aan regelen met een relocation counselor. 21 December is denk ik de laatste dag die ik in NL werk. Dan heb ik nog 1 week vrij in NL om vanalles te regelen.
#3 - 14-11-2007, 18:19 uur
American Patriot living in Europe

Willem goes Miami

Far out.  :afro:
Over 2 weken komt mijn aanstaande werkgever hier naartoe voor verder gesprek en papieren afhendelen  :dance: :dance: :dance:
#4 - 15-11-2007, 07:09 uur
Florida here we come, of toch naar Denver of Winston

Liberator

Weet iemand wat normale prijzen zijn voor een 1 bedroom normal appartement in the bay area in een 100km circel vanuit Foster City. Ik heb die counselor die nu aan het zoeken is voor mij en een andere gast die mijn pre-approved loan regelt zodat ik weet wat mijn budget is. Mijn bruto word 120k dus ik weet niet wat ik kan betalen daar in de buurt aangezien de prijzen ziek hoog zijn volgens mij. Ik wil ook fatsoenlijk broadband internet hebben. Kan iemand een ISP aanraden in die regio ? Een team advocaten is bezig met mijn L1B papierwerk dus daar heb ik verder weinig omkijken naar.
#5 - 16-11-2007, 10:49 uur
American Patriot living in Europe

Liberator

Mijn startdate is nu definitief bekend: 1 Februari 2008
Dan ben ik in Foster City California
#6 - 20-11-2007, 13:08 uur
American Patriot living in Europe

Loek

Bedoel je om te kopen of te huren?  400k is het minimum in die regio.  Kijk maar eens op http://www.realtor.com.
Voor het huren van een mini 1-bedroom appartement vermoed ik dat je op minimum $1200/maand moet rekenen in de Bay Area, minder als je verder weg gaat zitten, maar dat betaal je dan weer in vervoer (benzine, files, ergernis).  Ik heb laatst gelezen dat het wonen (cost of living) in San Francisco 40% duurder is dan hier in Denver, dus maak je borst maar nat.
#7 - 20-11-2007, 21:14 uur
« Laatst bewerkt op: 20-11-2007, 21:21 uur door Loek »

Liberator

De real estate agent die mij toegewezen is komt met een price range van 350k tot 500k voor een 1 bedroom condo en 500k tot 750k voor een 2 bedroom condo.
Het kantoor ligt precies naast de brug met uitzicht over de baai. Ik kan dus ook aan de andere kant van de brug zoeken. Ik denk dat ik maar ga huren voor een jaar en dan weer verder kijk.
Als je kijkt naar wat je krijgt voor 500k ,.. dat is nog geen 50k waard. Je kunt denk ik nog beter een stuk grond kopen en zelf de armen uit de mouwen steken.
#8 - 21-11-2007, 09:19 uur
American Patriot living in Europe

bgroeneveld

Mijn zoon heeft een apartement met 1 slaapkamer in Oakland, $900 in de maand, inclusief autostalling en opbergruime, zonder gas en elektra (maar met rumoerige buren aan de overkant van de straat). Hij kan naar de 'informele carpool' lopen en loopt in de stad zelf naar kantoor. 's Avonds met de bus terug.

Is door al dat lopen in een goede conditie. Maar hij verdient dan ook ongeveer een derde van wat jij gaat krijgen.

Die 'informele carpool' maakt Oakland en elders overigens zeer bereikbaar (je staat op een officiele onofficiele 'lifthalte, mensen stoppen en laden hun auto vol met wildvreemden, omdat ze dan 's ochtends geen tol hoeven te betalen op de Bay Bridge en bovendien de 'carpool' laan mogen gebruiken. Scheelt al gauw een half uur of meer. Plus $4)
#9 - 21-11-2007, 16:02 uur

hollandranch

De real estate agent die mij toegewezen is komt met een price range van 350k tot 500k voor een 1 bedroom condo en 500k tot 750k voor een 2 bedroom condo.
Het kantoor ligt precies naast de brug met uitzicht over de baai. Ik kan dus ook aan de andere kant van de brug zoeken. Ik denk dat ik maar ga huren voor een jaar en dan weer verder kijk.
Als je kijkt naar wat je krijgt voor 500k ,.. dat is nog geen 50k waard. Je kunt denk ik nog beter een stuk grond kopen en zelf de armen uit de mouwen steken.


Vermoed dat het grootste probleem zit in de grondprijzen en ik San Fransisco zelf iets bouwen dan loop je tegen duizenden regels en wetten want als ze in California iets goed kunnen is het dat wel. Je kan bijna zeggen dat California een land op zich is, want het is ongelooflijk wat ze daar allemaal bedenken.
#10 - 21-11-2007, 22:09 uur

Liberator

Ik hoop dat het grotendeels door de grondprijzen komt want wat erop staat is het in elk geval niet waard. Sommige van de huizen die je ziet zou je hier met de grond gelijik maken.
Als ik zo op internet lees dan zijn het ook grotendeels opgeblazen prijzen die gewoon zo hoog zijn omdat iedereen zoveel vraagt, niet omdat er een daadwerkelijke waarde achter zit.

Ik heb maandag ook overleg gehad met management hier in NL en zij hebben weer met het magemement in de US gepraat en mijn transfer date is nu definitief 1 Februari 2008.
#11 - 22-11-2007, 08:02 uur
American Patriot living in Europe

hollandranch

Ik hoop dat het grotendeels door de grondprijzen komt want wat erop staat is het in elk geval niet waard. Sommige van de huizen die je ziet zou je hier met de grond gelijik maken.
Als ik zo op internet lees dan zijn het ook grotendeels opgeblazen prijzen die gewoon zo hoog zijn omdat iedereen zoveel vraagt, niet omdat er een daadwerkelijke waarde achter zit.

Ik heb maandag ook overleg gehad met management hier in NL en zij hebben weer met het magemement in de US gepraat en mijn transfer date is nu definitief 1 Februari 2008.

De datum komt nu lekker dichtbij en betreft een onderkomen, dat zal ook wel goed komen, je kan altijd nog bij je nieuwe baas intrekken  ;D
#12 - 22-11-2007, 14:56 uur

Liberator

Even een update.

Het is nu tijd voor de laatste loodjes. Ik vertrek vanuit Brussel op de 26ste richting JFK en vanuit JFK naar SFO airport. Ik heb op JFK 3 uur de tijd voor het L1B papierwerk nog eens aan de customs agent te laten zien. Er staat daar een auto klaar voor 30 dagen, midsize met GPS. Ik krijg tevens Corp. housing in Harbor Cove in Foster City voor 30 dagen. Ik moet dus voor de 30 dagen voorbij zijn een appartement en een auto gevonden hebben. Appartement ga ik huren en auto kopen. Gezien het aantal auto vernielingen wil ik wel een appartement met een garage (ik koop waarschijnlijk een Corvette C6).
Ik blijf hier in NL werken tot de 25ste dus er zit zo goed als geen tijd tussen mijn werk hier en mijn werk daar.

Het bezekje aan de US embassy in Brussels was wel te doen. Een paar mensen werden weggestuurd omdat ze niet alles in orde hadden. Ik had echter een stapel papier gekregen van 20cm dik die ik onder het raampje heen moest persen. Toen de dame aan de andere kant de stapel zag met bovenop een brief dat ik vertegenwoordigd word door een team advocaten nam ze niet eens meer de moeite het fatsoenlijk door te nemen. Een paar stempels en handtekeningen verder kon ik aan de gang. Ik heb meerdere keren mijn handen laten scannen, hierna moest ik dan weer naar een loket om 500 dollar anti-fraud fee te betalen. Hierna kon ik dan eindelijk met een consul spreken. De beste meneer vroeg mij wat ik voor werk doe en wat ik ging doen in the US. Vervolgens kwam hij zelf met de conclusie dat de term "uniquely qualified" van toepassing was en hij sprak de magische woorden: "Your visa has been approved". Het duurde 2 werkdagen voor ik mijn visa weer aangetekend terug kreeg. Achter de plastic pagina in mijn passport zit nu een soort sticker met allerlij beveiligingen erin.
#13 - 02-01-2008, 15:16 uur
« Laatst bewerkt op: 02-01-2008, 15:38 uur door Liberator »
American Patriot living in Europe

Liberator

Update:

Ik woon nu een tijdje in Foster City, California waar ik ook werk in the Bay Towers.
Ik heb ondertussen mijn SS Card, een bankrekening, een creditcard, een apartement ($1634pm-700sqr ft), een Corvette.
Alles begint dus op zijn plaats te vallen.

Groeten vanuit Callie,

- Liberator
#14 - 27-03-2008, 17:24 uur
American Patriot living in Europe

Texasboy

Gefeliciteerd man! Voora met de Vette natuurlijk  ;D ;D ;D

Nu alleen nog je "signature" veranderen!

Succes verder.
#15 - 28-03-2008, 18:03 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15