Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

tips voor het verkrijgen van credit

Discussie gestart

ned in MO

Neem een secured credit card

1. Je stort een bepaalt bedrag, zeg $5000 en krijgt een credit card.
En in plaats van afbetalen wat men normaal doet zuiver je hem weer aan elke maand. Het is dus lenen van jezelf, maar je bouwt wel crediet op
na een jaar omwisselen voor een gewone credit card.

2.leen 1000 dollar bij de bank en koop er een CD (certificate of deposit mee) bij dezelfde bank en betaal die in termijnen af. Het kost je wat rente maar je bouwt een kredietverleden mee op

3. Koop een auto op afbetaling of tenminste gedeeltelijk

Krediet opbouwen is heel belangrijk en begin er gelijk mee

Over het algemeen begin je in aanmerking voor een huis te komen als je  credit minstens 580 is
Je krijgt de beste tarieven als je credit 720 of hoger is

Bewaar ook al je betaalde rekeningenzoals gas electra, telefoon, je huurverleden(op tijd betaald) etc
Je moet hier aan kunnen tonen dat je in staat bent aan je betalingsverplichtingen kan doen
Je creditscore heet ook wel de FICO score en berekent de kans dt jij aan je betalingsverplichtingen zult voldoen.

Oftewel een 750 creditscore betekent dat alle deuren voor je open gaan
Heb je 480 dan blijven de deuren van opportunity dicht!

Dit verhaaltje zal een van de belangrijkste lessen voor je zijn omdat het alles beinvloed

Hoogte van rente, autoverzekering, job opportunities etc.

Ik hoop dat aspirant emigranten er wat aan hebben
Oh ja heb je eenmaal een huis dan schiet je score omhoog.
#1 - 12-12-2006, 18:05 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Chiefram

Het hele creditgebeuren slaat totaal nergens op en wordt (ondanks de hoogte van je score) toch gewoon misbruikt met leuke lokkertjes.

Toen mijn credit score 784 was (dus 'excellent' volgens de kenners) dacht ik eventjes mijn hypotheek om te kunnen laten zetten naar een lagere rente. Elke honder dollar per maand is er een, dacht ik.

Nou, ik heb bij drie bekende instanties een aanvraag ingediend en ik moest nog veel meer aan hypotheekrente betalen dan ik nu al doe!!! Ik heb een 7.1% rente (fixed) en met een hogere credit score zou ik niet eens onder de 11% uitkomen!!!

Ook Ford had een leuk grapje. Ik wilde mijn huidige 2005 Ford Expedition (blauw) inruilen voor een 2006 Ford Expedition (zwart) omdat ik achteraf gezien toch een zwarte wilde hebben inplaats van een blauwe. Ford kwam aanzetten met een 'aktie' voor well qualified buyers, dat er dus op neer kwam dat ik dat niet was en een idioot hoge rente over het verschil moest bijbetalen. Mijn credit core was excellent, dus waar men mee adverteerde, maar eenmaal bij de dealer blijkt het onmogelijk om een excellent credit score te hebben. Ik werd daarna ook plat gemailed met nog meer idioot hogere rentes en zogenaamde 'oplossingen' die ze voor me hadden.

De deuren mogen dan wel voor je open gaan als je een hoge credit score hebt, maar ik hou mijn deuren voor alles en iedereen vanaf nu gesloten. Ze zoeken het maar uit met hun fico systeem in Amerika.
#2 - 12-12-2006, 18:55 uur

ned in MO

Ik weet naar waar jij naartoe gaat voor leningen maar het is niet correct.
Ik heb laatst een jonge gebruikte VW Touareg  v8 gekocht en de rente is minder dan 7%

Ik ben makelaar van beroep en zit dagelijks in de huizen en ook daar moet jij met minder dan 7% toekunnen denk ik.

Als ik dit zo lees moet het meer een score van 600 zijn om de rates te krijgen die zij jou vertellen

Ik heb net als jij een score van tegen de 800 en als ze dan zeggen dat je niet kwalificeert moet je gaan schoppen (niet letterlijk natuurlijk). Ze moeten het rapport laten zien en uitleggen wat er dan mis is. Anders dreig je dat je gaat klagen bij de attorney general of je gaat naar een andere dealer

Soms interpreteren ze het rapport ook verkeerd
Zo heb ik huizen in de verhuur waar een lening op zit. Je credit rapport vertelt echter niet dat je daar positieve cashflow op hebt en er eigenlijk aan verdient.
Een credit rapport vertelt ook niet wat je net worth is

Ik weet echter wel dat in real estate dat goed creditje financieel heel wat bespaart. Als je hulp nodig hebt met herfinanciering dan weet ik nog wel een paar mensen die je daarbij kunnen helpen.

MARK

ps de oplossing voor jouw expedition is het ding zelf verkopen en dan een nieuwe aanschaffen. Dan krijg je het denk ik wel
Het is inderdaad wat misleidend. Ik heb trouwens ook een blauwe Ford expedition maar die is wat ouder en gaat binnenkort weg.
#3 - 12-12-2006, 21:03 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Mr-Leo

Opzich valt er wel wat voor te zeggen over het US systeem. In ieder geval werkt het in NL ook niet altijd goed. En dan niet voor de nette goed betalende mensen, maar meer voor de mensen met schulden. Hoe vaak komt het niet voor dat mensen in de schuldsanering een plasma tv aan de muur hebben hangen op afbetaling van de neckermann. En maar klagen dat het zo slecht gaat hier dat er voedselbanken nodig zijn........
#4 - 12-12-2006, 23:08 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15