Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Live happily ever after!

Discussie gestart

Wop

;D Vote ! Vote ! Vote ! ;D
#181 - 18-02-2016, 10:19 uur

Old Faithful

Van Harte Gefeliciteerd.  :dansbanaan: :dance: dansbanaan
#182 - 18-02-2016, 16:57 uur
Groet,

Old Faithful

Mississippi

Hiervoor gaat de vlag in top  ;D

#183 - 18-02-2016, 17:22 uur

MiamiHeat

Congrats!
#184 - 18-02-2016, 19:15 uur

Hans B

GEFELICITEERD YESSICA !!!!!
#185 - 18-02-2016, 19:17 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

 .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag .flag
#186 - 21-02-2016, 11:42 uur

Michel

Gefeliciteerd!!!!
#187 - 21-02-2016, 13:43 uur

Pieter79

Gefeliciteerd Yessica!! Je bent nu officieel 'dual citizen'. :)
#188 - 26-02-2016, 22:08 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Yessica

Nee hoor Pieter, niks dual  :)
Ik heb mijn Nederlandse nationaliteit vrijwillig opgegeven.
Ik ben enkel en alleen nog Amerikaanse.  8)
#189 - 27-02-2016, 00:18 uur



us outsider

Je valt - door je huwelijk met een US citizen - in de uitzondering op de regel m.b.t. duaal burgerschap. 
Je kunt je Ned. burgerschap behouden door een verzoek daartoe in te dienen.
Aangezien er kans is dat deze regel wordt afgeschaft in de toekomst, zou het jammer zijn er niet nu gebruik van te maken. Want als je dubbel burgerschap hebt, dan mag je het houden.
Je kunt je Ned. burgerschap doorgeven aan je kinderen indien je die krijgt. En het heeft niet de nadelen die US burgerschap geeft in de omgekeerde situatie.
Ned. staatsburgerschap geeft recht in de hele EU te wonen en te werken zonder daar vergunning voor te hoeven aanvragen. Dat is best een mooi 'cadeutje' dat je een kind dan meegeeft.

#190 - 28-02-2016, 08:30 uur

Yessica

Dank voor de tip US Outsider!  :afro:
Ik heb er even over nagedacht en heb ook een topic geopend met de vraag wat het nut is om de Nederlandse nationaliteit te behouden, maar ik heb besloten het te laten vallen. Ik heb er niks mee en het heeft voor mij geen toegevoegde waarde. Ik heb me nooit thuis gevoeld in Nederland en als ik de ontwikkelingen in Europa zie kan ik me niet voorstellen dat daar ooit verandering in komt. Ik weet het, Amerika is ook verre van perfect, maar zoals Europa nu te grabbel wordt gegooid is wel heel triest.

In dat topic kwam ook naar voren dat het vooral fijn is voor je kinderen, maar die heb ik niet en zullen er ook niet komen dus dat hoef ik niet in de overweging mee te nemen  :)

Ik heb ook gelezen dat er Nederlanders zijn die graag hun Green Card houden omdat ze zich er niet toe kunnen zetten de pledge of allegiance te zeggen of het Amerikaanse volkslied te zingen. Ik vond dat juist een eer. En ik ben ook niet zo'n Nederlander die zegt (daarvan ken ik er ook een paar) "Ik ben in de eerste plaats Nederlander en zal dat ook altijd blijven."
Ik ben Amerikaanse en ben daar trots op. Dat heb ik met Nederlandse zijn nog nooit gehad.
#191 - 28-02-2016, 18:44 uur



us outsider

Ned. is niet beter dan de US maar ook niet slechter, het is gewoon een ander land waar dingen anders worden aangepakt. Je hebt toch een belangrijk deel van je leven in Ned. doorgebracht en het heeft je mede gemaakt wie je bent.
Ik weet uit ervaring dat iemand in de eerste jaren van de immigratie sterke gevoelens kan hebben mbt. nationaliteit. Maar daar moet je je niet door laten leiden. Het gaat er om wat de slimste oplossing is en meer mogelijkheden hebben is bijna altijd slimmer. Niemand kan in de toekomst kijken. En emotie is een slechte raadgever.

Inderdaad valt een deel van de mogelijke motivatie weg als er geen kinderen zijn.
Maar er zijn genoeg vrouwen die na het overlijden van hun partner naar Ned. terug willen of zich genoodzaakt zien terug te gaan (arm zijn is duur in de US). Dan blijkt het een hele hijs om het Ned.schap terug te krijgen.

Voor Ned. Goene Kaart houders die niet in de uitzondering vallen - zoals ik met een Ned. man - is het probleem dat US citizenship ons het Ned. burgerschap kost, omdat Ned. duaal niet toestaat behalve in de uitzonderingsgevallen. Dus voor mij is het moeiljk te begrijpen dat je - het kost zo weinig moete - die kans zomaar 'weggooit'.


#192 - 28-02-2016, 23:13 uur

Pieter79

Ned. is niet beter dan de US maar ook niet slechter, het is gewoon een ander land waar dingen anders worden aangepakt. Je hebt toch een belangrijk deel van je leven in Ned. doorgebracht en het heeft je mede gemaakt wie je bent.

Ik ben afgelopen week een hele week in Nederland geweest (begrafenis / werk) en ik kan alleen maar zeggen wat klein en hectisch alles is. Tel daarbij de hoge belastingen, lagere lonen, en nog enkele zaken, en ik kan zeggen dat ik daar niet meer kan leven. Wat was het weer heerlijk om in de States terug te zijn. Ik heb er bijna 30 jaar gewoond en dat is meer dan voldoende. :)

Gr. Pieter
#193 - 28-02-2016, 23:28 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Yessica

Ned. is niet beter dan de US maar ook niet slechter, het is gewoon een ander land waar dingen anders worden aangepakt. Je hebt toch een belangrijk deel van je leven in Ned. doorgebracht en het heeft je mede gemaakt wie je bent.

Ik heb er veel te lang doorgebracht. En de Nederlandse cultuur vind ik ook niet zo geweldig en het lompe gedrag al helemaal niet. Ik ben totaal niet van de "ik zeg alles maar zo lomp mogelijk omdat het kan" mentaliteit. Dat beetje Nederlandse dat er nog in zit probeer ik van me af te schudden.

Citaat
Ik weet uit ervaring dat iemand in de eerste jaren van de immigratie sterke gevoelens kan hebben mbt. nationaliteit. Maar daar moet je je niet door laten leiden. Het gaat er om wat de slimste oplossing is en meer mogelijkheden hebben is bijna altijd slimmer. Niemand kan in de toekomst kijken. En emotie is een slechte raadgever.

Ik heb die gevoelens al ver voordat ik mijn man zelfs maar leerde kennen. Ik wilde 12 jaar voordat ik hem leerde kennen al weg. Als ik verhalen van geëmigreerden lees, is het juist andersom, men is om diverse redenen wel uit Nederland vertrokken, maar men blijft zich in eerste plaats Nederlander voelen. Ik heb dat totaal niet. Nooit gehad ook. Ik ben echt niet op de juiste plek geboren.

Citaat
Inderdaad valt een deel van de mogelijke motivatie weg als er geen kinderen zijn.
Maar er zijn genoeg vrouwen die na het overlijden van hun partner naar Ned. terug willen of zich genoodzaakt zien terug te gaan (arm zijn is duur in de US). Dan blijkt het een hele hijs om het Ned.schap terug te krijgen.

Ik zou niet weten waarom ik ineens naar Nederland terug zou willen in dat geval. Mijn leven is hier en mijn antipathie tegen Nederland bestaat dan nog steeds. Als ik bijvoorbeeld de Green Card lottery had gewonnen als vrijgezel was ik ook naar Amerika vertrokken.
Overigens is het ook zonder dat je je Nederlandse nationaliteit opgeeft vrij lastig om zo maar terug te gaan.

Citaat
Voor Ned. Goene Kaart houders die niet in de uitzondering vallen - zoals ik met een Ned. man - is het probleem dat US citizenship ons het Ned. burgerschap kost, omdat Ned. duaal niet toestaat behalve in de uitzonderingsgevallen. Dus voor mij is het moeiljk te begrijpen dat je - het kost zo weinig moete - die kans zomaar 'weggooit'.

Misschien hebben jullie wel kinderen of houden jullie Nederland toch nog vast in het achterhoofd. Ik niet. Wat ik hierboven al zei, ook als burger is het lastig om je na verblijf in het buitenland weer in Nederland te vestigen. Nederland vertoont dat typisch kenmerkende verongelijkte gedrag: als je eenmaal vertrokken bent kun je maar beter wegblijven. Dat ze zo moeilijk doen tegen hun eigen burgers over duaal burgerschap, terwijl tienduizenden zonder papieren de grens over wandelen en waar alles voor kan, zegt voor mij al genoeg. Nee, mij zien ze daar echt niet meer terug. Ik ben eindelijk waar ik zijn moet.
#194 - 29-02-2016, 08:40 uur



Old Faithful

Ik kan je heel goed volgen. Maar Mark Twain zei reeds: Prediction is difficult, particularly when it involves the future.
Daarom zou ik anders redeneren. Ik zou wel gebruik maken van die optie die ik met weinig extra moeite in de schoot geworpen krijg. Behoud van de Nederlandse nationaliteit betekent niet dat je terug moet keren, alleen dat je het zou kunnen als je in de (verre) toekomst van gedachten mocht veranderen. Bovendien hoeft het niet per se Nederland te zijn. Het zou ook een ander Europees land kunnen zijn.
Uiteraard neem je je eigen beslissingen. Ik wens je in ieder geval veel geluk en voorspoed in je leven in de U.S.
#195 - 29-02-2016, 10:51 uur
« Laatst bewerkt op: 29-02-2016, 10:53 uur door Old Faithful »
Groet,

Old Faithful

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15