Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

samenlevingscontract geldig in US?

Discussie gestart

remcos

Hallo!

Vanuit mijn werkgever ben ik in de gelegenheid gekomen voor een functie in de US. Ik zou via een L1 visum daar aan het werk kunnen, echter ik zit nog met enkele vragen:

Op dit moment hebben mijn vriending en ik een samenlevingsovereenkomst, echter wij vermoeden dat deze niet rechtsgeldig is :-(  Heeft iemand hier een sluitend antwoord op?

Weet iemand of de partner (getrouwde situatie) van degene die werkzaam is op een L1 visum ook gerechtigd is tot werken?

Alvast bedankt voor de reacties!

Remco
#1 - 26-09-2005, 11:00 uur

FreezeM

Samenleven doe ze niet in de VS :)
Je vrouw kan als "dependent" een L2 visum krijgen. Ze mag vervolgens een werkvergunning aanvragen en dan mag ze gewoon werken. Alleen, jullie visa zijn nog steeds op jouw baan gebaseerd.
#2 - 26-09-2005, 11:59 uur

maartena

Hieraan toegevoegd: Als je een L1 visum aanvraagt, MOET je getrouwd zijn ten tijde van de aanvraag. Je kunt niet zelf een L1 visum aanvragen en later je vrouw toevoegen. Je vrouw kan dus alleen met je mee naar de VS als je al getrouwd bent.

Deze regel bestaat omdat er teveel mensen waren die - bijv vanuit India - een L1 contract kregen, en vervolgens trouwden met iemand die naar de VS wilde komen. Er valt dan natuurlijk nooit te controleren of het huwelijk echt is, of een schijnhuwelijk.

Ofwel de orde van zaken:

1) trouwen.
2) visum aanvragen.
3) naar de VS.

Als je snel een baan kunt krijgen, dan wordt dat dus eerst even een "vluggertje" doen bij het lokale stadhuis. ;)
#3 - 18-10-2005, 00:52 uur
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both"
-- Benjamin Franklin.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15