Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Me again... lol .. weer over mijn nakend huwelijk

Discussie gestart

Serpenta_manon

Na al het lezen en opzoeken van informatie ga ik even recapituleren, graag had ik aanvulling en/of correctie, valkuilen en etc.. geweten.
Andere mensen gaan dus ook nuttige informatie kunnen terugvinden.

Mijn situatie ( planning)

Mijn Amerikaanse vriend en ik gaan trouwen, ik vertrek in maart naar de US( North Carolina) waar we dan gaan trouwen ( op toeristenvisum)
Reden: We zijn beide niet echt piepjong meer ( 40+ ers), we zijn nog geen twee jaar samen, en komt daarbij nog dat ik eigelijk niks heb bewaard wat kan aantonen dat we elkaar al ruime tijd kennen ( 1 jaar ongeveer) dus geen K1 voor ons.

Na ons huwelijk zou ik gewoon terug keren naar Belgie, mijn man gaat dan een I-130 Immigrant Petition starten..en ik blijf in afwachting van die procedure in Belgie wachten tot alles rond is. We hebben die beslissing genomen aan de hand van onderstaande informatie.

Visas are immediately available (apart from the time the USCIS needs to treat the application) for immediate relatives of U.S. citizens. This category includes the following applications:

* Spouse (o) t (e) of a U.S. citizen ;-))

The spouse and children of U.S. Citizens and Lawful Permanent Residents may have visa options that enable them to enter the U.S. without first obtaining a Green Card.

The K-3/K-4 visas are reserved for the spouse and children of U.S. citizens, In order to qualify for either a K-3/K-4 visa, the U.S. sponsor must have already filed a Form I-130, Immigrant Petition on behalf of his or her relative. The K-3/K-4 visa holders may enter the U.S. while the I-130 Immigrant Petition is pending and apply for a Green Card from inside the U.S. after the petition is approved.


Alvast bedankt voor de informatie, bedenkingen, kanttekeningen... alles wat duidelijkheid kan brengen
#1 - 20-02-2010, 16:19 uur
Hartelijk dank!

Myriam

Evi

Hoi Manon,

Ik ben ook Belgische en getrouwd met een Amerikaan, Josh. We zijn nu iets meer dan twee jaar getrouwd. We zijn in Duitsland getrouwd omdat hij op dat moment daar gelegerd was. We hebben daar 2 jaar gewoond en 2 maanden geleden zijn we naar Washington DC op militaire orders vertrokken. Mijn verblijf is makkelijker door de militaire status maar de grote lijnen komen natuurlijk wel overeen. Ik heb nu een green card voor 1 jaar (ik moet ze na 6 maanden nog steeds in handen krijgen) omdat we op het moment dat ik de VS binnenkwam, minder dan 2 jaar getrouwd waren. Dus in oktober moet ik een verlenging aanvragen en die zal dan goed zijn voor 5 jaar als ik me niet vergis en de volgende voor 10 jaar. Citizenship is interessant in mijn mening als je graag een overheidsjob wil. Je kan nu als Belg dual citizenship aanvragen na 3 jaar heir te wonen. Mijn social security nummer heb ik nodig om mijn rijbewijs te halen, maar ook voor taxen en te kunnen werken. Ik heb dat nog steeds niet omdat ik eerst mijn green card moet kunnen tonen (het tijdelijke visa dat je krijgt dat zegt dat je wacht op je greencard maar toegelaten bent, is niet gnoeg hiervoor). Eens ik mijn greencard heb, kan ik mijn SSN card gaan halen. Ik weet wel dat je een verloofde visa kan aanvragen, maar hoe dat jusit werkt zal je aan de ambassade moeten vragen.
Het beste is om zeker te zijn dat je je hele papierwinkel meehebt als je gaat trouwen. Ik weet uit ervaring dat ze streng zijn. Ik heb geleerd uit het verleden en als ik iets nodig heb, bel ik altijd de amerikaanse ambassade in Bxl (of homeland security) EN de belgische ambassade in DC. Op die manier heb ik twee verschillende bronnen en in jou geval zou ik dan ook nog eens in NC the courthouse bellen om alles te bevestigen. Het zou zonde zijn dat je daar aankomt en 1 papiertje mist, weet je?
Als je vragen hebt, mag je altijd vragen. Ik weet meer van het proces NA het trouwen dat het eigenlijke trouwproces in de VS lol Maar dat kan ook wel heel erg helpen!
#2 - 16-03-2010, 00:34 uur

Evi

Ik zag in je andere topic de vraag of je fiance der moet bijzijn voor de aanvraag van je visa. Bij mij was het zo dat de 'sponsor' er moest bij zijn. Maar hij was op militaire orders in Irak en het kon dus niet. Ik moest wel een kopie daarvan meebrengen elke keer en dan was het goed. Sommige formulieren moest ik dan wel opsturen, hem laten tekenen en hij dat dan weer terugsturen. Je zal een duidelijke reden moeten hebben (op voorhand even bellen) waarom je sponsor niet aanwezig kan zijn.
#3 - 16-03-2010, 00:42 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15