Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

trouwen en i-130 starten binnen een paar dagen

Discussie gestart

melksnor

Haai mensen, ik ben blij dit forum gevonden te hebben vooral dcf.doc was erg handig om te lezen. Ik heb verder nog een hoop geneusd maar ik wilde toch graag het volgende vragen.

Mijn geval is dat ik een amerikaanse vriendin heb en we willen samen in amerika wonen en werken via trouwen & I-130

* kan je in principe in 4 dagen (zo lang is mijn vriendin hier bij het volgende bezoek)   trouwen en dan gelijk daarna de i-130 starten? of neemt het verkrijgen van trouwpapier of iets dergelijks een poosje in beslag?

* wat houd ondertrouw precies in voor ons? moet ik dingen voorbereiden voor ze hier komt?

* zouden jullie in ons geval een immigratie advocaat aanraden? ik ben soms bang dat ik een formulier verkeerd ga invullen en dat ik zo de hele boel nodeloos ophoud of iets dergelijks

*ze is nooit eerder getrouwd geweest, moet ze toch bij trouwen hier in nederland een bewijs hebben dat ze ongehuwd is? waar kan ze dat krijgen?


spannende periode wordt dit, ik hoop de hele toestand vlot te kunnen laten verlopen en dat ik dan anderen tips kan gaan geven op dit forum ;-)

De groeten van Guido
#1 - 18-10-2005, 22:07 uur
« Laatst bewerkt op: 18-10-2005, 22:10 uur door melksnor »

melksnor

intussen uitgevonden dat ik twee weken van te voren in ondertrouw moet gaan met
een *m46
*geboorteakte met apostille
* kopie legitimatiebewijs
* verklaring van mijn vriendin
* en een ongehuwdheids verklaring

ik zoek en zoek, maar waar kan ik dit laatste krijgen? de gemeente eindhoven dacht aan het amsterdams consulaat, maar misschien moet ze dat in new york zelf halen? iemand een idee?
#2 - 19-10-2005, 11:39 uur

schorpioenvrouw

Op al jouw vragen wordt antwoord gegeven op de www.usadutch.com/forum site.

De snelste route is in ieder geval de DCF procedure.
Voor je 1e bezoek aan het consulaat in Amsterdam moet je vriendin wel mee, maar op de voornoemde site lees je vaker dat mensen op de dag van hun trouwen of de dag erna daar naartoe gaan om papieren in te leveren.
Hierna hoeft je (dan inmiddels) vrouw niet meer mee en als alles meezit is de hele procedure geregeld in 6 tot 8 weken volgens mij.

Aan te bevelen is om op die site te gaan kijken, want daar komen allemaal mensen in dezelfde situatie als jij.

Succes......
#3 - 19-10-2005, 11:41 uur

melksnor

hoi, bednakt voor je reactie, ik ga daar ff rondpluizen, ik hoorde dat het document wat ik zoek AFFIDAVID heet, ik hoop dat zij dat in amerika kan krijgen of ik hier in NL zonder haar aanwezigheid.

#4 - 19-10-2005, 12:11 uur

melksnor

affidavit dus, maar dat lijkt toch weer wat anders te zijn, aaargh ik kom er niet uit. ik heb nog geen gevallen gezien waar mensen getrouwd zijn in NL en daarna naar amerika gegaan zijn en zoiets als een ongehuwdheidsverklaring nodig hadden.

we blijven zoeken,,,,
#5 - 19-10-2005, 12:24 uur

schorpioenvrouw

Ik ben er zeker van dat er ook stellen op de usadutch.com site zitten die in nederland getrouwd zijn.
Ik zag dat je je inmiddels hebt aangemeld.
Kijk eens bij de berichten van "mlgc". Zij is amerikaanse en  hij nederlander en ze zijn in Nederland getrouwd en hebben daarna de DCF procedure gedaan.
Heb je vragen dan moet je die daar gewoon posten.
#6 - 19-10-2005, 14:49 uur

melksnor

ga ik zeker doen! super bedankt  ;D
#7 - 19-10-2005, 18:54 uur

Pieter79

Hoi Melksnor,

Ik kan je niet helpen met wat je vraagt, maar ik wilde even kwijt dat ik sinds kort (officieel :) ) een vriendin in NY heb. Afgelopen vakantie hebben we elkaar ontmoet. Ik volg je verhaal met grote interesse, dat snap je denk ik wel......  ;)

In ieder geval succes met alles!

Pieter
#8 - 19-10-2005, 20:01 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

gavobe

beste vriend

voor een bewijs van ongehuwd moet je meisje naar de city hall of stadhuis,en daar een bewijs aanvragen dat ze ongehuwd is en dat bewijs moet je wettigen met een appostille. Ik hoop dat ik je heb geholpen
veel sterkte want het is een lange weg te gaan.
Ik huw nu kansas city met een amerikaanse op 19 nov en weet wat het is.
gavobe
#9 - 18-11-2005, 00:02 uur

dida

hoi, lees je berichtje nu pas, tijdje niet ingelogd geweest omdat ik druk ben alle papieren te regelen om hier in nederland met een amerikaan te kunnen trouwen. en daarna naar de states te emigreren met 2 kids. het m46 kan wel 2-3 maanden duren voordat je het terug hebt. vraag of iemand van je gemeentehuis die er een begeleidend briefje bij wilt doen dat je snel gaat trouwen en je hebt het met een week terug. en een bewijs van burgelijke staat kan ze halen bij het gemeentehuis (cityhall) waar ze woont. die kunnen dat in de centrale computer nakijken. www.cdc.gov  daar kan ze als ze haar paspoort meeneemt gelijk haar nationaliteit op laten zetten dan hoef je dat niet appart te regelen. en als je vtv aangeeft dat je direct na je huwelijk een visumaanvraag wilt doen kan de gemeente waar je trouwt al een internationale huwelijksakte uittypen. dan hoef je die niet apart te laten vertalen. verder laat ik al mijn papieren nakijken bij visaversa (www.visaversa.nl) ik regel alles zelf maar zij kijken alleen na of het goed en volledig is. kost ca 100 eur. zij staan je ook telefonisch bij en brgengen je op de hoogte van de vervolg procedure. ik ga 22 feb. trouwen en hoop dan in juli naar de states te vliegen. succes met alle voorbereidingen. een ding is zeker als je dit allemaal geregeld heb kun je zeker zeggen dat je stressbestendig bent!!!
#10 - 01-01-2006, 21:04 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15