Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

K1-Visa...

Discussie gestart

yasmin

Hallo Pieter

Ik ben neergestreken in de omgeving van Princeton,dus dat is niet zo heel ver van Toms Rivier en Freehold! Ik ben hier gewoon met m'n toeristenvisum gekomen en heb me als toerist voorgedaan en helemaal niks genoemd over trouwen,m'n vriendin(een US citizen) heeft toen die tijd geinformeerd over vanalles en kreeg het advies van een lawyer om het op deze manier te doen. Hij vertelde dat we binnen 90 dagen moesten trouwen en dat we daarna het beste een immigration lawyer konden inschakelen om verdere dingen te regelen(work authorization,social security# en greencard). Dus zo gezegt zo gedaan,we hebben nadat ik hier aankwam een marriage license aangevraagd en zijn een paar weken later getrouwd,vervolgens de immigration lawyer ingeschakeld en die heeft alle dingen voor ons aangevraagd. Ik moest een medische test laten doen bij een aangewezen immigration doctor en dat stelde heel weinig voor,vervolgens moest ik naar een government building in Newark om vingerafdrukken en foto te laten maken. Kort daarna moesten we een interview afleggen en moesten we foto's laten zien van ons samen en kunnen bewijzen dat we getrouwd zijn en dat we een serieuze relatie hebben,na afloop van het interview kreeg ik daar terplekke een I-551 visa stempel in m'n paspoort(dat is een tijdelijk visum totdat je je greencard hebt ontvangen). En ik ontving snel daarna m'n social security# en m'n greencard.  De hele procedure duurde ongeveer 4 maanden! Had echt niet gedacht dat alles zo snel en zo makkelijk zou verlopen! Het enige nadeel is als je het op deze manier doet dat je beter niet terug naar nederland kunt gaan voordat alles rond is en je je greencard in je zak hebt want anders is er een kans dat de security moeilijk gaat doen als je terug komt in de US! Denk dat dit voor jullie ook de makkelijkste manier zal zijn maar weet niet of dat lukt in jullie situatie. Hoop hierbij wat nuttige informatie te hebben gegeven en als je meer wilt weten dan laat het maar horen,of als jouw vriendin wilt weten wat mijn vrouw toen die tijd heeft uitgezocht enzo dan kan mijn vrouw haar misschien wel het 1 en ander vertellen? We helpen jullie graag!

Groeten Jeroen

Wat gaan ze allemaal vragen in de interview, gaan ze moeilijk doen als je werkloos bent in nl en geen middelbare school diploma hebt?
Kan dat een probleem leveren tijdens de proces?

Bedankt.
#16 - 16-05-2009, 20:04 uur

de bee

Hallo Jeroen,

Mijn vriendin en ik zijn van plan om volgend jaar te gaan trouwen in the US
Ik zou het zeer op prijs stellen als jou vriendin/vrouw mijn vriendin zou kunnen informeren
Ik las dat jij in 4 maanden alles al geregeld ha.... petje af!
Ik hoop snel wat van je te horen

Groeten Yko
#17 - 12-08-2011, 09:31 uur

Old Faithful

Hoi Yko,

Allereerst hartelijk welkom op het forum. Misschien kun je je hier even voorstellen.

Fisherman is sinds februari niet meer op het forum actief geweest. Misschien heb je iets aan dit verhaal , waarin iemand verslag doet hoe de procedure bij zijn emigratie naar de V.S. op basis van een K-1 visum verlopen is.

Succes.
#18 - 12-08-2011, 12:09 uur
Groet,

Old Faithful

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15