Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Trouwen in de VS, maar met welk visum?

Discussie gestart

Teamrealtree

Hallo allemaal!

Ik ben nieuw hier, dus ik zal mezelf even voorstellen:

mijn naam is Yasmin, ik ben 24 jaar en ik woon in het mooie Gelderland. Twee maanden geleden heb ik mijn huidige vriend leren kennen in de internationale pub bij mij om de hoek. Toevallig bleek hij hier twee jaar te wonen, en gek genoeg hebben we veel gemeenschappelijke vrienden. Helaas moest hij een week na onze initiële ontmoeting weer terug naar de VS, aangezien hij voor het Amerikaanse leger werkt. Ik ben in de tussentijd daarheen gereisd om hem op te zoeken en zijn familie te ontmoeten, en we hebben uiteraard een heerlijke roadtrip gemaakt langs de oostkust.

Nu is ons plan om te gaan samenwonen en trouwen, ik ben op dit moment bezig om mijn huis leeg te halen omdat ik 10 juni alweer die kant op vlieg en voor zolang mogelijk daar blijf.

Ik heb nu nog een visum door de Waiver-program, maar we weten niet zo goed of we het beste een toeristenvisum voor 6 maanden kunnen aanvragen, of dat ik gewoon tussentijds op en neer moet reizen om een verlengde 90-dagen erbij te krijgen.
Het punt is namelijk dat we sowieso willen trouwen, het liefst zo snel mogelijk, maar het is nogal sketchy om dat te doen als je bij je Waiver-keuring hebt gemeld dat je geen plannen hebt om te blijven.

Heeft iemand enig idee wat de beste oplossing is? Mijn dank is groot!

En nu ga ik even lekker verder neuzen op het forum  ;)
#1 - 10-05-2016, 14:12 uur

bgroeneveld

Als hij bij het Amerikaanse leger werkt, zou hij langs moeten gaan bij de juridische afdeling op zijn basis. Ze hebben daar de nodige ervaring met soldaten die met buitenlanders trouwen en als militair heb je vaak een streepje voor. Als hij geen militair is maar contractant, zou hij met een ervaren Amerikaanse immigratieadvocaat moeten praten over de verschillende mogelijkheden.

Succes.
#2 - 10-05-2016, 16:37 uur

Pieter79

Je kunt het K-1 visa traject volgen. Wat je waarschijnlijk het beste kunt doen is in juni een tijdje naar hem te gaan (zou misschien niet te lang gaan, zeg 4 weken max) en in die tijd met hem te verloven. Maak foto's van jullie samen, bewaar bonnetje van verlovingsring, en start direct met de K-1 procedure als je weer thuis bent. Met een beetje geluk heb je dan begin volgend jaar het visum in de bus om een enkeltje USA te nemen.

Dit lijkt mij de veiligste weg. Als je bij overheidsinstanties gaat aankloppen voor advies dan kunnen daar de alarmbellen gaan rinkelen. Misschien dat het via het leger wel gemakkelijk kan, Yessica heeft daar ervaring mee. De route die ik beschrijf is erg goed zonder advocaat te doen. De websites voor voorbeeldformulieren en de officiele website om in de gaten te houden zijn www.uscis.gov en www.visajourney.com.

Succes!
Pieter
#3 - 10-05-2016, 23:31 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Teamrealtree

Bedankt voor de reacties, ik zal het overleggen met 'the other half'!

 ;D ;D
#4 - 11-05-2016, 00:54 uur

Yessica

Mijn man zat bij de navy en onze ervaring was dat de legal afdeling heel behulpzaam is. Ze keken alle paperassen en dergelijke na voordat we alles instuurden. Ook ging de procedure een stuk sneller.

Maar als je hem echt pas twee maanden kent, zou dat wel eens een struikelblok kunnen zijn. Ik denk niet dat de relatie nog niet serieus genomen gaat worden. Nou zijn er altijd mensen die er doorheen glippen, dat zie je wel aan die twee idioten in San Bernandino, maar als jullie case wel naar een strenge immigratie officer gaat dan kan het lastig zijn aan te tonen dat jullie een langdurige relatie hebben.

Behalve dit, vind je het echt verstandig alles op te geven voor iemand die je twee maanden kent?
#5 - 11-05-2016, 02:24 uur



Teamrealtree

@Yessica Dankjewel! En ik begrijp je vraagtekens, maar dat is denk ik een kwestie van 'when you know, you know.' Hoe dan ook, ik ga het uitzoeken.  :afro:
#6 - 13-05-2016, 19:19 uur

Yessica

Bij welke service zit hij en waar is hij nu gestationeerd?
#7 - 13-05-2016, 21:50 uur



Teamrealtree

Army, Ft Belvoir.
#8 - 14-05-2016, 12:11 uur

Yessica

Legal is heel welwillend en behulpzaam, maar dan moet je het wel op de juiste manier willen doen. Naar Amerika vertrekken op een toeristenvisum en daar dan trouwen, kan wel, maar het is niet de bedoeling. Doe je het toch zo, neemt de welwillendheid vaak al af.
#9 - 16-05-2016, 04:17 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15