Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Studeren in de V.S.

Discussie gestart

Tompy

Nou beste mensen hieronder mijn probleem...

Ik zit via ustudy in het traject om te gaan studeren in Amerika.
Nu hebben we 8 universiteiten uitgekozen waar ik kan ga studeren, ( deze voldeden aan mijn eisen) maar nu weet ik dus niet welke stad ik moet gaan kiezen. Ik ga me sowieso inschrijven bij 4 universiteiten. Hieronder staan de steden die in aanmerking komen, dit zijn er dus 8 en moet er 4 kiezen.

Boston ( 2 x )
Spokane
Los Angeles
Denver
Minneapolis
St. Paul
Austing at Texas

Nu spreken mij er sowieso 3 aan, dat zij boston, L.A. en Denver. Boston omdat ik er een keer ben geweest en was er zo van onder de indruk dat het me daar super lijkt, L.A. ja wie kent het niet en wie heeft er nou niet iets over gehoord. dan Denver, Denver lijkt mij een schitterde stad en het spreek me zo aan dat ik denk dat het 1 van mijn favorieten is.

Maar bijvoorbeeld Spokane, nog nooit iets over gehoord. Nou graag zie ik jullie adviesen.

Groeten Tom
#1 - 01-10-2006, 19:43 uur

Dusza

Dries is een Belg die al heel wat jaren in Texas woont, en naar College gaat in Austin, TX. Hier is zijn blog:
http://www.driest.org/colofon/
#2 - 01-10-2006, 23:59 uur

Tompy

He Dusza,

Bedankt voor de blog, kan ik een beetje lezen hoe het er daar aan toe gaat.
Andere nog tips / opmerkingen?

Groeten
#3 - 02-10-2006, 15:33 uur

Tompy

Nou mijn keuz is gemaakt hoor bij de volgende scholen ga ik me aanmelden:

Boston University, Boston, MA
www.bu.edu

University of California at Los Angeles, CA
www.ucla.edu

University of Denver, CO
www.du.edu

St. John’s University, Queens, New York
www.stjohns.edu

Heb ook al de bekende SAT test gedaan, dit was voor de proef, maar score toch wel redelijk. Het is echt een hele pittige test en sommige worden heb je echt nog nooit gehoord  bloos ... Maar heb er zin in :) En we zullen zien
#4 - 05-10-2006, 17:50 uur

Patrick_NH

Zijn jouw keuzes voor de 8 verschillende universiteiten gebaseerd op geografische locatie en niet op de studierichting? Wat waren jouw eisen om voor deze 8 universiteiten te kiezen?

Jij geeft niet eens aan wat je studeert dus kunnen wij geen mening geven wat een goede keuze voor jou zal zijn.

By the way: wat was jouw SAT score? Wat noem jij een redelijke score?
#5 - 05-10-2006, 21:05 uur
I believe in the New Hampshire state motto: "Live Free Or Die"
http://newhampshireblog.blogspot.com

Tompy

Mijn school eisen waren: goede kwaliteit, dus de more selective scholen en UCLA is een most selective school. Verder wou ik in een grote stad zitten. Verder de studie richting die ik wil gaan doen is Business Management of Engineering iets in die richting. Mijn SAT score was 1070, dat is niet slecht te noemen, ik weet niet of je zelf eens zo'n test hebt gedaan, maar hij is erg lastig hoor. Ik zelf vind dit echt wel een redelijk score.
#6 - 06-10-2006, 10:05 uur

Loek

Welke SAT test heb je gedaan?  Voor 1995 was er een andere dan tegenwoordig en in 2003 zijn de scores wederom aangepast.  Een 1070 SAT score is volgens mij slechts in de 55 tot 60  percentile volgens de oude (pre 1995) regeling, hetgeen volgens mij onvoldoende om in de door jouw genoemde scholen te worden geaccepteerd.   Ik dacht dat je bij de nieuwe testen over het algemeen zelfs nog hoger moet scoren.  In 2005 was een perfecte score gelijk aan 2400, er waren in heel amerika maar 107 studenten die dit hadden gehaald.
Verder heb je bij sommige scholen een aanbevelingsbrief nodig van je vorige school om te worden geaccepteerd.  Dit is niet overal zo, maar bij de selectieve scholen wel, ik ben benieuwd of ustudy dat mogeliijk voor je verzorgt.
#7 - 06-10-2006, 17:01 uur

Patrick_NH

@Loek
Ik ben het met je eens (Een 1070 SAT score is volgens mij slechts in de 55 tot 60  percentile).

Vaak moet je naast een aanbevelingsbrief ook een essay schrijven over studie en/of werk doelen die je in het verleden hebt bereikt en wat levensdoelen je in de toekomst wilt bereiken.

@Tompy
Jouw score is inderdaad niet slecht maar jij noemde jouw score niet dus ik kon niet weten wat jij een "redelijke" score noemt.

1070 SAT score is een gecombineerde score maar een college/universiteit kijkt naar de score per onderdeel (reading en math) en daarna pas na de gecombineerde score.

Dat jouw score net boven het gemiddelde is, bewijst het volgende tabel:
http://www.collegeboard.com/prod_downloads/about/news_info/cbsenior/yr2006/table2-mean-SAT-scores.pdf


Engineer progam van Boston University staat heel goed aangeschreven. Leuke campus. Ik heb vorige week een project management cursus via BU gevolgd.

Zelf heb ik wel de SAT test geoefend maar niet officeel afgelegd. Ik had de SAT test achteraf niet nodig om een paar lessen te volgen op UMass (genoeg werkervaring, study credits gekregen voor mijn technische certificaten, HEAO certificaat (1ste jaar). Meeste lessen volg ik trouwens online.
#8 - 06-10-2006, 17:51 uur
I believe in the New Hampshire state motto: "Live Free Or Die"
http://newhampshireblog.blogspot.com

Tompy

@ Loek
Ik zal even het een en ander uitleggen over de SAT test zelf zoals hij nu is, je moet niet vergeten dat de SAT test zelf door de Amerikanen ook gedaan wordt... Het niveau ligt hierdoor voor een niet amerikaan erg hoog.  Het hoogste punten aantal punten dat je kunt halen is 2000 voor Reading + Math, ze doen writing niet bij het gemiddelde...anders komt ik op een score van 1530 uit. Maar omdat ze dat niet mee tellen kwam ik op 1070 uit.  Zoals je zegt is 1070 niet genoeg, echter daarom heb ik hem geoefent, omdat het totaal anders is als bijvoorbeeld een CITO toets.
Een aanbevelingsbrief is natuurlijk is al geregeld gewoon bij mijn oude Decaan van het MBO gevraagd en ook bij mijn oude werkgever... daarnaast is er ook nog de zogenaamde TOEFL test deze geeft een beeld van hoe het engels is bij mensen die dus niet uit de US komen. Deze test is echt uitgesplitst op de niet amerikanen, amerikanen doen hem dan ook niet. En ustudy regelt verder alles. Dus merit scholarship etc... contact houden met Admission etc etc..

@Patrick_NH
Thanks voor de link die had ik zelf nog niet gezien.  En inderdaad moet ook een Essay schrijven, UStudy heeft daar veel voorbeelden van dus dat komt ook helemaal goed.

En inderdaad BU ziet er echt heel goed uit, maar dat vind ik ook van Denver. En ja inderdaad UCLA zal iets te hoog voor me zijn, maar je moet het zeker wel proberen want je moet niet vergeten dat het een gemiddelde is, dus soms nemen ze ook mindere aan en betere :). Ach ik heb in ieder geval de garanatie dat ik wordt aangenomen, anders krijg ik mijn geld terug :) Maar daar gaan we niet van uit en tot nu toe heeft UStudy het altijd voor elkaar gekregen...

Groeten
#9 - 06-10-2006, 18:19 uur
« Laatst bewerkt op: 06-10-2006, 18:24 uur door Tompy »

Liberator

Tompy als ik het goed begrijp heb je op dit moment dus geen bachelor/master degree ?
Ik neem aan dat ik met mijn bachelor degree geen SAT hoef te doen voor de master (graduate program)
#10 - 10-10-2006, 12:11 uur
American Patriot living in Europe

B-man

Tompy als ik het goed begrijp heb je op dit moment dus geen bachelor/master degree ?
Ik neem aan dat ik met mijn bachelor degree geen SAT hoef te doen voor de master (graduate program)

Nee, met een bachelor hoef je geen SAT te doen maar waarschijnlijk wel een andere test zoals een GMAT maar dat hangt af van de studie die je gaat volgen.
#11 - 10-10-2006, 12:30 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Tompy

Tompy als ik het goed begrijp heb je op dit moment dus geen bachelor/master degree ?
Ik neem aan dat ik met mijn bachelor degree geen SAT hoef te doen voor de master (graduate program)

Klopt inderdaad, je hoeft geen SAT te doen, maar je moet wel een TOEFL test toen. Waarom die dan wel en geen SAT, ik zou het niet weten..Maar de TOEFL test is echt niet moeilijk, wij nederlanders scoren over het algemeen erg hoog !

Jij bent van plan om je Master te gaan doen in Amerika? Welke richting enzo ?
#12 - 10-10-2006, 13:12 uur

B-man

Tompy als ik het goed begrijp heb je op dit moment dus geen bachelor/master degree ?
Ik neem aan dat ik met mijn bachelor degree geen SAT hoef te doen voor de master (graduate program)

Klopt inderdaad, je hoeft geen SAT te doen, maar je moet wel een TOEFL test toen. Waarom die dan wel en geen SAT, ik zou het niet weten..Maar de TOEFL test is echt niet moeilijk, wij nederlanders scoren over het algemeen erg hoog !

Jij bent van plan om je Master te gaan doen in Amerika? Welke richting enzo ?

Je kunt de SAT een beetje vergelijken met de CITO-toets hier, hoe hoger je score hoe meer kans je hebt om op een goede college aangenomen te worden, de SAT is dus voor leerlingen die van de High School naar College gaan. Als je een Master gaat doen in de VS dan moet je meestal een GMAT of een GRE toets doen en idd een TOEFL. Die TOEFL is er om te zorgen dat mensen die echt geen Engels kunnen niet een opleiding kunnen beginnen om er dan achter te komen dat ze bij de eerste les al niets meer snappen omdat ze het niet verstaan. Die TOEFL is voor Nederlanders meestal geen enkel probleem, ik vond hem niet moeilijk in ieder geval.
#13 - 10-10-2006, 14:18 uur
« Laatst bewerkt op: 10-10-2006, 14:23 uur door B-man »
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Tompy

Tompy als ik het goed begrijp heb je op dit moment dus geen bachelor/master degree ?
Ik neem aan dat ik met mijn bachelor degree geen SAT hoef te doen voor de master (graduate program)

Klopt inderdaad, je hoeft geen SAT te doen, maar je moet wel een TOEFL test toen. Waarom die dan wel en geen SAT, ik zou het niet weten..Maar de TOEFL test is echt niet moeilijk, wij nederlanders scoren over het algemeen erg hoog !

Jij bent van plan om je Master te gaan doen in Amerika? Welke richting enzo ?

Je kunt de SAT een beetje vergelijken met de CITO-toets hier, hoe hoger je score hoe meer kans je hebt om op een goede college aangenomen te worden, de SAT is dus voor leerlingen die van de High School naar College gaan. Als je een Master gaat doen in de VS dan moet je meestal een GMAT of een GRE toets doen en idd een TOEFL. Die TOEFL is er om te zorgen dat mensen die echt geen Engels kunnen niet een opleiding kunnen beginnen om er dan achter te komen dat ze bij de eerste les al niets meer snappen omdat ze het niet verstaan. Die TOEFL is voor Nederlanders meestal geen enkel probleem, ik vond hem niet moeilijk in ieder geval.

Wist ik al :P Maar inderdaad een GMAT of een GRE wordt ook wel is gevraagd als je een Master gaat doen ja. Hij duurt wel lang he de TOEFL? Ik dacht 4 uur ofzo, de SAT test duurde me ook wel erg lang hoor, 3,5 uur :O toch niet te vergelijken met de CITO die is een stuk makkelijker ingedeeld. Meer verspreid zeg maar.. Ik vond de SAT trouwens wel lekker ingedeeld eerst Engelse vaardigheiden dan een stukje wiskunde dan weer Engels dan weer wiskunde dat beviel me wel. Bij de TOEFL test B-MAN moest jij ook een Discman meenemen ?
#14 - 10-10-2006, 15:27 uur

B-man

Nee ik hoefde geen Discman mee te nemen, ik kreeg daar gewoon een koptelefoon en geluidsfragmenten via de computer. Weet niet meer precies hoe lang ik aan de test heb gezeten maar het was geen 4 uur hoor. Zorg gewoon dat je een keer het oefenmateriaal hebt doorgenomen dan weet je wat je te wachten staat.

De CITO is qua test idd niet echt te vergelijken met de SAT maar ik doelde meer op het feit dat ze beide je "knowlegde" meten.

#15 - 10-10-2006, 15:37 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15