Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Maar wat is het alternatief dan??

Discussie gestart

makandra

Allen,

Ik zit hier jullie commentaar op USAFIS ed. te lezen en ik denk zeker dat jullie gelijk hebben om het zelf te doen, maar wáár? Moet je, om het zelf te doen, dan wachten totdat de DIV2007 website in okt/nov open gaat op de officiele website van het Amerikaanse Government?

Ik was van plan dit jaar weer eens mee te doen; enkele jaren geleden -in het guldenstijdperk- heb ik dat eens via een bureau gedaan voor 75 piek. Nooit meer wat van gehoord en daarom doe ik het zelf, maar welke website is het beste alternatief?

Any ideas?

Ik heb trouwens familie (oom en tante) in Calif en schoonfamilie in Florida zitten, maar ik denk dat je via hen toch niet (makkelijker) aan een Green Card kan komen, toch?

Groetjes,
Bert
 
#1 - 13-08-2005, 17:34 uur

Chiefram

Al zouden al je opas, omas, ooms, tantes, neven en nichtjes allemaal ik de USA wonen, behalve jij, je kinderen (meerderjarig), je broers/zussen en/of ouders... dan is dit helaas geen bruggetje dat het gemakkelijk maakt om naar de USA te kunnen verhuizen.

Je moet echt op zijn MINST een broer of zus in de USA hebben wonen. Dit zijn de 'verste' familieleden toegestaan en die vallen dan ook in de 4th preferences, welke tevens de laatst zijn.

Met andere woorden: familie die verder van je staan dan je bloed eigen broer of zus, zeggen de Amerikaanse overheid helemaal niets. En dan nog moet je broer/zus aan bepalde eisen voldoen, wil je hiervoor in aanmerking komen. Zo moeten ze Amerikaans Staatsburger zijn, minimaal 3 jaar aantoonbaar belasting hebben betaald en financieel draagkrachtig genoeg zijn je te kunnen supporten.

Wachttijd in deze: 12 jaar voordat je je visa krijgt als alles akkoord blijkt.

DV Lotery gaat iets sneller voor de meeste mensen...

 ;)
#2 - 13-08-2005, 18:29 uur

makandra

Nou, met dat laatste ben ik het sowieso niet eens; die DVLottery gaat iets sneller voor sommige mensen, da´s heel wat anders...

Vwb de familie, het zijn broers en 1 zuster van m´n vrouw. Twee hebben een Green Card, één is ook nog eens citizen, want hij is getrouwd met een Amerikaanse. Ook betalen ze al jaren aantoonbaar belasting, maar of ze financieel draagkrachtig zijn, betwijfel ik... Helaas >:(

Ze zitten in Florida, waar we al meerdere keren geweest zijn en daarom m´n favoriete staat om te wonen!  ;D

Maar die 12 jaar, is dat geen typefout? Ik heb begrip voor een bepaalde wachttijd, maar 12 jaar kan ik me niet voorstellen. Waarop baseer je dat?

/Bert
#3 - 13-08-2005, 18:49 uur

Chiefram

Ik baseer het op mijn eigen ervaring.

De broer van mijn vrouw is al 21 jaar Amerikaans staatsburger, ook met een Amerikaanse gehuwd destijds. Omdat hij een eigen bedrijf heeft en dus ruim voldoende in de slappe was zit, heeft hij in 2000 voor ons de aanvraag gedaan om op familiebasis naar Amerika te mogen komen.

In 2002 kreeg zowel mijn zwager in Amerika als wij een brief van de INS, dat de aanvraag is goedgekeurd: wij kwamen in aanmerking voor een visa op familie basis.

Wachttijd: 12 jaar!!!

Ik geloof dat ze nu met de aanvragen van 1993 bezig zijn. Over 7 jaar is dan 2000 aan de beurt. Wij hebben de aanvraag in 2000 ingediend en van dat jaar gaan ze (gelukkig) uit.

Deze gegevens staan op exakt dezelfde web site / visa bulletin, waar ook de DV nummers maandelijks worden gepubliceerd.

Wij hadden geen zin om 12 jaar te wachten en hebben met de DV Loterij meegedaan en deze in het derde jaar 'gewonnen', met als gevolg dat wij nu in Amerika wonen en werken en een Green Card hebben. Dus 8 jaar eerder dan op familie basis.
#4 - 13-08-2005, 23:00 uur

Jez

Moet je, om het zelf te doen, dan wachten totdat de DIV2007 website in okt/nov open gaat op de officiele website van het Amerikaanse Government?
 

Ja! Waarom eerder inschrijven? Dat heeft geen enkele zin, want je kunt je toch pas vanaf de openingsdag (waarschijnlijk 1 november) officieel inschrijven. Of je dit nu via een buro doet of rechtstreeks.

Er is maar 1 site waarop je je kunt inschrijven en dat is de officiele website: http://travel.state.gov/visa/immigrants/types/types_1318.html

Het zelf inschrijven is gratis, in tegenstelling tot via een buro. En ja, daar kun je je het hele jaar inschrijven, maar ook zij kunnen je pas vanaf de openingsdatum officieel inschrijven! Tot die tijd bewaren ze jouw gegevens.
#5 - 13-08-2005, 23:19 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

makandra

Ik baseer het op mijn eigen ervaring.
Ongeloofelijk! 12 jaar! Ik ben in ieder geval erg blij voor je dat je er al zit, ben jij diegene van die Lottery ervaringen en dat weblog met al die foto´s?
#6 - 14-08-2005, 10:04 uur

makandra

Moet je, om het zelf te doen, dan wachten totdat de DIV2007 website in okt/nov open gaat op de officiele website van het Amerikaanse Government?
 

Ja! Waarom eerder inschrijven? Dat heeft geen enkele zin, want je kunt je toch pas vanaf de openingsdag (waarschijnlijk 1 november) officieel inschrijven. Of je dit nu via een buro doet of rechtstreeks.
Helemaal mee eens, Jez! Wat ik nog steeds niet begrijp is, dat er niet ergens een lijstje staat waarin punt voor punt beschreven staat, welke vragen je krijgt, hoe je ze het beste moet beantwoorden, waar je foto´s aan moeten voldoen, etc. Als deze gegevens, evt. met aanvullingen indien noodzakelijk, ergens vastgelegd zijn, dan schakel je toch meteen (het nut van) die bureaus uit?
#7 - 14-08-2005, 10:08 uur

Jez

Dat bestaat wel in grote lijnen:

http://amerika.nedforum.nl/index.php?board=24

 ;)
#8 - 14-08-2005, 10:27 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

makandra

Dat bestaat wel in grote lijnen:

http://amerika.nedforum.nl/index.php?board=24

Dat is de link naar het hele board, dus dat zijn wel ERG grote lijnen...  :-\
#9 - 14-08-2005, 11:55 uur

Jez

Waarmee ik maar wil zeggen: op dit forum zijn een hoop van die vragen, die je bij je aanmelding krijgt, behandeld. Voor zover ik weete, is dit de enige (ned.talige) site die erover te vinden is.
#10 - 14-08-2005, 12:18 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

makandra

Waarmee ik maar wil zeggen: op dit forum zijn een hoop van die vragen, die je bij je aanmelding krijgt, behandeld. Voor zover ik weete, is dit de enige (ned.talige) site die erover te vinden is.

Waarmee ik maar wil zeggen, dat het dus nergens bij elkaar staat en dat was precies m'n voorstel!  ;)
#11 - 14-08-2005, 12:32 uur

Jez

Ach, het staat in elk geval onder hetzelfde hoofdstuk. Je mag er ook wel een béétje moeite voor moeten doen...........  ;)
#12 - 14-08-2005, 12:34 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

peperzout

hoi makandra

op deze site
 http://travel.state.gov/visa/visa_1750.html

kan je ook, door naar de links te gaan aan de linkerkant van die page alle informatie lezen die jij graag wilhebben
ook aan de rechterkant van die page staan allerlei links waar je uitleg krijg over diverse mogelijkheden om in het bezit te komen van zo,n felbegeerde visa

ook wij zijn al een poosje bezig en jammer genoeg nog geen succes

onze dochter en schoonzoon zijn dit jaar in maart ook geemigreerd naar florida en hebben dit net als Chief ook gewonnen in de DV lotery The lucky #$$%%^^
hahhaha nee hoor het is hun echt gegund uit de grond van ons hart ook voor Chief en zijn familie

maar ja wij heben gewoon pech gehad

wij zijn nu ook bezig met de manier van fam. hereniging en zoals chief al zei dat duurt wel een poosje bij ons iets minder lang maar komt toch neer op ongeveer 4 jaar want zoals chief al vertelde moet de persoon in de USA minimaal 3 jaar tax betaald hebben en dan aan kunnen tonen dat ze die drie jaar minimaal 125 % van het het minimum inkomen hebben verdient
en dan nog aan kunnen tonen dat ze financieel voor jou kunnen zorgen in ons geval zou dan de mogelijkheid bestaan om na die periode binnen een half jaar toestemming te krijgen om daar naar toe te mogen maaaaaaaaaaaaaaaar

dan ben je er nog niet hoor dan heb je nog geen greencard dusdan mag je nog nietgelijk werken
dan moet je daar een advocaat in de arm nemen om de rest voor je te regelen en hoe lang dat duurt ja dat weet niemand want dat is bij iederen verschillend

dus ook wij doen dit jaar weer gewoon mee met de lotery en hopen dat we er in 2007 bij zitten met een LAAG nummer want deze keer was ons nummer te hoog en ging het aan ons voor bij
want ook wij dachten nou wij geluk voor d eeerste keer maar niet dus

ik hoop dat je vragen beantwoord zijn als je bovenstaande page heb uitgepluist
en wens je verder veel succes

ojha als je het leuk vind kan je ook wat van het leven van onze kids in florida mee lezen

http://www.dutchinflorida.web-log.nl/
#13 - 14-08-2005, 12:35 uur

peperzout

makandra

ik ga er dan wel van uit dat je engels kan lezen en schrijven anders onstaat er wel een probleem toch???

zeker met het invullen van de formulieren
 
#14 - 14-08-2005, 12:47 uur

Chiefram

Ik baseer het op mijn eigen ervaring.
Ongeloofelijk! 12 jaar! Ik ben in ieder geval erg blij voor je dat je er al zit, ben jij diegene van die Lottery ervaringen en dat weblog met al die foto´s?

Je bedoelt die http://matosh.web-log.nl site?

Yep, dat ben ik!  ;)
#15 - 15-08-2005, 05:44 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15