Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Nederland heeft grootste vertrekoverschot

Discussie gestart

FreezeM

Wij zijn niet de enige de Nederland willen verlaten. Nederland is het enige West-Europese land waaruit meer mensen vertrekken dan er binnenkomen.
Zo veel migranten, zo veel redenen naturlijk. Toch zijn er gemeenschappelijke redenen, lees vooral de reacties bij de Telegraaf eens.

Telegraaf
#1 - 23-05-2006, 13:19 uur

Yessica

Ik betrap mezelf meer en meer op onzinnige redenen om te emigreren.

Het rookverbod in de horeca in veel staten ( 2006-01)  , de betonnen platen in grote steden als trottoir zodat je niet steeds met je hakjes tussen de klinkertjes blijft zitten, geen kabouter plopdansjes meer op huwelijksfeesten en nooit meer Frans Bauer en Marco Borsato horen op de radio.


Haha, hoe doorgedraaid kun je zijn?  ;D
#2 - 23-05-2006, 13:27 uur



dutch_in_seattle

geen kabouter plopdansjes meer op huwelijksfeesten

Misschien is het maar goed dat ik niet meer in Nederland woon, maar wat zijn in godsnaam kabouter-plopdansjes?? Ik weet dat kabouter Plop een of andere kinderfiguur is, maar heeft die een eigen dans?

Ron (in Seattle, WA)
www.dutchavenue.com
#3 - 23-05-2006, 15:53 uur

FreezeM

Daar gaan we

Draai een keer in het rond
Stamp met je voeten op de grond
Zwaai je armen in de lucht
Ga nu zitten met een zucht
Stap nu rond als een gans
Zo gaat de kabouterdans

ach ja..... meer dan 10 jaar als DJ op veel te veel bruiloften, feeste en partijen gedraaid :)
#4 - 23-05-2006, 16:12 uur

hollandranch

Het rookverbod in de


Moet je niet naar California emigreren, hier verbieden ze roken op het strand met uitzicht op een booreiland, we hebben nu nog niet de teer van het strand van Huntington Beach uit ons badlaken  2006-03
#5 - 23-05-2006, 17:19 uur

XcIsIoN

Tsjah ik kan het wel begrijpen. De wereld is kleiner geworden en veel bedrijven gaan internationaler werken. Ik zal ook in februarie vertrekken. Persoonlijk doe ik het omdat de kans me wordt aangeboden en ik al sinds mijn 14de plannen maak om te vertrekken.
Daarbij dat meer mensen weg gaan dan binnen komen is niet slecht voor nederland.
#6 - 24-05-2006, 20:21 uur

Buba

Uit de Telegraaf: Een kwart van de emigranten van wie de bestemming bekend is, vertrok vorig jaar naar België of Duitsland...
Als dat dan weer geen reden is om uit België te emigreren...  2006-10

Ik ben toch geschrokken hoeveel mensen er uit Nederland emigreren.  Maar naar België of Duitsland emigreren is natuurlijk nog niet te vergelijken met Amerika.



#7 - 24-05-2006, 20:36 uur
Save a tree, eat a beaver!!!


hollandranch

naar België of Duitsland emigreren is meer verhuizen omdat het belastingtechnisch interessant is of omdat de huizen een stuk goedkoper zijn. Gelukkig emigreert niet iedereen naar Amerika, krijgen we daar weer dezelfde buren  2006-05
#8 - 24-05-2006, 20:42 uur

Mrjn

Uit de Telegraaf: Een kwart van de emigranten van wie de bestemming bekend is, vertrok vorig jaar naar België of Duitsland...
Als dat dan weer geen reden is om uit België te emigreren...  2006-10

Ik ben toch geschrokken hoeveel mensen er uit Nederland emigreren.  Maar naar België of Duitsland emigreren is natuurlijk nog niet te vergelijken met Amerika.


Veel van deze mensen emigreren ook niet echt. Die kopen een huis vlak over de grens, maar werken nog in Nederland en laten hun hele sociale leven nog afspelen in Nederland, of vormen Nederlandse enclaves zo vlak over te grens. Emigreren is in mijn hoofd ook eigenlijk dat je probeert om je aan te passen aan het leven en de levenswijze van je nieuwe thuisland.
#9 - 24-05-2006, 20:53 uur

Buba

Citaat
naar België of Duitsland emigreren is meer verhuizen omdat het belastingtechnisch interessant is of omdat de huizen een stuk goedkoper zijn
Inderdaad, je moet maar eens in het Noorden van Antwerpen rondrijden, gewoonweg een Nederlandse invasie.

Citaat
Gelukkig emigreert niet iedereen naar Amerika
Stel je voor, dat je bij je buurman moet gaan reclameren omdat hij Frans Bauer of Marco Borsato te luid heeft opstaan...

Heb je even voor mij,
maak wat tijd voor me vrij,
ieder uur van de dag,
denk ik steeds aan je lach...
:banghead:
#10 - 24-05-2006, 20:55 uur
Save a tree, eat a beaver!!!


hollandranch

Begin met net te verdiepen in de Texaanse Frans Bauers zoals Garth Brooks, eigenlijk hetzelfde, maar toch veel leuker  2006-05  en mijn buurman woont straks 200 meter verderop, en heb alleen maar Nederlandse campinggasten, oeops :'(
#11 - 24-05-2006, 20:59 uur
« Laatst bewerkt op: 24-05-2006, 21:01 uur door hollandranch »

Mrjn

Zolang je Nederlandse campinggasten niet keihard Frans Bauer gaat opzetten, is er nix aan de hand  :D
#12 - 24-05-2006, 21:43 uur

hollandranch

In Texas hanteren ze nog de doodstraf, dus ze passen wel op  2006-10
#13 - 24-05-2006, 22:25 uur

sweatbox

De Polonaise is toch een vorm van Line Dancing.
#14 - 25-05-2006, 06:33 uur

petratimmer

Ik denk dat je, als je eenmaal een beslissing genomen hebt om te vertrekken, je de meest vreemde redenen erbij haalt om je vertrek te verdedigen. Maar bedenk wel dat ook in VS er zangers zijn die je niet meer kunt horen, of gewoonten waarvan je na een tijdje denk, mhh moet dat nou? Ik denk dat je dat overal ter wereld tegen komt. Ik vraag mij ook af of dat eigenlijk wel redenen zijn om te emigreren. Toch kom ik in het dagelijks leven veel  situaties tegen waar ik het gevoel heb mijn keuze moet verdedigen. Neem nou vandaag. Hemelvaart dag! met z'n allen naar de overvolle meubelwinkel uren in de file. We lijken toch wel gek! Ik werk voor een groot Amerikans bedrijf en als je ziet hoe druk het vandaag bij ons was, onvoorstelbaar. Mensen gaan in de file staan voor een paar euro korting, massaal!!! De meeste hebben het voordeel al verspeelt met de extra benzine die ze kwijt zijn aan het rijden in de file. Maar ja het gaat blijkbaar om het idee....maar als je dit als voorbeeld stelt waarom je nederland meer dan zat bent, snapt geen mens dat! En ja dan ga je meest vreemde voorbeelden erbij halen. Bv die oranje gekte. Je kunt nergens meer komen of je ziet oranje. Ik word er niet goed van....voor mij meer bevestiging dat ik er goed aan doe snel te vertrekken.
Petra
#15 - 26-05-2006, 00:17 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15