Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Op naar Amerika! (hopefully soon )

Discussie gestart

Pieter79

Nu begint het lange wachten...

Succes!
Pieter
#31 - 20-02-2012, 22:36 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

tokoh

hey all!

Nog even een kleine update...

Onze NOA1 is aangekomen via e-mail! :)
op zich misschien een kleine stap, maar na de perikelen die we gekend hebben met de US postal service, is dit eindelijk een teken dat we eindelijk op weg zijn.
Het lange wachten waar Pieter het over had, draait op ogenblik net iets anders uit. Ik ga ervan uit dat het nog wel komt, maar in het enthousiasme van de I-130 filing, zijn we gestart met de voorbereiding van de volgende stap. Het voorbereiden van form I-864 (in principe de moeilijkste stap) en form DS-230 die beide bestemd voor het National Visa Processing Center.

De moeilijkheid die we tegengekomen zijn tijdens die voorbereiding, is de noodzaak voor de sponsor (mijn vrouw), om de drie laatste aangiftes bij de IRS toe te voegen aan het dossier. Geen filing, geen toegang tot de States. Daar mijn vrouw reeds sinds haar prille jeugd in België woont en de dubbele nationaliteit heeft, heeft ze nooit enige aangifte gedaan bij de IRS van haar 'buitenlandse inkomsten'.
Ik ben dus op zoek gegaan naar een Amerikaanse accountant die de situatie kan bekijken en de situatie corrigeert...

We zijn er ons van bewust dat de periode tot die I-864 periode 5 à 6 maand kan duren, maar er is hoop op beter :)
Na het afschaffen van het DCF (direct counsular filing) in augustus vorig jaar, zijn er meldingen op verschillende fora dat er voor Amerikaanse burgers die vanuit het buitenland hun dossiers indienen en daar ook resideren, verkorte wachten kunnen zijn. met name 1 à 4 weken in plaats van 5 à 6 maand! Wij zijn in die situatie, dus laten we hopen dat het lange wachten nooit komen zal. Voor ons zou dat fantastisch nieuws zijn, omdat we dan onze persoonlijke deadline (begin schooljaar in augustus) zouden kunnen halen.


Groetjes!
 
#32 - 29-02-2012, 11:30 uur
09/2011: Trying to get my wife's birth certificate (took 4 months, thx to USPS)
14/02/12: Marriage
21/02/12: I-130 package sent.
24/02/12: I-130 package arrived @ Chicago lockbox
29/02/12: NOA 1 by E-mail
29/02/12: Contacted US accountant for IRS filing.
07/03/12: NOA 2 by E-mail -

tokoh

Woot! Woot!  :D

NOA 2 (notice of action) aangekomen via mail, 7 dagen na NOA1!
Onze I-130 werd door USCIS goedgekeurd en zal worden doorgestuurd naar het National Visa Processing Center.

Dit betekent dat we, de wachttermijn van 5 à 6 maand niet hoeven te doorlopen en dat we kunnen opnieuw kunnen denken om de stap deze zomer reeds te wagen :)
(als verder alles goed gaat natuurlijk).



Daan
#33 - 07-03-2012, 10:38 uur
09/2011: Trying to get my wife's birth certificate (took 4 months, thx to USPS)
14/02/12: Marriage
21/02/12: I-130 package sent.
24/02/12: I-130 package arrived @ Chicago lockbox
29/02/12: NOA 1 by E-mail
29/02/12: Contacted US accountant for IRS filing.
07/03/12: NOA 2 by E-mail -

Yessica

Geweldig nieuws joh!
I keep my fingers crossed!!
#34 - 07-03-2012, 10:57 uur



tokoh

Hey guys,

Mijn vorige post stamt nog uit het pre-Santorum tijdperk, we sturen dus nog even een update de lucht in :)

Beangstigend en reëel, dat is hoe de huidige situatie aanvoelt nu de emigratie steeds dichterbij komt. De kinderen weten nog van niets, al laten we regelmatig een ballonnetje op. Dat is kwestie van ze toch wat voor te bereiden zonder ze echt in te lichten. We denken dat ze de situatie en de timing nog niet zouden begrijpen en werken ondertussen naarstig verder aan de in te leveren dossiers voor het National Visa Centre.
Voor diegenen die dezelfde weg afgelegd hebben of zullen afleggen zal dit duidelijker zijn, maar we zijn bijna klaar om package I-864 en DS-230 op te sturen. Vooral die eerste is belangrijk omdat het onze solvabiliteit zal moeten aantonen. Daar we beiden in België wonen en geen Amerikaans inkomen kunnen aantonen, moeten we de klus klaren via 'assets' of bezittingen die binnen het jaar kunnen aangesproken worden. We zullen daarvoor ons huis in België in de weegschaal leggen en verkopen.
De administratie en zoektocht om alle benodigde documenten te verzamelen en te vertalen is bijna voorbij. Als alles deze week verstuurd kan worden, kunnen we hopen op een goedkeuring door het NVC over een tweetal weken. Nadien heb ik, als beneficiary, nog een 'medical' te ondergaan en het beslissende interview in de Amerikaanse ambassade van Brussel. Als dit goed afloopt... well, Yipey!  patriot

Reëel en beangstigend is niet de procedure tot op heden of wat we nog moeten doorlopen, maar wat er nu effectief aan begint te komen. De realiteitszin over een mogelijk vertrek en het besef van een waslijst aan voor te bereiden zaken, die een gezin van 4 vereist. 90 punten heb ik verzameld, niet in een wedstrijd, maar op enkele A4'tjes met To Do's. Het feit dat die 90 puntjes nogmaals verdeelt zullen worden in ontelbare kleinere puntjes, die allen dienen opgelost te worden in 4 maand tijd is ... beangstigend, maar zeker ook spannend.

Een nieuwe realiteit begint zich al aan te dienen, werk, inkomen, scholen voor de kinderen, auto's, ziekteverzekering,... Allemaal belangrijk, maar het had tot op heden geen zin, omdat we niet weten of we ooit aan dat visum zullen geraken. Normaal gezien wel, maar het heeft geen zin om je dagelijks bestaan overhoop te halen voor iets wat misschien enkel een droom zal blijven. Nu komen we dichterbij en kunnen we onze aandacht gaan vestigen op vertrekken en ... aankomen. We zijn langzaam aan gestart en zullen binnenkort zien waar we gaan landen.


Groetjes!
Daan, Maya en kids
#35 - 11-04-2012, 13:48 uur
09/2011: Trying to get my wife's birth certificate (took 4 months, thx to USPS)
14/02/12: Marriage
21/02/12: I-130 package sent.
24/02/12: I-130 package arrived @ Chicago lockbox
29/02/12: NOA 1 by E-mail
29/02/12: Contacted US accountant for IRS filing.
07/03/12: NOA 2 by E-mail -

Pieter79

Dat klinkt erg goed!

Nog een tip; die DS-230 die je moet opsturen is verdeeld in versie A, B en C. Ze zeggen dat alleen versie A voldoende is. Als je ook versie B opstuurt dan vraag je min of meer al een SSN aan, en dan krijg je dit al direct bij aankomst in de States toegestuurd. Zoniet, dan duurt dit geloof ik toch wel iets langer, in mijn geval bijna 3 maanden. Ik heb geen tijd nu om te verifieren of DS-230 het document is dat ik bedoel, ik zal het later vandaag nakijken.

Gr. Pieter
#36 - 11-04-2012, 19:01 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Old Faithful

Elke verhuizing is spannend en brengt een heleboel te regelen zaken met zich mee. Dat geldt zeker voor een verhuizing naar een ander werelddeel.
Is het zeker dat jullie naar Florida willen en kun je een inschatting maken hoe jullie kansen op de arbeidsmarkt zijn?

Ik wens jullie in ieder geval veel succes met de verdere procedure en een mooie toekomst in Amerika.
#37 - 11-04-2012, 19:12 uur
Groet,

Old Faithful

tokoh

Faithful,

De arbeidsmarkt is ons grootste vraagteken. Maya start met een doorgedreven opleiding in therapeutische massage, iets waar ze hier al enkele jaren mee bezig is. Ik daarentegen heb enkel ideeen, niets concreet. Het zou voor ons, als gezin, een geruststelling zijn mocht dit snel evolueren.
Florida (regio Fort Lauderdale) is een natuurlijke keuze, omdat we daar een huis kunnen gebruiken als jump start! We beseffen wel dat dit mogelijks geen eindpunt is.

Mochten jullie ideeen hebben qua arbeidsmarkt please shoot!

Daan
#38 - 11-04-2012, 19:27 uur
09/2011: Trying to get my wife's birth certificate (took 4 months, thx to USPS)
14/02/12: Marriage
21/02/12: I-130 package sent.
24/02/12: I-130 package arrived @ Chicago lockbox
29/02/12: NOA 1 by E-mail
29/02/12: Contacted US accountant for IRS filing.
07/03/12: NOA 2 by E-mail -

Pieter79

Mochten jullie ideeen hebben qua arbeidsmarkt please shoot!

Zie mijn 2de berichtje in deze thread...
En zie http://forum.verenigdestaten.info/index.php/topic,12478.0.html (met link naar nieuwsartikel over werk in de States)

Het zijn misschien niet de antwoorden of antwoord dat je horen wil maar je hoeft niet zonder werk komen te zitten.

Pieter
#39 - 11-04-2012, 22:33 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Old Faithful

Bedankt voor het antwoord.  :afro:
#40 - 12-04-2012, 13:22 uur
Groet,

Old Faithful

tokoh

Alweer een update :)

Ik weet niet of iemand dit leest en/of volgt, maar hier gaan we voor een administratieve en technische evolutie voor mensen die onze CR1 route volgen.
Na de verzonden I-864 en DS-230 packages, kregen we afgelopen weekend een e-mail in de bus met een checklist van het NVC. Zo'n checklist verteld je wat er volgens het National Visa Centre ontbreekt aan je application.
Het waren twee opmerkingen, de eerste ging over mijn Belgische inkomsten (de niet USC), die we hadden vermeld op het document I-864. Het is een typische administratieve reactie die, indien je even je aandacht er niet bij houdt, gevolgen kan hebben voor het hele proces. Door het invullen van die inkomsten worden ze door het NVC meegerekend om te voldoen aan de grens van 125% poverty level die je moet halen (eigenlijk een solvabiliteitstest). Ze verwachten dus dat je een tax filing uit België mee stuurt om aan te tonen dat je dit haalt.
Dit is zoals gezegd voor jullie, de lezers nogal saai en technisch. Onthou vooral, NIET DOEN! Buitenlandse inkomsten die niet doorgaan tijdens je aanwezigheid in de US mogen niet vermeld worden. je werkt jezelf in een knoop hiermee.

De tweede opmerking is iets wat we hier reeds besproken hadden in een andere thread. Het aantonen van je 'domicile' in de US van de Amerikaanse partner.  Dit is iets wat we helemaal niet kunnen aangezien we ons helemaal van nul af aan moeten gaan vestigen. We hebben dus geen aantoonbare banden. We hebben vandaag een brief verstuurd waarin we onze situatie uitleggen, waarom we geen domicile kunnen aantonen, maar ook wat we daar precies gaan doen. Ik hoop dat dit voldoende zal zijn om het administratieve beest te overtuigen. indien niet... geen idee wat er dan kan gebeuren.

Zoals jullie zien, er beweegt weinig op menselijk vlak deze dagen. We beseffen vooral dat we overgeleverd zijn aan een administratieve instelling en dat is nooit een fijne gedachte.
Vandaag, met het versturen van de reactie op de checklist, heb ik voor het eerst het gevoel dat we er geen controle meer ver hebben. Net niet het gevoel dat we nodig hebben om aan de praktische uitwerking te starten in België.


Voila, ik hoop dat ik jullie niet teveel verveeld heb, maar ik hou jullie op de hoogte :)


Daan
#41 - 25-04-2012, 20:57 uur
09/2011: Trying to get my wife's birth certificate (took 4 months, thx to USPS)
14/02/12: Marriage
21/02/12: I-130 package sent.
24/02/12: I-130 package arrived @ Chicago lockbox
29/02/12: NOA 1 by E-mail
29/02/12: Contacted US accountant for IRS filing.
07/03/12: NOA 2 by E-mail -

Old Faithful

Het verveelt mij geenszins. Ik wens jullie veel succes.
#42 - 25-04-2012, 22:27 uur
Groet,

Old Faithful

tokoh

Hey Guys!

Gisterenavond nog even gebeld naar het NVC om te kijken of ze alles goed ontvangen hadden. Ze hebben alles goed ontvangen, gelezen en mijn case is closed!  patriot

Ik wacht nog even op de officiële mail, maar het ziet er naar uit dat het moeilijkste en langste achter de rug is. Zodra ik de mail krijg, de medical (medische controle) aanvragen en het interview ondergaan in de ambassade van Brussel. ik ben al even langsgegaan bij de dokter voor een bloedonderzoek, aangezien ze blijkbaar kunnen nagaan welke inentingen ik reeds gekregen heb in het verleden. kwestie van op de medical geen cocktail ingespoten te krijgen waarvan je een week plat ligt.


Greetz!
#43 - 02-05-2012, 12:20 uur
09/2011: Trying to get my wife's birth certificate (took 4 months, thx to USPS)
14/02/12: Marriage
21/02/12: I-130 package sent.
24/02/12: I-130 package arrived @ Chicago lockbox
29/02/12: NOA 1 by E-mail
29/02/12: Contacted US accountant for IRS filing.
07/03/12: NOA 2 by E-mail -

tokoh

Damn, the adrenaline!

Gisterenavond zat er in mijn mailbox de bevestigende mail voor het afsluiten van ons dossier en de datum van het interview op de ambassade van Brussel.
De gehele zaak was leuk om doen (vooral omdat we nooit lang hoefden te wachten :) ), maar de adrenalinestoot van gisteren was onbeschrijfelijk!
Ik weet niet waarom, maar ik vermoed het besef dat de realiteit de droom quasi ingehaald heeft.

vandaag ben ik met mijn directeur gaan spreken over mijn vertrek. Iets wat alles in een nog meer definitieve plooi legt. Het administratieve proces is eigenlijk onwerkelijk. Je verstuurd wat, betaald wat, belt af en toe, maar niets is per sé definitief. Er is steeds een punt waarop je halt kan zeggen en voortgaan met je dagelijkse leven, zonder dat er een reële inpakt is op je gezinsleven. Vandaag is dat veranderd. Mijn job is weg vanaf eind juli, de toekomst onzeker en spannend. Anderzijds kijk ik er steeds meer naar uit.

We zien wat de toekomst brengt!

Daan
#44 - 12-05-2012, 21:41 uur
09/2011: Trying to get my wife's birth certificate (took 4 months, thx to USPS)
14/02/12: Marriage
21/02/12: I-130 package sent.
24/02/12: I-130 package arrived @ Chicago lockbox
29/02/12: NOA 1 by E-mail
29/02/12: Contacted US accountant for IRS filing.
07/03/12: NOA 2 by E-mail -

Yessica

Wat een avontuur toch hè Daan? Ik vind je instelling super. Te veel mensen blijven zich hun hele leven vastklampen aan zekerheden en onthouden zich zo van het verwezenlijken van hun droom. Leuk dat jullie er zo voor gaan!   :afro:
#45 - 13-05-2012, 10:30 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15