Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Permanent verblijf in de USA als gepensioneerde.

Discussie gestart

Ad Trommelen

Goedendag,

Ik ben momenteel 46 jaar oud en overweeg serieus om mij, op mijn 60 ste jaar, met mijn vrouw in de USA te vestigen.

Eerst 2 jaar rondtouren met een RV en daarna in een (mobile) home.

Ik zak daar dus geen werk/ inkomen uit arbeid hebben.

Ik lees veel over de combinatie wonen/werken maar dat is dus niet van toepassing.

Zijn er mogelijkheden? En welke weg te bewandelen.

Mijn zus is 15 jaar getrouwd geweest met een Amerikaan en woont daar nog steeds met haar dochters.

Ze heeft niet de Amerikaanse nationaliteit(haar kinderen wel!) maar is wel ''permanent resident"".
Kan dit gegeven een eventuele aanvraag nog vergemakkelijken?

Bvd.
Ad Trommelen.
#1 - 19-07-2004, 15:24 uur

Chiefram

Volgens mij zou dat best wel eens kunnen, als je zus inderdaad  op basis van family-sponsering in de 4th preferences zou vallen.

Dan is het zo dat niet jij, maar je zus de petitie moet indienen. Er zullen dan heel wat papieren door haar moeten worden ingevuld en verklaringen worden overlegd dat ze financieel draagkrachtig genoeg is in geval van nood jullie zou kunnen onderhouden, zodat je niet van de sociale voorzieningen in de states gebruik zal gaan maken.

Ook moet ze kunnen aantonen dat ze de afgelopen 3 jaar belasting heeft betaald.

Zo'n aanvraag wordt dan naar de INS gezonden, dit kan circa 2 jaar in beslag nemen voordat je zus er iets van verneemt, dus heb geduld. Is je zaak dan goedgekeurd door de INS, dan wordt de aanvraag door de INS doorgezonden naar KCC en dan kun je nog ca. 10 jaar wachten tot je case-nummer aan de beurt is.

Ja, daar schrik je denk ikvan: 12 jaar wachttijd terwijl de INS alles allang heeft goedgekeurd. Ik denk dat als je het nu aanvraagt, dat je gewoon met je 60ste daar kan zitten. Dan ben je er keurig netjes op tijd bij.

Als je vragen hebt, dan hoor ik het wel. Wij hebben hetzelfde meegemaakt (family-based, 4th pref.) en moeten nu nog zo'n 8 jaar wachten tot we aan de beurt zijn... Alleen willen wij wat sneller en hebben gewoon meegedaan met de Green Card loterij (dat mag namelijk) en hebben de DV2004 gewonnen. Dus ziet het eruit dat we inderdaad nog binnen 1 jaar daar heen zullen gaan als ons nummer current wordt een dezer dagen...

#2 - 19-07-2004, 16:14 uur

FreezeM

Volgens mij moet de zus van Ad dan wel eerst Citizen worden toch?
#3 - 19-07-2004, 17:28 uur

xerxesc

Volgens mij moet de zus van Ad dan wel eerst Citizen worden toch?

Yep, Zijn zus moet Amerikaans Staatsburger worden om hem te sponsoren.
#4 - 19-07-2004, 18:38 uur

Girl_2004

Dat wel natuurlijk !  ;D ;D

#5 - 30-07-2004, 18:29 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15