Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Nog enkele vragen mbt lottery eisen

Discussie gestart

tinus

Hopelijk lukt het je om via je werkgever in Amerika te komen; da's nog steeds de mooiste manier, denk ik. Succes in elk geval!

hier dacht ik eerst ook aan, maar dit kan volgens mij niet.
dit was alleen mogelijk ofzo als je werk had dat niet door een amerikaan gedaan kon worden.
en dat moeten ze dan aan kunnen tonen enz.
het enige wat wel kan is werk visa toch? maar dat is niet permanent dacht ik...

wat ik nu doe kunnen amerikanen ook zover ik weet, vandaar dat ik meer richting de DV lottery ga. (hopen dat die blijft. geruchten zijn nog geen feiten) En ik weet ook dat het dan een kwestie van geluk is, maar je kunt altijd proberen.
#16 - 29-11-2005, 16:00 uur

Jez

Wat ik eigenlijk bedoelde, is om via je huidige werkgever uitgezonden te worden naar Amerika. Misschien werken ze bij jullie met inern(ational)e vacatures waarop je kunt solliciteren?

Je hebt gelijk, dit is geen permanente verblijfsvergunning, maar wel een goede manier om te beginnen. Er zijn genoeg verhalen van mensen die op die manier aan een greencard zijn gekomen, of in elk geval voor langere tijd (en dan bedoel ik jaren) in Amerika kunnen blijven.

Natuurlijk wens ik je voor tzt ook veel succes in de loterij en hoop ik dat je wint. Maar het kan nooit kwaad om in de tussentijd al je opties te benutten en zo je kansen te vergroten!
#17 - 29-11-2005, 16:05 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

tinus

Wat ik eigenlijk bedoelde, is om via je huidige werkgever uitgezonden te worden naar Amerika. Misschien werken ze bij jullie met inern(ational)e vacatures waarop je kunt solliciteren?

Je hebt gelijk, dit is geen permanente verblijfsvergunning, maar wel een goede manier om te beginnen. Er zijn genoeg verhalen van mensen die op die manier aan een greencard zijn gekomen, of in elk geval voor langere tijd (en dan bedoel ik jaren) in Amerika kunnen blijven.

Natuurlijk wens ik je voor tzt ook veel succes in de loterij en hoop ik dat je wint. Maar het kan nooit kwaad om in de tussentijd al je opties te benutten en zo je kansen te vergroten!

Helemaal mee eens.
En jammer genoeg is dat tot zover ik weet niet mogelijk. wel voor hele korte tijd. (1 tot 2 weken)
en dat is alleen met zeer hoge uitzondering.
Zoiets om als trainee naar de usa te gaan voor wat langere tijd wordt binnen dit bedrijf niet binnen de IT gedaan wat erg jammer is, anders had ik dit zeer zeker gedaan.
#18 - 29-11-2005, 16:25 uur

Flying Dutchman

Tsja, probeer anders hier als student binnen te komen en een sponsor te vinden voor een temp. wokpermit (H visum) zodoende kun je relevante werkervaring opdoen die hier veel meer waard is voor je GC..

Heb inmiddels 2 jaar werkervaring, in amerika, in mijn vakgebied, en dat is heel veel waard voor mn GC.. Al helemaal omdat er dus de hele tijd een Amerikaans bedrijf achter je staat..

succes!
#19 - 13-12-2005, 09:54 uur

Dutchman

Tsja, probeer anders hier als student binnen te komen en een sponsor te vinden voor een temp. wokpermit (H visum) zodoende kun je relevante werkervaring opdoen die hier veel meer waard is voor je GC..

...

succes!

Daar zit ik ook aan te denken. Waarschijnlijk ga ik m'n master opleiding in de VS doen en dan daarna proberen om daar werk te vinden. Maar weet jij hoe de kansen liggen voor internationale studenten? Een werkgever in de VS zal toch altijd voorrang geven aan een Amerikaanse student lijkt mij.
#20 - 13-12-2005, 13:56 uur

Flying Dutchman

Nee hoor, mijn ervaring is dat ze juist heel open staan voor Dutchies.. Ze vinden het wel wat hebben als een zeer gemotiveerde european voor hun deur staat.

suuces!
#21 - 13-12-2005, 16:44 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15