Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Trouwen met een Amerikaan

Discussie gestart

Lysa911

hallo allemaal, ik ben net nieuw op dit forum en zit dringend om advies verlegen. Ik ga in augustus trouwen met een Amerikaan, tijdens een vakantie in Mexico. We willen niet een hele procedure afwachten voor een spousal visa, omdat dat wel een jaar kan duren. Kunnen jullie me vertellen wat een andere mogelijkheid kan zijn, zodat ik z.s.m. na de bruiloft al naar de States kan vertrekken? Het is niet erg om elke zoveel maanden terug te vliegen naar Nederland, maar ik zou het wel fijn vinden als dat niet nodig is. Ik las onder een van de topics (ik kan het niet terug vinden helaas) dat het mogelijk is een visum te krijgen als je een baan hebt in de States, zodat je daar kunt blijven in afwachten van het e.e.a.. Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen? Een baan is geen probleem, maar ik vraag me af hoe kan worden aangetoond dat de functie niet door een Amerikaan kan worden vervuld aangezien ik geen enkele expertise heb (13 in een dozijn). Kan ik trouwens inderdaad gewoon eens in de zoveel maanden Amerika verlaten en dat volhouden tot de K-3 aanvraag is afgerond? ???
Ik kan jullie advies echt goed gebruiken ... Ben bijna 32 en toch wel er aan toe om te settelen! ;) M'n kinderen zullen jullie dankbaar zijn  ;D
#1 - 10-02-2005, 23:32 uur

xerxesc

hallo allemaal, ik ben net nieuw op dit forum en zit dringend om advies verlegen. Ik ga in augustus trouwen met een Amerikaan, tijdens een vakantie in Mexico. We willen niet een hele procedure afwachten voor een spousal visa, omdat dat wel een jaar kan duren. Kunnen jullie me vertellen wat een andere mogelijkheid kan zijn, zodat ik z.s.m. na de bruiloft al naar de States kan vertrekken? Het is niet erg om elke zoveel maanden terug te vliegen naar Nederland, maar ik zou het wel fijn vinden als dat niet nodig is. Ik las onder een van de topics (ik kan het niet terug vinden helaas) dat het mogelijk is een visum te krijgen als je een baan hebt in de States, zodat je daar kunt blijven in afwachten van het e.e.a.. Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen? Een baan is geen probleem, maar ik vraag me af hoe kan worden aangetoond dat de functie niet door een Amerikaan kan worden vervuld aangezien ik geen enkele expertise heb (13 in een dozijn). Kan ik trouwens inderdaad gewoon eens in de zoveel maanden Amerika verlaten en dat volhouden tot de K-3 aanvraag is afgerond? ???
Ik kan jullie advies echt goed gebruiken ... Ben bijna 32 en toch wel er aan toe om te settelen! ;) M'n kinderen zullen jullie dankbaar zijn  ;D

dutchusa.com of usadutch.com hebben allebei veel info over een green card via trouwen!
#2 - 11-02-2005, 00:27 uur

miss amerika

Hoi,

Een K-1 visa is ook een mogelijheid.  Deze moet je man bij de BCIS in amerika inleveren en dan hebben jullie 90 dagen de tijd om te trouwen - moet misschien wel in de vs....

Succes!
#3 - 03-03-2005, 19:48 uur

buranah

hallo lysa,

Ikben ook net nieuw op dit forum, en ik zag jou berichtje.
Ik zit met hetzelfde geval,mijn vriend,(amerikaans) en ik willen gaan trouwen, en ik wil niet weer op en neer naar nederland,wat ik in het verleden al te vaak heb gedaan, en wat ook echt frustrerend is. wat je zeker wel weet,
Ik was benieuwd of je verder nog  een antwoord hebt gevonden op jou vraag, want ik weet ook niet waar ik in godsnaam moet beginnen.

Hartelijk groeten Buranah.
#4 - 21-04-2005, 00:32 uur

FreezeM

Helaas, er is geen snelle manier om even een visum te regelen. Het kost altijd tijd, geld, en geduld.

Hier vind je alle officiële informatie: http://www.travel.state.gov/visa/
en lees ook deze draad: http://amerika.nedforum.nl/index.php?board=22;action=display;threadid=1041
#5 - 21-04-2005, 09:00 uur

schorpioenvrouw

Onderstaande link beschrijft de DCF-procedure. Deze procedure is, volgens mij, de snelste manier om bij je toekomstige man in de USA te kunnen wonen.

http://www.usadutch.com/cgi-bin/ADC/cutecast.pl?session=mYICTrZ6xnYtkLm3oIVt4MQPpm&forum=9&thread=109

By the way www.dutchusa.com is uit de lucht in verband met een hacker.

Succes.......
#6 - 21-04-2005, 14:15 uur

Lysa911

hallo lysa,

Ikben ook net nieuw op dit forum, en ik zag jou berichtje.
Ik zit met hetzelfde geval,mijn vriend,(amerikaans) en ik willen gaan trouwen, en ik wil niet weer op en neer naar nederland,wat ik in het verleden al te vaak heb gedaan, en wat ook echt frustrerend is. wat je zeker wel weet,
Ik was benieuwd of je verder nog  een antwoord hebt gevonden op jou vraag, want ik weet ook niet waar ik in godsnaam moet beginnen.

Hartelijk groeten Buranah.

Hai Buranah,
We hebben besloten om de DCF-procedure te doen, omdat dat het snelste is. Helaas lijkt het er op dit moment op, dat we niet in Mexico kunnen trouwen, maar dat we het gewoon in NY zullen gaan doen, omdat dat goedkoper en minder omslachtig is. We hebben daar nl. geen medisch onderzoek en bloedtest nodig en ons huwelijk staat dan direct al daar geregistreerd. Al met al, zijn we dan minder dan 100 dollar kwijt. De voorwaarden verschillen per staat, maar in NY kunnen we vrijwel direct trouwen. Eerst een vergunning halen, dan de wachtperiode van 24 uur laten opheffen, trouwen en vliegen om alsnog onze huwelijksreis in Mexico doen. De DCF-procedure (marriage based visa oftewel de I-130) kan bij de Ambassade in Amsterdam worden gestart door mijn (tegen die tijd) Amerikaanse echtgenoot. Hij moet dus wel naar Nederland komen voor het eerste gesprek. Daarvoor is geen afspraak nodig. Daarna moet ik het zelf afhandelen. Al met al duurt het ca 1,5-2,5 maand (heb ik me laten vertellen). Het is belangrijk dat je man van tevoren alle benodigde informatie verzamelt en dat hij dat niet na de bruiloft gaat doen, want dat zal alleen maar voor vertraging zorgen.

Dit verhaal geeft ons in ieder geval moed en laat ook goed zien wat je kunt verwachten:

http://www.usadutch.com/couples/Diana_david.htm

De fiancee visa procedure duurt echt veel te lang. Ik ben net 2 weken terug en het voelt echt vreselijk ...

Mocht iemand opvallen dat hier iets niet klopt, dan hoor ik dat uiteraard erg graag, zodat we niet voor onaangename verrassingen komen te staan. Ik hoor en lees zoveel afwijkende informatie, dat ik het af en toe niet meer weet.

#7 - 25-04-2005, 14:53 uur

Emigreren USA

Ik ben zelf afgelopen september getrouwd met een Amerikaanse en ik heb in juni mijn Green Card gekregen. Ik heb dat via de I-129F oftewel fiance visum gedaan.

Ik heb voor wie geinteresseerd is alles op mijn web site gezet:

http://geocities.com/immigreren

Iedereen erg veel succes gewenst! Voor vragen kan je ook op mijn web site terecht.

[nico]
#8 - 09-08-2005, 02:56 uur
http://geocities.com/immigreren
Ervaringen van een Green Card houder...

Alycia

Sorry ik wil jullie hier niet lastigvallen, maar mijn vriend ( Amerikaans ) en ik houden echt ontzettend veel van elkaar en willen ook hoogstwaarschijnlijk eens trouwen! Tja, omdat hij Amerikaan is krijg ik natuurlijk ontzettend veel tegenslagen, niet alleen omdat het zo veel tijd in beslag neemt die hele procedeures en dan ook ben ik niet zo hoogopgeleid, heb wel diploma's maar nou niet universitaire titels.

Mijn moeder zegt zoek toch hier iemand, maar waarom als het met hem uniek klikt, ik zou al haast zeggen dat hij het dekseltje voor mijn potje is!  ;D

Ik ben net 20, dus er kan nog van alles gebeuren, maar aangezien ik hier een paar lotgenoten heb gevonden, wilde ik graag vragen hoe denken jullie erover? Het is misschien een gedoe dat immigreren, maar dat kan toch niet onmogelijk zijn?

Hoe dan ook, ik zelf heb het er wel 100% voor over  :)

Groetjes,

Alycia
#9 - 15-09-2005, 09:30 uur
Randy es todo a mí, Deseo dar para arriba todo para él aquí

Emigreren USA

Alycia:

Ik heb een e-mailtje met wat info naar jouw e-mail adres gestuurd. Veel succes ermee. Onder andere over de I-129F en de I-130.

En het is erg goed te doen om naar de USA te immigreren, maar dan moet je wel met je vriend trouwen. Anders moet je een hele andere weg nemen. Dat kan bijvoorbeeld met de Green Card Lottery.

Erg veel succes gewemst. Het gaat je zeker wel lukken.

[nico]
#10 - 18-09-2005, 18:27 uur
http://geocities.com/immigreren
Ervaringen van een Green Card houder...

FreezeM

Alycia,
Hebben jij en je vriend al eens een langere periode samen doorgebracht in de VS? Misschien kan je daar nog een studie doen en bij hem gaan wonen? Je slaat dan een hoop vliegen in één klap en een studievisum is relatief makkelijk te krijgen. En zijn jullie dan na twee jaar samenwonen nog steeds zo verliefd? Lekker trouwen :)

Als je nu al gaat trouwen is de  DCF-procedure de snelste manier om een visum te krijgen:
http://www.usadutch.com/dcf/dcf_table.htm
#11 - 19-09-2005, 10:06 uur

Alycia


Jazeker gaat het lukken, is alleen allemaal nog erg ver weg! Nog sorry Nico, dat ik jouw zo vaak heb lastig gevallen!  :-[
#12 - 19-09-2005, 20:47 uur
Randy es todo a mí, Deseo dar para arriba todo para él aquí

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15