Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Links gevraagd over E2 visum

Discussie gestart

vanessa

Hoikes,

We hebben gelezen over de E2-visum enzo,  omdat we ook iets zouden willen beginnen.
Voor het kort te maken:

Zijn er soms links waar je kan zien voor een bedrijf over te nemen of te kopen??


thx
#1 - 26-02-2006, 02:35 uur
« Laatst bewerkt op: 26-02-2006, 20:53 uur door Njit »

vanessa

hoi,

nog een vraagje:

Kan je in Amerika al een rekening openen terwijl je in Belgie woont??
Of zijn er dezelfde banken die in Belgie en Amerika bestaan?


bedankt
#2 - 26-02-2006, 02:39 uur

Dusza

Vanessa, ik kan je niet van buiten antwoorden, maar doe op dit forum eens een zoekt op 'E2' en 'bank' en ik denk dat je dan al weer heel wat wijzer zal worden.
#3 - 26-02-2006, 07:07 uur

PBBI

Er zijn diverse sites waar je te koop staande bedrijven op kunt vinden, het ligt er ook aan in welke staat.
Bepaalde staten hebben organisaties waarbij bedrijfsmakelaars zijn aangesloten en op de sites van deze organisaties kun je verschillende bedrijven vinden. Zelf zijn wij lid van de BBF, Business Brokers of Florida en op deze link kun je ruim 4000 bedrijven vinden in Florida http://bizmls.com/listings/b602
Op www.cabb.org kun je bedrijven vinden in Californie, www.gabb.org voor Georgia en zo zijn er nog meer.

Een opmerking, ga bij voorkeur niet in zee met een gewone huizenmakelaar. Die bieden ook nog wel eens iets aan, vooral als er onroerend goed bij zit, bijv. bij een motel, camping of jachthaven. Wij gebruiken zelf altijd de financiële gegevens van een bedrijf voor het aanvragen van een visum, dit maakt de aanvraag stukken beter en betrouwbaarder. Als je een bedrijf koopt zonder gegevens ben je afhankelijk van de persoon op het consulaat om te oordelen of hij / zij denkt dat het bedrijf een visum waard is. Ik vergelijk het altijd met het aanvragen van een lening bij een bank, je weet nooit van te voren of ze de lening verstrekken, hoe goed je businessplan ook is. Voordeel bij een bank is dat er meerdere banken zijn, wordt het dus afgewezen dan ga je gewoon naar een andere bank. Bij het visum kan dit dus niet, je aanvraag wordt weer door dezelfde persoon behandeld en dus met de overgrote kans op weer afgewezen te worden. Ligt ook een beetje aan de reden waarom het afgewezen wordt, is het omdat het investeringsbedrag te laag is, dan is het niet zo'n probleem, verhoog je het. Is het omdat het businessplan niet gezien wordt als acceptabel, bijv. een restaurant met hutspot en boerenkool midden in NY, dan heb je een groot probleem.  Je kunt dan niet nog een ander plan indienen met bijv. een frans restaurant, dat kan natuurlijk wel maar kom je dan nog serieus over?

Als je in de VS bent is het mogelijk om een bankrekening te openen, niet vanuit België
#4 - 26-02-2006, 14:47 uur
« Laatst bewerkt op: 26-02-2006, 14:50 uur door PBBI »

FreezeM

Vergeet ook niet de site van PBBI zelf he ;)

Als je in de VS bent is het mogelijk om een bankrekening te openen, niet vanuit België

Tenzij je in Belgie voor de VN werkt. Dan kan je een rekening openen bij de UNFCU in New York. Zonder dat je een social security number nodig hebt.
#5 - 26-02-2006, 15:02 uur

bgroeneveld

Een restaurant met hutspot en boerenkool midden in Manhattan! Dat zou geweldig lopen, in ieder geval de eerste paar maanden. Tap vers Belgisch en echt Nederlands bier en je bent zeker een jaar lang DE eetbestemming in NY. Een goede banketbakkerij ernaast en je bent jarenlang binnen (echte koekjes kunnen ze hier in de VS niet bakken, laat staan kano's en gevulde koeken).

D'r zijn een paar Nederlandse en Belgische restaurants in de stad (geweest) en er zijn er vast nog wel een paar (ik heb 18 jaar in en rondom New York gewoond, maar ben niet recentelijk in de stad geweest). Er was ook ooit eens een echt 'frietkot' op 2nd Avenue, bij de 5e of 6e straat als ik me goed herinner, in de East Village. Is er misschien nog wel.

Goed klantenonderzoek kan wat dat betreft een goede hulp zijn. De Amerikanen willen best vreemd eten.

En wat die bank betreft: het Amerikaanse bankwezen weet weinig van het buitenland en is niet bepaald vreemdeling-vriendelijk. Maar zoals PBBI al zei: gewoon een paar verschillende banken proberen (vooral in de omgeving van de VN in New York) kan helpen.

Succes en sterkte.
 
#6 - 26-02-2006, 16:39 uur

B-man

Een restaurant met hutspot en boerenkool midden in Manhattan! Dat zou geweldig lopen, in ieder geval de eerste paar maanden. Tap vers Belgisch en echt Nederlands bier en je bent zeker een jaar lang DE eetbestemming in NY. Een goede banketbakkerij ernaast en je bent jarenlang binnen (echte koekjes kunnen ze hier in de VS niet bakken, laat staan kano's en gevulde koeken).

D'r zijn een paar Nederlandse en Belgische restaurants in de stad (geweest) en er zijn er vast nog wel een paar (ik heb 18 jaar in en rondom New York gewoond, maar ben niet recentelijk in de stad geweest). Er was ook ooit eens een echt 'frietkot' op 2nd Avenue, bij de 5e of 6e straat als ik me goed herinner, in de East Village. Is er misschien nog wel.

 

Dat frietkot is er volgens mij nog steeds. Verder kun je voor Belgisch eten en drinken terecht mij restaurant "Markt" en voor Nederlands eten/drinken (inclusief haring, kroketten/bitterballen, stamppotten en poffertjes) bij restaurant "NL". Zeker de moeite om te kijken hoe zij het doen. Het loopt goed volgens mij.

B-man
#7 - 26-02-2006, 16:53 uur
« Laatst bewerkt op: 26-02-2006, 16:57 uur door B-man »
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

bgroeneveld

Restaurant NL zal zeker goed lopen, als ik me goed herinner, en we het over hetzelfde restaurant hebben, was het er bepaald niet goedkoop, meer-dan-Newyorkse prijzen.

Is er ook niet een Belgisch restaurant, de naam ben ik even kwijt, op de hoek van de 14e straat helemaal bij 8th Avenue (vlak bij de Hudson)?

#8 - 26-02-2006, 20:12 uur

B-man

Restaurant NL zal zeker goed lopen, als ik me goed herinner, en we het over hetzelfde restaurant hebben, was het er bepaald niet goedkoop, meer-dan-Newyorkse prijzen.

Is er ook niet een Belgisch restaurant, de naam ben ik even kwijt, op de hoek van de 14e straat helemaal bij 8th Avenue (vlak bij de Hudson)?



Nee NL is zeker niet goedkoop. Bedoel jij ook niet "Markt" waar ik het eerder over had of bedoel je een ander Belgisch restaurant? Er is er inderdaad nog eentje geloof ik maar "Markt" is wel het bekendste.

B-man
#9 - 26-02-2006, 20:38 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

thornberrys

Bedoel je dit mischien

http://www.pommesfrites.ws/


 2006-01
#10 - 26-02-2006, 22:19 uur

PBBI

Citaat
Vergeet ook niet de site van PBBI zelf he
Die was ik bijna vergeten, daar bij PBBI schijnen ze van alles te weten over een E2 visum  ;D ;D ;D

Ik ben overigens ook op de emigratiebeurs dit jaar, stand 116, dus voor degene die toevallig ook naar de beurs gaan, kom even langs, lijkt me leuk.
#11 - 26-02-2006, 22:45 uur

vanessa

hoi,

voor een bakker ofzo te beginnen zou het geen probleem zijn, mijn zus is nl banketbakker samen met haar vriend en is onlangs weer een bakkerij begonnen. Als ik dat aan haar zou vragen zou dat geen probleem zijn om mee te doen. Maar dan is de vraag nog hoeveel mensen ervoor ze in dienst kan nemen.

Maar wat misschien wel handig zou kunnen zijn is een soort bakker waar je de hele dag door binnen kan eten ook, broodjes enzo, zo kan je ook mensen in dienst nemen.
Of ben ik verkeerd?


En bedankt voor altijd te antwoorden, jullie zijn een grote hulp.

grtz
#12 - 27-02-2006, 00:15 uur

PBBI

Vanessa, een E2 visum is als je zelf een bedrijf gaat beginnen of overneemt. Het heeft niets te maken met
werken bij een ander. Als je via het werken als verkoopster in een bakkerij in de VS aan een visum wilt komen, vergeet het dan maar, dat lukt nooit en te nimmer.
Als je zelf iets witl beginnen dan heb je toch wel $125.000 tot $150.000 nodig. $100.000 voor de investering en de rest voor kosten, woonruimte, auto etc. En dit geld kun je NIET lenen in de VS, dit moet je zelf hebben.
Om eerlijk te zeggen is het verhaal een beetje warrig en kan ik het niet volgen, je zuster is banketbakker en heeft pas een bakkerij erbij geopend, waar? in Amerika? Zo ja, wat voor visum heeft ze dan en hoe kan haar vriend daar zitten, of het moet een Amerikaan zijn.
Ik lees dat je 22 bent en je school niet hebt afgemaakt, wat met je man? Als hij net zo oud is en ook zijn school niet heeft afgemaakt dan kom je zowiezo niet in aanmerking voor een investerings visum E2. Je zult toch wel een bedrijf moeten kunnen runnnen om in aanmerking te komen voor een dergelijk visum en als je de ervaring niet hebt zoals bij jullie dan moet je zeker de opleiding hebben. En omdat ik las dat jullie allebei poetsers zijn dan heb ik daar mijn twijfels over. Sorry, ik kan het niet leuker maken voor je, maar het is beter dat je nu weet hoe het zit dan dat je je blij gaat maken met eventuele mogelijkheden die er toch niet zijn.
#13 - 27-02-2006, 12:37 uur

Poison ArroW

Vanessa, een E2 visum is als je zelf een bedrijf gaat beginnen of overneemt. Het heeft niets te maken met
werken bij een ander. Als je via het werken als verkoopster in een bakkerij in de VS aan een visum wilt komen, vergeet het dan maar, dat lukt nooit en te nimmer.
Als je zelf iets witl beginnen dan heb je toch wel $125.000 tot $150.000 nodig. $100.000 voor de investering en de rest voor kosten, woonruimte, auto etc. En dit geld kun je NIET lenen in de VS, dit moet je zelf hebben.
Om eerlijk te zeggen is het verhaal een beetje warrig en kan ik het niet volgen, je zuster is banketbakker en heeft pas een bakkerij erbij geopend, waar? in Amerika? Zo ja, wat voor visum heeft ze dan en hoe kan haar vriend daar zitten, of het moet een Amerikaan zijn.
Ik lees dat je 22 bent en je school niet hebt afgemaakt, wat met je man? Als hij net zo oud is en ook zijn school niet heeft afgemaakt dan kom je zowiezo niet in aanmerking voor een investerings visum E2. Je zult toch wel een bedrijf moeten kunnen runnnen om in aanmerking te komen voor een dergelijk visum en als je de ervaring niet hebt zoals bij jullie dan moet je zeker de opleiding hebben. En omdat ik las dat jullie allebei poetsers zijn dan heb ik daar mijn twijfels over. Sorry, ik kan het niet leuker maken voor je, maar het is beter dat je nu weet hoe het zit dan dat je je blij gaat maken met eventuele mogelijkheden die er toch niet zijn.

ja ik denk dat hij gelijk heeft...
#14 - 27-02-2006, 14:16 uur

bgroeneveld

Ik weet ZEKER dat PBBI gelijk heeft!

En die banketbakker was maar een losse opmerking. Elk jaar als ik pepernoten en taai uit de Nederlandse winkel haal, dan proef ik meteen weer m'n lagere schooltijd. Jeugdsentiment EN heimweeproducten in één! Een echte Nederlandse banketbakker om de hoek zou prachtig zijn. Maar waarschijnlijk funest voor mijn omvang.
#15 - 27-02-2006, 15:51 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15