Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

trouwen

Discussie gestart

angel

hallo mijn naam is flora donker en woon in nederland
mijn verloofde woon in amerika en heeft een greencard
wij wilde in nederland trouwen maar dat kan niet omdat hij geen papieren kan krijgen uit zijn land van herkomst omdat hij toen gevlucht is mijn vraag is kan ik wel met hem in  amerika trouwen en wat heb ik dan
voor papieren nodig van uit nederland help mij astublief ik weet verder niet wat we moeten doen en we hebben samen 3 kinderen een van 16 een van 13 en een van 8 wat kunnen we doen
mijn naam is flora donker
aderes Jonkerfransstraat 46c
3031av te rotterdam
0104113589
#1 - 08-09-2005, 14:52 uur

schorpioenvrouw

Geen idee eigenlijk wat je het beste kunt doen.

Een paar opties die ik kan bedenken.
Allereerst kun je naar de states gaan, trouwen en een visa procedure starten (V1-visa volgens mij).
Ten tweede kan je toekomstige man de procedure starten om US citizen te worden en vervolgens doe je de DCF procedure (Direct Consular Filing). Er zijn ook weer regels/voorwaarden om US citizen te worden, maar die ken ik niet!!!
Tot slot zou je aan het eind van dit jaar mee kunnen doen aan de DV loterij. Wie weet heb je meteen de eerste keer geluk en wordt je uitgeloot.

Succes.........
#2 - 08-09-2005, 15:19 uur

Emigreren USA

Hi Flora,

Je kan als hij geen US citizen is, vrij weinig doen. Als hij staatsburger wordt, kan je een K1 visum aanvragen met de I-129F (fiancee visum). Dit proces duurde bij mij ongeveer 15 maanden. Als je de mogelijkheid hebt om vooraf te trouwen (in NL of de USA) kan je, zoals Schorpioenvrouw al zei, formulier I-130 indienen bij het consulaat in Amsterdam. Het zogenoemde Direct Consular Filing wat doorgaans slechts een week of 10 duurt.

Ik kan zo niet zeggen wat voor jou het beste is, omdat mij niet helemaal duidelijk is hoe alles er precies voor staat en of jouw verloofde een goede kans heeft om US citizen te worden. Als je nog vragen hebt kan ik je ondere andere verwijzen naar http://geocities.com/immigreren voor verdere uitleg van bovenstaande procedures. Als je nog vragen hebt, kan je die ook via die site stellen.

Ik moet er wel bij vertellen dat ik geen immigratie advocaat of iets dergelijks ben, maar ik wil mensen graag helpen met emigratie "issues" omdat ik uit ervaring weet hoe lastig en verwarrend het is!

Erg veel succes gewenst!

[nico]
#3 - 12-09-2005, 05:25 uur
http://geocities.com/immigreren
Ervaringen van een Green Card houder...

FreezeM

Angel,

Weet je zeker dat je je adres wilt laten staan? Ik zou je aanraden om die weg te halen.

Als je vraag is of je in Amerika kan trouwen is het antwoord volgens mij Ja. Het levert je geen visum op maar je kan wel trouwen. Het verschilt per staat maar in principe heb je alleen je Nederlandse paspoort en geld nodig om in de VS te trouwen. In sommige gevallen is een uittreksel van het geboorteregister nodig.
#4 - 12-09-2005, 09:36 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15