Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Trouwen

Discussie gestart

XJ

Ik heb teruggelezen in de geschiedenis van het forum, maar het is mij nog steeds een beetje onduidelijk.

Mijn situatie: Ik ben nog aan het studeren, maar wel al op een leeftijd dat ik serieus na moet gaan denken over mijn toekomst. Ik ben Nederland best wel zat en zie ook meer perspectief in de USA met betrekking tot werk, woongelegendheden, klimaat, persoonlijke voorkeuren, etc. Ik heb een Amerikaanse vriendin en alhoewel het nog niet echt aan de orde is, wil ik wel weten hoe het zit. Dus een aantal vragen:

  • Als ik met een amerikaanse staatsburger trouw dan neem ik aan dat ik een permanente verblijfsvergunning kan krijgen? Wat zijn hiervoor de regelementen? Ik las iets over de plaats van trouwen?
  • Kan ik (op den duur) op deze manier ook een amerikaans paspoort krijgen?
  • Waar moet je verder rekening mee houden in dit soort situaties en zijn er nog bepaalde handigheden in de procedure?
#1 - 03-09-2007, 15:41 uur

hollandranch

Voor dit soort vragen schijnt deze site ideaal te zijn: http://www.usadutch.com/
#2 - 03-09-2007, 15:50 uur

bgroeneveld

Kort:

- als je trouwt, kan je Amerikaanse echtgeno(o)t(e) een aanvraag indienen om je het land in te krijgen.

- als je met een Amerikaan(se) getrouwd bent en Amerikaan wilt worden, kun je Nederlander blijven.

Voor trouwen en zo, zie inderdaad usadutch, voor Nederlander blijven zie www.minbuza.nl
#3 - 03-09-2007, 17:46 uur

XJ

Bedankt voor de replies  shiny
#4 - 03-09-2007, 19:51 uur

yvon1960

hoi ,
ik had ook al die vragen vorig jaar,het zit zo als je naar amerika gaat en contact opneemt met immigratie dan kunnen zij je vertellen dat je binnen 90 dagen kunt  trouwen met een amerikaanse staatsburger,zij geven een seintje wanneer en alles start vanuit daar,ik heb het zelf meegemaakt ,mijn verloofede woonde hier en ik kwam in maart en we kregen permissie om in mei te trouwen ,vandaag ben ik officieel staatsburger van amerika,je behouwt gewoon je eigen paspoort e.d heb je eventueel vragen of je hebt een goed advokaat nodig ,laat me het weten
#5 - 25-10-2007, 01:55 uur
YVONNE

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15