Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Trouwen in NY.

Discussie gestart

Elfie

Hallo!!

Mijn verloofde (Amerikaans staatsburger) en ik zouden in december willen trouwen in NY om dan verder de DCF procedure af te werken in de ambassade van Brussel. Ik heb al veel reacties en verhalen gelezen op dit forum van koppels in dezelfde situatie, maar toch nog 1 punt van bezorgdheid. Kunnen ze in NY weigeren ons te trouwen omdat ik nog geen Green Card heb???

Alvast bedankt!!

Elfie.
#1 - 18-08-2006, 18:13 uur

bgroeneveld

Nee, ze mogen alleen weigeren als je al getrouwd bent, of als je niet kan aantonen (met papieren) dat je echt bestaat. Maar laat je aanstaande dat voor alle zekerheid even navragen bij de gemeente.

Je moet overigens een trouwvergunning hebben en ze bloed laten onderzoeken, ook dat moet van tevoren geregeld worden.
#2 - 18-08-2006, 22:30 uur

FreezeM

Nee, ze mogen alleen weigeren als je al getrouwd bent, of als je niet kan aantonen (met papieren) dat je echt bestaat. Maar laat je aanstaande dat voor alle zekerheid even navragen bij de gemeente.

Je moet overigens een trouwvergunning hebben en ze bloed laten onderzoeken, ook dat moet van tevoren geregeld worden.


Wij zijn vorig jaar oktober op Hawaii getrouwd. Daar hoef je geen bloedtest te doen en in New York ook niet, dat verschilt dus per staat.
Die trouwvergunning was bij ons in 10 minuten geregeld, gewoon een formulier invullen en betalen :)

De website van de Amerikaanse Ambassade geeft meer informatie.
#3 - 21-08-2006, 15:41 uur

bgroeneveld

Mijn trouwen in New York (Brooklyn) was 24 jaar geleden, is duidelijk een beetje wazig geworden na al die tijd!

Mijn moeder vroeg zich overigens af of trouwen op zondag wel geldig was. Ik kon haar verzekeren dat dat inderdaad kon.
#4 - 21-08-2006, 23:58 uur

Liberator

Wij zijn vorig jaar oktober op Hawaii getrouwd. Daar hoef je geen bloedtest te doen en in New York ook niet, dat verschilt dus per staat.
Die trouwvergunning was bij ons in 10 minuten geregeld, gewoon een formulier invullen en betalen :)

De website van de Amerikaanse Ambassade geeft meer informatie.

Trouwen in Las Vegas is nog sneller,.. daar is het hele zaakje binnen 10 min gepiept.
Alleen iemand vinden die 10 min effe nix te doen heeft  ::)
#5 - 22-08-2006, 09:47 uur
American Patriot living in Europe

jort

Trouwen in Las Vegas is nog sneller,.. daar is het hele zaakje binnen 10 min gepiept.
Alleen iemand vinden die 10 min effe nix te doen heeft  ::)

Lol, ja dat doen denk ik veel mensen die gewoon alleen even trouwen zodat ze een green card krijgen  2006-10
#6 - 22-08-2006, 17:06 uur

hollandranch

Trouwen in Las Vegas is nog sneller,.. daar is het hele zaakje binnen 10 min gepiept.
Alleen iemand vinden die 10 min effe nix te doen heeft  ::)

Lol, ja dat doen denk ik veel mensen die gewoon alleen even trouwen zodat ze een green card krijgen  2006-10

Het invullen van het aanvraagpapiertje in het Marriagebureau duurt helaas al een stukkie langer, alleen de rij al van alle mensen die ook willen gaan trouwen, wel grappig zoveel verschillende nationaliteiten daar aanwezig en daarna naar de Chapel. Wij zijn natuurlijk getrouwd in The Little Chapel omdat Adam Curry hier ook was geweest  2006-10
#7 - 23-08-2006, 09:19 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15