Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Tijdelijk verblijf maar toch citizen/immigrant?

Discussie gestart

Iris

Hallo!

Fijn, al die informatie-bronnen op dit forum!! :icon_biggrin:
Daarom mijn volgende vraag:

Ik heb mijn ideale DROOM-baan gevonden!! Namelijk wrangler op een dude-ranch in Colorado!! Ben echt helemaal fan, dit is al mijn droom om ooit eens te doen sinds ik een klein meisje was. (zie www.smithforkranch.com )
Ik heb de employment-eisen eens bekeken en niets daarven moet een probleem opleveren, BEHALVE de laatste eis: All employees must show proof of citizenship or immigration status. :o
Aangezien het (op het moment) niet de bedoeling is om definitief naar Amerika te verhuizen, vroeg ik mij af of dit een haalbaar iets is. Is een green card al voldoende, of valt dat niet onder deze eis? Het zou sowieso de bedoeling zijn dat dit pas over een paar jaar gaat gebeuren, aangezien ik eerst mijn opleiding wil afmaken. Ik wil eerst graag een tijdje reizen om wat vrienden te bezoeken, en in het vakantie seizoen (mei-september) op de ranch werken. (ik zou dolgraag langer blijven, maar is op dit moment nog niet duidelijk, mijn plannen zijn nog erg vaag, alleen deze wrangler-baan is toch wel een hele grote droom!)
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat het lastig gaat worden... wie helpt mij?

Alvast reuze bedankt!!

Iris
#1 - 15-04-2006, 23:29 uur
Mom lives in Minnesoooota!! ; )

Kasj

je zit goed met je donkerbruine vermoedens.

All employees must show proof of citizenship or immigration status.  (dat betekent dat je Amerikaan bent of gemachtigd bent om te mogen werken in The States)
#2 - 16-04-2006, 11:32 uur
non-winner of the DV-2004, DV-2005, DV-2006, DV-2007 and DV-2008.

entering DV-2010 - 2014 because my wife thought USAFIS would be a good idea. (uhum)

FreezeM

Ik denk dat het betekend dat ze je niet zullen helpen met de visum aanvraag (niet als sponsor zullen optreden). Maar je zou de ranch een e-mail kunnen sturen om het na te vragen. Het klinkt als een gaaf plan hoor :)
#3 - 17-04-2006, 09:03 uur

bgroeneveld

Heb je de ranch gevraagd of je als tourist mag komen? Uitleggen over je droom, ervaring met paardrijden, en zoveel mogelijk van dat soort informatie zou kunnen helpen.

Je kunt dan niet langer dan de drie maanden van een toeristenvisum blijven, maar 't is beter dan niets.

Verder: je moeder woont in Minnesota (don'tche know, zoals ze hier zeggen, prachtig accent dat Minnesota's, beetje Skandinavisch, en daardoor een beetje zangerig. Kan je moeder niet helpen met sponsoring of zoiets?

Benno in St. Paul.
#4 - 21-04-2006, 04:01 uur

visuar

Is een green card al voldoende

Al? Was het maar zo simpel. Dat is zoals ze dat zeggen in het Engels "the holy grail". Oftewel, iedereen wil een greencard (dan mag je onbeperkt wonen & werken in de US namelijk) maar daar is nogal moeilijk aan te komen. Anders was het halve (hele? hahaha) forum hier waarschijnlijk al verhuist!

Maar als je een greencard hebt of kunt krijgen (de vorige poster zei iets over je moeder, als die Amerikaan is kan je op die gronden een visum aanvragen geloof ik) dan voldoe je aan hun eisen. Anders in principe niet.

Maar als je ze niet mailt dan weet je het nooit. Je mag echter niet werken op het visa waiver programma (waarmee je als tourist (!) 3 maanden in het land mag blijven) en als ze er achter komen dat je dat wel doet ben je het haasje. Daarnaast zal zo'n ranch je willen verzekeren (lijkt mij) en dat kunnen ze niet doen zonder dat je daar mag werken (van de overheid).

Tot nu toe heb ik gezien dat bedrijven niet zo happig zijn om je te sponsoren omdat het ze veel tijd en geld kost en ze geen garanties hebben dat het ook lukt.
#5 - 02-05-2006, 14:25 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Iris

Verder: je moeder woont in Minnesota (don'tche know, zoals ze hier zeggen, prachtig accent dat Minnesota's, beetje Skandinavisch, en daardoor een beetje zangerig. Kan je moeder niet helpen met sponsoring of zoiets?

Helaas, ze is niet m'n echte moeder maar een vrouw die qua leeftijd mijn moeder had kunnen zijn. Vanwege onze goede band noemen we elkaar zo, voor de grap. : ( Helaas, het had t een stuk makkelijker gemaakt! Misschien moet ze me maar adopteren dan...  2006-01

Tsja, het gaat dus zeker moeilijk worden...
Is het wel mogelijk om zonder dat iemand je 'aanbeveelt' een greencard aan te vragen? Of moet ik dan inderdaad deze werkgever vragen om mij aan te bevelen?
En als ik op een touristen visum ga, zou ik dan wel mogen werken als ik daar geen salaris voor ontvang? Dus "vrijwillig"?

Thanx!!

Liefs Iris
#6 - 27-05-2006, 10:16 uur
Mom lives in Minnesoooota!! ; )

bgroeneveld

Als je deze zomer al wilt werken, dan is een groene kaart onmogelijk, die procedure duurt jaren (een 25 jaar geleden, toen ik mijn groene kaart heb gehaald en alles een stuk makkelijker was, duurde de procedure al twee jaar).

Vrijwillig werken tijdens je vakantie lijkt me link, maar je zou eventueel het risico kunnen nemen onder de 'don't ask, don't tell' regel: als ze je niets vragen, zeg jij ook niets.

Misschien kun je beter de ranch betalen voor kosten en onderdak en 'training'. Ze zouden je dan een zacht prijsje kunnen berekenen in ruil voor 'werk'.

Maar het blijft allemaal in principe onwettig. De wet is alleen moeilijk uit te voeren, anders zouden er hier in de VS geen 11 miljoen (of meer) illegalen zijn.
#7 - 27-05-2006, 17:10 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15