Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Pfff... Wat gaat er hier allemaal mis!

Discussie gestart

Chiefram

Tjonge jonge...  :-\

Vorige week kregen mijn zoon en ik onze Green Card binnen, maar niet die van mijn vrouw. Waren ze bij de immigration op de luchthaven in Chicago 'vergeten' haar dokumenten af te stempelen. Kregen we een brief thuis gestuurd dat ze de bewijzen dat ze is toegelaten (stempel bij de Immigration Visa in haar paspoort) moest opsturen. Hebben we inmiddels gedaan. Komt wel goed, maar toch was het niet nodig...

Vandaag zijn we drie weken in Amerika en we zouden de SSN card binnen 3 weken na aankomst hebben moeten ontvangen. Wij naar de Social Security Office gerden, hier zo'n 30 a 40 minuten vandaan en wat bleek: De US Immigration Dept. is (weer) vergeten ons automatisch aan te melden, zodat wij (bleek zojuist) niet eens in de komputer stonden...

Als een speer alsnog de SSN application forms voor ieder ter plekke ingevuld en afgegeven. Nu kunnen wij onze SSN binnen 4 weken verwachten!  :-[ :-\

Je kunt bijna geen fl***er zonder de SSN hier...

Ik dacht dat Amerikanen zo precies waren, maar ze maken er een zooitje van. Wel heel erg slordig en ongeinteresseerd van een land dat de veiligheid zo hoog in het vaandel heeft staan.

Een tip voor iedereen die via de DV het land binnen komt: Wacht niet af, maar ga overal zelf achteraan, ook al zouden sommige dingen automatisch moeten gaan... Vertrouw alleen jezelf.
#1 - 23-12-2004, 02:21 uur

PBBI

Hoi Chief,

Je komt er nog wel achter in wat voor land je bent gaan wonen ;D ;D
Ik heb het er regelmatig over met die gasten op ons kantoor in Fl. Het land waar de computer vandaan komt en niet te vergeten onze geliefde  ??? software en als je dan ziet hoe ze bij veel bedrijven nog via postduiven de post versturen  ;), is onverstelbaar.  Je zult dit dus wel vaker zien gebeuren, de onderlinge communicatie is niet altijd je van het. Komt natuurlijk ook omdat het land zo groot is en alle Staten hun eigen regels hebben maar toch.
#2 - 23-12-2004, 12:09 uur

enny

Amerika is een onder ontwikkeld land, ongelooflijk! Je verwacht het niet als je hier komt, maar als je hier woont zie je het de hele tijd. En je moet inderdaad overal achteraan rennen, niks is automatisch.
#3 - 23-12-2004, 14:39 uur

Ebelix

Om nog maar niet te spreken dat met de betalingen ook nog in het stenen tijdperk leven. De meeste zaken worden nog per cheque betaald.
#4 - 23-12-2004, 15:29 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Chiefram

Dat Amerika onderontwikkeld is ten opzichte van Nederland (en misschien in de rest van Europa) dat wist ik al langer. Maar de verwerking en secuurheid van werken met immigranten had ik toch wel anders verwacht, dat dat in iedergeval met al die strenge regels vlekkeloos zou verlopen.

Met ontzettend veel dingen lopen ze hier erg achter, maar dat vind ik opzich geen probleem. Dat geeft mij weer de ruimte om dingen op mijn manier hier aan het licht te brengen.

Zelf telefoneren gaat hier nog moeizaam en als je dan wat vraagt zegt de een dit en de ander dat, maar van alle hulp klopt er werkelijk niets, hahaha...

Lachen hier man!  :D ;)
#5 - 23-12-2004, 20:13 uur

Annemiek

Onderontwikkeld vindt ik toch wel grof gesteld hoor. Ok, misschien loopt het achter op gebied van telebankieren. Daar is niet 1 reden voor te stellen. Er zijn mensen die geen computer hebben,  sommigen hebben liever een cheque in handen, zodat ze het geld cash kunnen hebben. Misschien omdat ze geen bankrekening hebben, ook dat kan. Je kan je check bij een winkel innen.
Overigens had ik een paar jaar geleden  Nederlandse travelcheques meegenomen vanuit Amerika, maar in Nederlandse winkels namen ze ze niet eens aan. Wat is dat voor iets? En waarom namen ze in Zandvoort geen creditcards in het hotel, maar alleen cash?
Er is beide landen genoeg bureaucratie, we kunnen er allemaal wat. Je bent toch maar een van de vele nummers. Maar maakt het Amerika nu een onderontwikkeld land daardoor? Misschien komt het door te hoge verwachtingen; het is niet perfect, en het zijn allemaal maar mensen die er werken en fouten kunnen maken.
Zolang je er maar mee kunt lachen...
Annemiek
#6 - 23-12-2004, 20:54 uur

Sbull

Onderontwikkeld is sterk overdreven, nee is compleet overdreven.
Ja ze doen dingen anders dan hier, geheel anders.
Maar ik kan het alleen maar waarderen dat daar nog ook met cheque's gewerkt wordt en die niks kosten om te innen. Is leuk als je er een meebrengt naar nederland kost je gewoon 27 euro om te innen de oplichters.
Het zelfde geldt (in ieder geval in Florida) dat je nooit meer betaald voor je gas licht en water dan dat je in de maand heb gebruikt, want namelijk men neemt daar elke maand de meters op. dat is daar mogelijk omdat de meters buiten staan/hangen.
Hier schrik je je eigen de t....g als de afrekening komt of is er soms iemand hier die geld terug krijgt, zo,ja dan heb je het nu wel zeker koud.

Oke regels heb je overal maar ik blijf volhouden dat de regels daar iets makkelijker zijn dan hier, zeker om voor je zelf te beginnen.


PS A MERRY XMAS FOR YALL
#7 - 24-12-2004, 00:41 uur
« Laatst bewerkt op: 24-12-2004, 00:42 uur door Sbull »

Chiefram

Onderontwikkeld vindt ik toch wel grof gesteld hoor.

Sorry, verkeerd woordgebruik in mijn haast!  :-X

#8 - 24-12-2004, 02:05 uur

Jez

Hier schrik je je eigen de t....g als de afrekening komt of is er soms iemand hier die geld terug krijgt, zo,ja dan heb je het nu wel zeker koud.

Ja! Twee jaar geleden had ik minder verbruikt dan het jaar ervoor! Maar gas, elektra en vooral belastingen/heffingen waren omhoog gegaan, zodat mijn voorschot maar weer eens verhoogd werd...... Welkom in Nederland!
#9 - 24-12-2004, 23:30 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

heivalido

Laten we het er maar gewoon op houden dat Amerika heel erg "anders" is dan Nederland of andere Europese landen. Maar is dat nou juist niet de reden waarom vele onder ons er naartoe willen. Op sommige dingen lopen ze wat achter (waterzuiveringen en elektronisch netwerk) maar op andere dingen lopen ze weer enorm voor. (huishoudelijke elektronica en luxe artikelen) Over Thailand zou je kunnen zeggen dat het een onderontwikkeld land is, en uiteraard is dat ook zo, maar ga eens in het moderne centrum van Bangkok kijken. Daar lopen ze weer 10 jaar voor op ons wat luxe artikelen en elektronica betreft. Maar wat riolering en verkeer betreft lopen ze er weer 40 jaar achter. Tja zo heeft ieder land wel iets denk ik.
#10 - 02-01-2005, 01:09 uur

Jackiebean

Wat bedoel je met "waterzuiveringen" hoe lopen ze daarmee achter? Ik was in Salt Lake City, en het water smaakte daar naar chloor! En niemand anders had het door!! ( degenen die daar wonen waar ik mee was) BAH!  :o

(sorry, effe off topic) ;D
#11 - 09-01-2005, 17:18 uur
« Laatst bewerkt op: 09-01-2005, 17:18 uur door Jackiebean »

heivalido

Ik bedoel dat ze in de VS nog veel van Nederland kunnen leren over hoe ze het drinkwater kunnen zuiveren. In Nederland heb je 1 van de beste kwaliteit drinkwater in de wereld, in bv Florida hebben ze nauwelijks een zuiverings systeem, daar zit er gewoon een extra filter aan je kraan zodat het water drinkbaar wordt.
#12 - 09-01-2005, 23:02 uur

Loek

Ik bedoel dat ze in de VS nog veel van Nederland kunnen leren over hoe ze het drinkwater kunnen zuiveren. In Nederland heb je 1 van de beste kwaliteit drinkwater in de wereld, in bv Florida hebben ze nauwelijks een zuiverings systeem, daar zit er gewoon een extra filter aan je kraan zodat het water drinkbaar wordt.

Dat filtertje is alleen om de chloorsmaak weg te halen.  Het chloor zit in het water om bacterien te doden, zoals in NL fluor.  Fluor is in vele US staten niet toegestaan (FDA verbod).  Ik zit hier overigens op mijn eigen bron, laat regelmatig het water testen en heb alleen een "sediment" filter, tegen zand en gruis.   Het water smaakt prima.  Probeer maar ens in NL het water zo uit de grond op te pompen en te drinken....

Loek
#13 - 09-01-2005, 23:06 uur

heivalido

Dat kan nog wel hoor, alleen nog in bepaalde gebieden van Nederland (Limburg, Groningen of Noord-Brabant) maar dat geldt ook voor Amerika, daar kan je ook niet overal het grondwater drinken.
#14 - 09-01-2005, 23:24 uur

Chiefram

Dat kan nog wel hoor, alleen nog in bepaalde gebieden van Nederland (Limburg, Groningen of Noord-Brabant) maar dat geldt ook voor Amerika, daar kan je ook niet overal het grondwater drinken.

Bar-Le-Duc komt toch uit Utrecht?
#15 - 10-01-2005, 00:06 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15