Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Na 20 jaar het land uit?

Discussie gestart

Christine Lamborghini

Beste iedereen,

Een aantal weken geleden sprak ik met iemand die sinds 2 jaar 'weer' in Nederland woont.
Deze vrouw heeft 20 jaar in Amerika gewoond maar heeft toentertijd nooit een verblijfsvergunning aangevraagd. Al de jaren dat zij er woonde, was zij dus illegaal in het land. Uiteindelijk ging het twee zomers geleden mis: ze wilde op vakantie in een ander deel van het land en werd op het vliegveld vastgehouden met de meededeling dat zij zo snel mogelijk het land diende te verlaten.
De vrouw in kwestie is inmiddels al behoorlijk op leeftijd en kan haar draai hier na 2 jaar nog altijd niet vinden.
Het huis dat zij bewoondde staat nog vol met spullen die zij nooit meer op heeft kunnen halen.

Mijn vraag is nu: is er een manier waarop deze vrouw weer terug zou kunnen verhuizen naar Amerika? Ze vertelde mij dat het waarschijnlijk nooit meer mogelijk is, omdat Amerika heel streng is met dit soort overtredingen. Toch wil ik kijken of er iets mogelijk is. Als er genoeg wegen naar Rome zijn, zijn die er al helemaal naar Amerika!
                                                                                                                               :)

Ik heb helaas geen enkel verstand van de wetgeving in Amerika en daarom hoop ik heel erg sterk dat hier iemand ronddwaalt die mij kan helpen met deze zaak...

Groetjes van Diane.


#1 - 12-10-2010, 15:51 uur

MissFluffy

Ik denk dat de kans zeer klein is .
Om een voorbeeld te geven .
Iemand die ik ken heeft jaren terug op een studentenvisum haar verblijf verlengd .Zij is bijna een jaar langer gebleven nadat de visum verlopen was .Ze heeft toen zelf het land weer verlaten en is zelfs nadien nog enkele keren terug geweest op vakantie .Ongeveer 10 jaar na haar verlengd verblijf daar ,reist ze terug af naar ginder om 2 weken vakantie te genieten als ze bij immigration eens kon uitleggen waarom en tot  wanneer ze toentertijd langer is gebleven dan toegestaand .Ze heeft geheel naar waarheid vertelt ,mede doordat ze later toch steeds op de correcte manier terug naar huis is gegaan ,dacht ze te kunnen aantonen dat dit maar eenmalig was en nooit meer zou voorvallen .Ze hebben haar op het eerste vliegtuig terug naar huis gezet met de mededeling de eerste 10 jaar niet meer naar ginder af te reizen en indien ze dat na 10 jaar wel wensten te doen ,eerst contact op te nemen met de ambassade voor een visum .Ze heeft nadat ze terug was de ambassade gecontacteerd maar die zeiden haar ook dat ze best die eerste 10 jaar niet meer van zich liet horen .
Dus neem ik aan wanneer je 20 jaar illegaal daar zit ,niet zo'n beste kans meer maakt om terug te keren .
Maar ik kan het uiteraard mis hebben ,misschien dat anderen hier beter en meer weten .
Ze zou eigenlijk ook best eens contact kunnen opnemen met de ambassade zelf .
#2 - 12-10-2010, 16:05 uur

Johan

Die kans is denk ik niet heel klein maar onmogelijk! Wat natuurlijk ook volstrekt logisch is als het om iemand gaat die 20 jaar illegaal in een ander land heeft gewoond. Blijft natuurlijk een persoonlijk drama voor de persoon in kwestie maar ik neem aan dat ze wel wist dat ze illegaal in het land was?
#3 - 12-10-2010, 17:27 uur

ned in MO

waar woonde deze mevrouw als ik vragen mag. En was dat een huurhuis of een koophuis.
Als het een huurhuis zal het waarschijnlijk niet meer vo spulletjes staan denk ik
#4 - 13-10-2010, 05:19 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Christine Lamborghini

De vrouw in kwestie wist inderdaad dat ze illegaal in het land verbleef.
Ze had alleen gedacht dat dat nooit aan het licht zou komen, wat dus wel is gebeurd....
Toentertijd had ze een huurhuis en dat huis heeft ze aangehouden al vanaf ze terug kwam in Nederland. (Ze betaald daar waarschijnlijk dus ook gewoon huur voor.)
De huurder heeft inmiddels wel doorgegeven de boel leeg te willen halen aangezien hij het idee heeft dat de vrouw nooit meer terug zal keren....

Best een zure situatie. Ik hoop eigenlijk dat er toch op een of andere manier iets valt te doen... Er moet toch 'n manier zijn...
De ambassade reageert inderdaad met hetzelfde verhaal: zij kunnen nu weinig doen...


#5 - 14-10-2010, 14:46 uur

Jez

Tja, als ze zelfs legaal verblijvende Nederlanders, die al 35 jaar, sinds hun 15e, in de States wonen, dreigen het land uit te zetten vanwege een nog openstaande verkeersovertreding, dan lijkt me dat illegaal verblijvenden toch echt weinig kans maken. En de dame die ik bedoel (en heel goed ken), had een eigen zaak, betaalde netjes belastingen en was werkgever van ca. 10 mensen. Die droeg nog iets bij aan de Amerikaanse economie.

Waarom vind je het zuur? Ze wist toch wat ze deed? Illegaliteit is nou eenmaal niet toegestaan, ze mag denk ik blij zijn dat ze er zo makkelijk vanaf is gekomen!
#6 - 14-10-2010, 21:42 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Pieter79

Ze had beter in die tijd in Amerika kunnen trouwen... Dat is nu te laat...
#7 - 15-10-2010, 00:16 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

JDenalane

Ik vraag me af hoe ze daar een bedrijf kan opzetten als zij daar illegaal verblijft?
#8 - 27-02-2011, 17:38 uur

PetraVS

Bij deze discussie vraag ik me even af, hoe men zou reageren, als het hier om een Turk ging, die twintig jaar illegaal in Nederland verbleef.  Geloof mij maar, dat de Nederlandse wetten niet minder streng zijn, qua immigratie, al lijkt iedereen te denken, dat dat niet zo is.  Ze heeft de wet van haar gastland willens en wetens overtreden en leeft nu met de consequenties.  Tja.
#9 - 28-02-2011, 02:26 uur

hdeweert

Een Turk lijkt mij meer een geval van asiel, maar een Amerikaan die langer dan zijn visa het toelaat
in Nederland verblijft word gewoon uitgezet. Wie de wet overtreed moet ook de gevolgen voor
zijn/haar rekening nemen, of dat nu in Nederland is of in Amerika.
#10 - 28-02-2011, 09:19 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15