Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

mogelijkheden verblijf VS

Discussie gestart

JDenalane

Hallo lieve mensen.
Ik zit al een tijdje uit te zoeken wat voor mij de mogelijkheden zijn om voor langere tijd in de VS te verblijven. Laten we zeggen 1 jaar.
Heb al aan vrijwilligerswerk zitten denken of iets als language school, maar daar houdt het ook mee op.

Ik werk op dit moment bij een bedrijf dat teambuilding events organiseert en assisteer zo nu en dan bij een fotograaf. Heel erg leuk, maar ik mis alleen een beetje spanning. Wil graag iets compleets anders doen. In een andere omgeving. Nieuwe mensen leren kennen en dingen leren. Ben ook nergens aan gebonden op dit moment. Mijn hobbie is fotografie (iets waar ik zeker verder in wil) en ik wil tijdens mijn verblijf in de VS dan ook zoveel mogelijk schieten, het onderwerp moet ik nog over nadenken.

Er zijn vast wel heel veel andere opties die ik over het hoofd heb gezien of uberhaupt nooit van heb kunnen dromen. Mijn vraag aan jullie is dus welke? Het kunnen er tig, zijn maar interesses zijn nogal breed, dus laat liever alles open.

gr. Je Vriend Chris
#1 - 18-05-2007, 14:40 uur

hollandranch

Ik zou zeggen zomerkampen en andere vakantiekampen voor jongelui, voor de rest zie ik geen oplossingen, is gewoon erg moeilijk om langere tijd in Amerika rond te brengen, succes
#2 - 18-05-2007, 14:56 uur

JDenalane

Ja maar dan kan ik net zo goed weer 3 maanden zelf op vakantie gaan.
Ben ook al 27 tenslotte. 
#3 - 18-05-2007, 15:09 uur

Adriaan47

Mijn advies is als je photography als je hobby wilt maken je beroep ga en finish the MTS for photography of volg het at the school for journalism eerst.Het is anders haast onmogelijk unless je bent een SUPER TALENT !
#4 - 18-05-2007, 15:15 uur

Adriaan47

Ik heb all eens eerder uitgelegd dat je kan zeker 1 jaar in USA blijven als je dat perse wil...werken echter in dat jaar is een ander zaak.Lees alle conversaties er maar eens goed over.
#5 - 18-05-2007, 15:26 uur

hollandranch

Ja maar dan kan ik net zo goed weer 3 maanden zelf op vakantie gaan.
Ben ook al 27 tenslotte. 

Ik weet niet of er kampen zijn die het hele jaar open zijn en vrees ook dat je misschien al te oud bent voor vrijwilligerswerk, een ander soort werkgever zal je zeker niet vinden voor een jaar, dus wordt een lastige zoektocht.
#6 - 18-05-2007, 15:45 uur

bgroeneveld

Je zou natuurlijk ook eerst eens naar de nieuwe landen-leden van de Europese Unie kunnen gaan en daar foto's maken van gebeeldhouwde koppen en onbekende brokjes architectuur om maar eens wat op te noemen. Geen toegangsproblemen en het is wat onbekender dan de VS.

Waardoor je in kunt spelen op het gevoel dat bij vele media heerst: we zouden wat aandacht aan dit onderwerp horen te besteden, maar we hebben er zelf geen zin in.

Dat heb ik indertijd ook gedaan (met Vietnam en Zuidoost Azie dat een 'paar' jaar geleden nogal in de aandacht was).

Als je je eenmaal op bijvoorbeeld zo'n manier gevestigd hebt, wordt de volgende stap waarschijnlijk wat makkelijker.

#7 - 18-05-2007, 16:04 uur

Adriaan47

Er zit wat in wat Bgroeneveld schrijft maar ik kan je verzekeren dat ten alle tijden je je werk als photograaf moet combineren met commercial studio assignments en voor dit heb je de opleiding nodig om de techniek te leren.
Zonder dit zal je niet genoeg een boterham maken omdat er al zijn te veel hobbyisten met een illegaal bijbaantje.
Helaas is photojournalism een niet beschermd beroep maar elke ander soort van photography is beschermd in Holland ( of het is verandert in de laatste jaren ).Het is dus verboden om beroeps fotograaf te zijn of je te noemen en trouw reportages te maken of baby photo's etc etc of om commercial studio werk te doen.
Je zal een vakdiploma moeten hebben daarvoor en geregistreerd zijn met een middenstands diploma.
#8 - 18-05-2007, 16:25 uur

bgroeneveld

Goeie help. Je moet een vestigingsvergunning, bedrijfsvegunning, erkende opleiding, middenstandsdiploma hebben om in Nederland commerciele foto's te maken?

Ben dan toch wel erg blij dat ik in de VS woon en werk. Straks gaan ze journalist ook tot een beschermd beroep maken, en ik heb niet eens aan een school voor de journalistiek gestudeerd!
#9 - 18-05-2007, 17:35 uur

Adriaan47

Benno ..dit was also in Holland toen ik Holland meer dan 30 jaar geleden verliet dus het is niets nieuws.
En waarom zou een slager wel een vestigings vergunning nodig hebben en een fotograaf niet?
Het enigste vak wat nooit bescherm zal worden ( en maar goed ook ) is journalist.
Iedereen mag zich dat noemen of het beroep uit oefenen en zo ook photojournalists en dit is vanwege vrijheids van menings uiting.Het is goed dat je een vestigings vergunning nodig hebt als fotograaf zodat niet iedereen die een leuk zon's ondergangetje kan schieten gaat proberen het brood uit je mond te stelen en dat zou jij toch moeten weten als een rooie rakker.
#10 - 18-05-2007, 17:50 uur

JDenalane

Misschien is het beter om daar dan lessen fotografie te volgen (als dat mogelijk is) of een cursus. Heb bij voorgaande studies ook al fotografielessen gehad, maar dat was meer gericht op de styling en ideeontwikkeling en minder op de techniek. Vier jaar fotonica in Ned. Zie ik niet zitten. Dan zou ik nog eerder de kunstacademie gaan doen en het derde jaar stage lopen in de VS.

@ Hollandranch
 Klopt, en daarbij is vrijwilligerswerk ook nog eens duur. Voor dat geld kan je ook 3 maanden met vakantie.

@ bgroeneveld
Het idee is wel goed, alleen liggen mijn interesses daar totaal niet. Europa heb ik al helemaal niks mee (op Engeland na dan.) Heb al over wat concepten na zitten denken ook met collega-acteurs en leraren van voorgaande opleidingen. Die waren meer gericht op straatfotografie, mode en lifestyle. Daar ligt ook mijn achtergrond. Ik hoef hier niks op te verdienen, alleen de kosten moeten wel gedekt worden. Het gaat mij puur om de ervaring, belevenis en uitbreiding van mijn portfolio.
#11 - 18-05-2007, 18:59 uur

Adriaan47

In Usa kan je gewoon fotograferen als beroep er zijn geen beschermingen en je hoeft geen opleiding te hebben.
Ik had het alleen maar over Holland waar de rooien vakbonden dit allemaal hebben bedacht en toen hun vakbond leider ook nog president werd van Holland was het hek helemaal van de dam en nu is er niets meer wat je mag doen met eigen initiatief.
#12 - 18-05-2007, 19:06 uur

Dusza

Vraag is: heb jij momenteel het geld opzij liggen om een jaar van te kunnen leven? Want eender welk visum je aan zal vragen (vrijwilligerswerk, studentenvisum, toeristenvisum, ...), je gaat moeten aantonen dat je jezelf kan onderhouden, want betaalde arbeid mag je niet verrichten.
#13 - 18-05-2007, 20:05 uur

PBBI

Citaat
Goeie help. Je moet een vestigingsvergunning, bedrijfsvegunning, erkende opleiding, middenstandsdiploma hebben om in Nederland commerciele foto's te maken?
Deze informatie is op tientallen jaren oude gegevens gebaseerd, m.a.w. niet meer correct. Je hebt tegenwoordig in Nederland minder vestigings eisen dan in de VS. Er zijn nog maar een paar beroepen met vestigingseisen zoals bouwbedrijven, installatie (eletriciens etc), garages etc. en een aantal bedrijven in de levensmiddelen sector. Voor de rest kun je zonder veel problemen je vestigen in alle andere beroepen, zelfs bijv. makelaardij is tegenwoordig een vrij beroep.
#14 - 18-05-2007, 20:48 uur

Adriaan47

Gelukkig dan maar...ik stelde al eerder>> Of ze moeten dit verandert hebben.
Mijn gegevens waren gebaseerd op 30 jaar geleden PBBI.
#15 - 18-05-2007, 20:57 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15