Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

re- entry permit

Discussie gestart

Johan

Ik ben mijzelf nu ook aan het verdiepen in de re-entry permits en dergelijke. Alhoewel we natuurlijk hopen daar geen gebruik van te hoeven maken loop je dat risico natuurlijk altijd maar ik merk dat een re-entry permit nogal voor intrepetatie vatbaar kan zijn.
Ik moet mijzelf binnen een half jaar melden aan de grens, vanaf het moment dat ik mijzelf heb gemeld aan de grens heb ik zoals ik heb begrepen nog maximaal een jaar om te verhuizen en dus definitief te vestigen in de States. Tot zover is alles wel duidelijk denk ik. Echter stel het lukt niet om binnen dat jaar te verhuizen (ik moet hier immers in deze roerige tijden ook nog mijn huis zien kwijt te raken) wat dan? Ik begrijp dat er dan nog mogelijkheden zijn voor een re-entry permit. Moet je een dergelijke permit al aanvragen als je binnen het eerste half jaar vertrekt of kan ik dat in het jaar daaropvolgend? Kan dat in Nederland of moet ik daarvoor naar de VS? Wie weet hier meer over? Alvast bedankt voor eventuele reacties!
#1 - 20-01-2009, 11:48 uur

Bandido

Dat kan, maar een huis verkopen is geen geldige reden. Studie of een ziek familielid is dat bv wel. Het vervelende is alleen dat je in de VS moet zijn en blijven totdat je re-entry permit is goedgekeurd. Daar kan gerust een paar weken overheen gaan en het is bovendien niet zeker dat je 'm ook krijgt. Wel kun je de permit in principe aanvragen wanneer je wilt: of dat nu na een half jaar is of na vier jaar. Dat maakt niet uit.

Je zou ook eens kunnen kijken op de website van de USCIS. Daar staan wat meer details op.
#2 - 14-03-2009, 02:52 uur
"Georgia On My Mind"

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15