Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Live happily ever after!

Discussie gestart

Old Faithful

Proficiat.  :dansbanaan:
Zo leren jullie nog eens iets van Amerika kennen. Volgende standplaats Alaska?

Ik wens jullie een fijne tijd in de nieuwe omgeving.
#151 - 14-12-2014, 13:35 uur
Groet,

Old Faithful

Jez

Get wat vervelend, Hawaii...........   :D Komt vast helemaal goed! Gaan jullie het huis in Arizona verkopen?
#152 - 14-12-2014, 21:11 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Yessica

Nee, we gaan ons huis in Arizona mooi houden! Dat is voor ons een financieel veilig huis, we kunnen hier wonen zonder te hoeven werken, dat gaat met de huizenmarkt in Hawaii zeker niet lukken  :)
We gaan het waarschijnlijk verhuren als vacation rental. Zeker met de Superbowl die hier 20 minuten vandaan gespeeld wordt in februari, moeten we in één klap een paar maanden hypotheek kunnen veilig stellen  ;)
#153 - 14-12-2014, 22:27 uur



Freckles49

Wat een geweldig nieuws en Hawaii!!! Wat een heerlijk vooruitzicht ik wens jullie heel veel geluk.
#154 - 22-12-2014, 12:59 uur

Wop

Zo, lekkere omgeving ;-)  Kan me slechtere plekken voorstellen!   Succes!  :afro:
#155 - 24-12-2014, 09:43 uur

Jobazz

Succes ermee! :)
#156 - 24-12-2014, 17:27 uur

Yessica

Zo, over een paar uurtjes vertrekken we naar Hawaii. We hebben een gemeubileerd appartementje gehuurd de komende 8 maanden zodat we op ons gemak naar permanente woonruimte kunnen zoeken en ook kunnen bekijken of we in de hustle and bustle van Waikiki willen wonen of juist wat rustiger ergens in Kaneohe.
Gisteren ook nog op de valreep gehoord dat de condities op mijn green card zijn verwijderd, dus ik ben een happy camper  8)
#157 - 15-04-2015, 12:18 uur



Pieter79

Een erg leuk vooruitzicht, en ongelooflijk wat je in die korte tijd in de States allemaal voor elkaar hebt gekregen (bijna 2 huizen:-)
Nu dat je geen condities op je Permanent Resident Card hebt kun je beginnen met de naturalisatie procedure. Ik kon daar 2 jaar geleden mee starten maar het is er helaas nog niet van gekomen.

Succes!!
Pieter
#158 - 15-04-2015, 12:39 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Jez

Heel veel succes en plezier daar. Hang loose!
#159 - 15-04-2015, 20:56 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Hans B

Hoi Yessica,
heel veel geluk in Hawaii.

Ik ben vorige week in Tucson aangekomen voor vakantie en zojuist van Tucson naar Phoenix gereden, had het plan om je te bellen vor een kop koffie, maar dat hoeft dus niet meer. Wellicht een andere keer op Hawaii  ;)
#160 - 15-04-2015, 22:38 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Yessica

Zo, ik zal nog eens een update geven. We wonen nu bijna 5 maanden op Hawaii en ik vind het vreselijk, haha :-)

Hawaii is een geweldige vakantiebestemming, maar om te wonen is toch een heel ander verhaal. (Ik heb het dan wel over Oahu, veel van mijn bezwaren zijn waarschijnlijk niet van toepassing op de andere eilanden.)

Om te beginnen is het veel te druk. Dit eiland is overbevolkt. Je kunt al die mensen wel in een wolkekrabber stoppen, maar ze hebben allemaal een auto en op de weg kun je nou eenmaal niet stapelen... Het verkeer staat hier altijd vast. Niet alleen in en rondom Honolulu, maar zeker ook in het noorden en westen. Bovendien is de beheerste rijstijl die je op het vasteland vaak vindt hier ook ver te zoeken.

Je kunt hier niks voor jezelf hebben. Gingen we in Arizona vaak uren hiken zonder ook maar iemand tegen te komen, iedere hikingtrail is hier afgeladen vol met volk. Ik ben nou eenmaal niet iemand die altijd en overal mensen om zich heen hoeft te hebben.

Dat het hier duur is wisten we, alles moet tenslotte van ver komen. Maar alle lokale producten zijn net zo duur, een ananas die van dit eiland komt is net zo duur als een geïmporteerde.
Zelfs dingen je op craigslist wil kopen zijn duur. Tweedehands meubelen gaan doorgaans voor 75-80% van de nieuwprijs van de hand.

Woningen zijn allemaal crappy, tenzij je echt veel geld meeneemt. Ons budget was $415,000 omdat we ons huis in Arizona nog hebben), maar dat is op Oahu een poor man's budget. Verwacht voor dat geld geen moderne keuken. Ik heb het niet over luxe keuken, maar gewoon modern. De meeste fornuizen gaan minstens 30 jaar terug in de tijd. Voor iets fatsoenlijks zit je minstens aan een half miljoen. Dan heb je een appartement, want huizen zijn helemaal onbetaalbaar.

Huren is bijzonder lastig als je huisdieren hebt. Geen probleem als je 5 kinderen in een 1 kamer appartement wil stoppen, maar heb een hond of kat en niemand wil je wat huren.

Onderhoud van woningen is slecht, waarschijnlijk heeft dat ook met kosten te maken. Maar hierdoor ziet alles er wel rundown uit, vooral in Honolulu. Ik zeg altijd dat alle steden wel een paar slecht uitziende wijken hebben, in Honolulu heb je een paar goed uitziende. maar daar betaal je dus miljoenen voor en zit je nog bovenop je buren.

Toen we onze buren in Phoenix vertelden dat we gingen verhuizen in april, zei iedereen "just in time!" Daarmee bedoelden ze dat we net voor de zomer weggingen en zomers in Phoenix zijn nou eenmaal heet. Nou, geef mij die hitte maar hoor! Alles beter dan dat vieze vochtige plakweer hier. In Arizona deed ik 's morgens deodorant op en dan was dat genoeg voor de dag, hier kun je iedere 30 minuten blijven smeren.

Verder mis ik de wide open spaces. Ja, de oceaan is een wide open space, maar dat bedoel ik nou net niet  :)  Ik zag laatst een tv programma over Hawaiianen die in Californie wonen. Ze kwamen voor het eerst sinds heel lange tijd weer terug naar het eiland en schrokken ervan hoe volgebouwd het is "no mountain is left untouched".

Eén nadeel waar ik 'last' van had hebben we inmiddels getackeld. Ik had helemaal niet het gevoel dat ik in Amerika woonde. Ik voelde me net zo veel in Amerika als toen ik nog in Nederland woonde. Niet racistisch bedoeld, maar als 80% van de mensen om je heen Aziatische toerist is, dan voelt het niet als Amerika. Twee weken geleden hebben we ons huurcontract in Waikiki kunnen openbreken en zijn we naar de basis van Pearl Harbor Hickam verhuisd. Dat voelt stukken beter, al is het maar dat ik klokslag 8 uur 's morgens het Amerikaanse volkslied hoor.  patriot

Al met al gaan we hier niet de tijd zijn die we vantevoren bedacht hadden. Eerst dachten we aan vijf jaar, toen drie en nu wil ik eigenlijk zo het laatste kwartaal van 2016 weg zijn.
Ons doel wordt dan toch weer Arizona of misschien New Mexico. We zijn een beetje afhankelijk van militaire basissen en waar Brian een baan kan vinden. De meeste kans zou hij maken in San Diego, dat is een optie, maar Californië zou wel mijn laatste keus zijn. Tenslotte is het daar ook druk en duur ;-)
#161 - 10-09-2015, 21:59 uur



Pieter79

Leuk om weer eens een update te lezen Yessica! Wel erg jammer van je woonplezier, maar ik kan me een heel klein beetje inleven in wat je meemaakt. Mijn vrouw woonde in een druk (maar net) gedeelte van NJ, en ik was die drukte niet gewend. Alles verschrikkelijk duur en geen ruimte, en de wegen volgepropt met auto's.

Verder ben ik het ook HELEMAAL eens met het feit dat vakantiebestemmingen absoluut niet de beste plaatsen zijn om naar te emigreren, behalve dan als je iets in de toeristensector wil gaan doen. Het grappige is dat je het normale werkleven wat je in Nederland hebt nooit meemaakt wanneer je op vakantie bent. Als je emigreert heb je geen vakantie meer, je rolt in het dagelijkse leven en daar hoort werken bij, inclusief soms het opvoeden en op laten groeien van kinderen. Zeker met een familie wil je niet hutje mutje opgepakt in een appartementje zitten.

Ik ben erg verrast met het hoge budget dat blijkbaar nodig is in Hawaii. Voor ongeveer 2/3 van dat bedrag ben ik hier een tornado-proof splinternieuw huis aan het bouwen, op bijna een acre aan de rand van een levendig dorp. Het is ongeveer 3600 sft en dan nog eens ongeveer 1100 sft aangebouwde 3-car garage, voorzien van alle gemakken. Ik zou niet eens willen weten wat dit in Nederland of Hawaii zou kosten. Veel mensen hebben hier boten, cabins en RV's omdat het leven hier relatief erg goedkoop is.

Hopelijk kun je weer snel naar het vaste land, en New Mexico is mooi en open en lijkt me niet verkeerd om te wonen.

Gr. Pieter
#162 - 11-09-2015, 00:10 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Jez

Hey Yessica, thanks voor de update! En inderdaad, jammer dat het leven tegenvalt op Hawaii. Als je drukte wilde, had je net zo goed in Nederland kunnen blijven wonen  ;)
Ik kan me voorstellen dat het wel verschilt op welk eiland je zit. Wellicht niet vanwege de leefkosten, maar wel het woongenot. Een kennis heeft een paar jaar met erg veel plezier op Maui gewoond. Jammer dat er geen ferry oid is tussen de eilanden, dan konden jullie commuten. Maar aan de andere kant, dan werd het vast in no-time veel drukker op de andere eilanden.

Ben benieuwd waar jullie terecht gaan komen!

Groet, Janneke
#163 - 11-09-2015, 07:02 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jake Kaliber

@ Yessica

Blijf je daar wonen of ga je weer na een ander staat. Op een eiland zoals hawaii lijkt het me heel erg heet ja.
Phoenix en Arizona is ook wel mooi :)
#164 - 11-09-2015, 22:10 uur

Yessica

Vandaag een officiële brief gehad dat mijn biometrische gegevens (vingerafdrukken) en andere gegevens zijn gestolen bij de grote cyberhack eerder dit jaar. Aangezien men eerst zei dat het alleen ging om de gegvens van ambtenaren, had ik eerder verwacht dat mijn man zo'n brief zou krijgen, niet ik....
Ik krijg nu 3 jaar gratis credit monitoring aangeboden, maar het is geen fijne gedachte natuurlijk.
#165 - 20-11-2015, 04:18 uur



leden:

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15