Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Medische keuring voor visum: help!

Discussie gestart

Gele Klompjes

Voor mijn visumaanvraag moet ik een medische keuring ondergaan maar ik heb een enorme fobia voor naalden en bloedprikken.
Voor de meeste mensen is dit geen probleem maar ik heb er al mijn hele leven last van en kijk er als een dijk tegenop.
Is er misschien een andere weg?
#1 - 12-07-2006, 23:35 uur
« Laatst bewerkt op: 13-07-2006, 14:31 uur door FreezeM »

Pieter79

Ik had daar ook last van. Wat mij geholpen heeft is om een soort gevoel op te wekken dat die arm niet meer bij je hoort. Zeg maar, als je een keer veel alcohol hebt gedronken dan voel je je armen en benen ook niet meer zo goed. Als je normaal geen spinnen durft aan te raken dan zou je dat op dat moment wel durven, immers je hebt geen gevoel meer in je handen.

Verder, vraag gewoon of je mag gaan liggen en trek je voeten dan iets op (zodat je knieën gebogen zijn) en kijk de andere kant op. Je kunt dan geloof ik ook nooit flauwvallen. Als je er naar toe gaat denk dan aan je doel (ik ga lekker een jaar naar Amerika en jullie allemaal niet!!) en probeer in een soort trance te raken. (Geen alcohol en andere verboden middelen gebruiken om dit te bereiken...... LOL)

Ik weet het, het klinkt misschien allemaal een beetje vaag, maar bij mij heeft dit geholpen! Ik kan ook zeggen dat ik een enorme fobie voor naalden en bloedprikken heb gehad. Ik heb nu pas 2 keer bloed moeten prikken (keuring vlieger luchtmacht) maar zelfs nu nog als het zou moeten vraag ik om te mogen liggen.

Laat even weten hoe het is afgelopen en of je hier iets aan hebt gehad :)

Succes!
#2 - 13-07-2006, 00:56 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

FreezeM

Gelukkig heb ik daar geen last van. Maar je bent niet de enige en de tips van Pieter79 heb je vast wat aan. Verder gewoon aan de arts uitleggen, hij maakt dat heus vaker mee. Vraag gewoon om wat meer tijd bij het maken van de afspraak.
#3 - 13-07-2006, 14:45 uur

Gele Klompjes

Bedankt voor je tips! Erg aardig. Helaas is het zelfs moeilijk voor mij een behandelkamer binnen te lopen.
Ik had gehoopt dat ik misschien met een pil of met iets anders even tijdelijk weggemaakt kon worden
maar ik denk dat dat ze dat niet doen omdat men denkt dat het wel mee valt. 
#4 - 14-07-2006, 16:13 uur

Dusza

Als je bang bent dat de prik pijn gaat doen, dan kan je misschien vooraf even insmeren met emla crème?
Zie http://www.astrazeneca.nl/producten/pijnbestrijding/emla.asp
Vrienden van ons gebruiken het bij hun zoon, die ook panisch is van angst als hij een spuitje moet krijgen. Zo wéét hij tenminste dat het geen pijn gaat doen, want het werkt verdovend.
#5 - 14-07-2006, 19:25 uur

Chiefram

In dit onderstaande stukje heb ik een zeer uitgebreidt verslaggeschreven over de medische keuring die je moet ondergaan om voor een visum in aanmerking te kunnen komen. (Emigratie visum bedoel ik dan. Geen idee of dit voor andere visa ook geldig is).

http://www.verenigdestaten.info/alginfo/dv2004.html
#6 - 14-07-2006, 22:26 uur

FreezeM

Als kind heb ik wel eens een verpleegster thuis gehad die bloed kwam afnemen. Geen idee of dat nu een mogelijkheid is maar zou je je dan prettiger voelen? Je bent in elk geval in je eigen vertrouwde omgeving.
#7 - 15-07-2006, 22:41 uur

Gele Klompjes

Ik denk dat het wel zu schelen maar waar kun je zoiets nog regelen?
Dat zal heel moeilijk gaan. Vaak wordt er niet begrepen wat een fobie
eigenlijk is. Er wordt dan teveel ingegaan op 'het kleine prikje'.
#8 - 19-07-2006, 06:40 uur

Chiefram

Ga er maar niet vanuit dat ze dit accepteren bij de medische keuring voor emigratie. Ik bedoel dus dat je jezelf niet te 'blij' moet maken, want het gaat er nogal erg formeel aan toe daar en ze hebben geen enkele boodschap aan alternatieven.
#9 - 22-07-2006, 03:35 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15