Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

TV-tip over emigreren

Discussie gestart

Ventus

Een TV-tip voor wie Duitse zenders kan ontvangen:

Op de Duitse zender VOX begint dinsdag (15/08) om 21.10 een serie (Goodbye Deutschland! Die Auswanderer), over Duitsers die gaan emigreren waaronder ook een gezin dat de Greencard heeft gewonnen.
#1 - 14-08-2006, 10:27 uur

hollandranch

Een TV-tip voor wie Duitse zenders kan ontvangen:

Op de Duitse zender VOX begint dinsdag (15/08) om 21.10 een serie (Goodbye Deutschland! Die Auswanderer), over Duitsers die gaan emigreren waaronder ook een gezin dat de Greencard heeft gewonnen.

Helaas hebben wij op osn vakantieparkje alleen Duitsland 1 ofzo, ben wel benieuwd hoe Duitsers het doen, gisteren weer een paar Engelsen bij Het Roer Om zien vertrekken naar Tasmanië, was weer een schoolvoorbeeld hoe het niet moet  2006-01
#2 - 14-08-2006, 11:57 uur

Ventus

Hier staat wat meer info als je de zender niet kunt ontvangen: http://www.vox.de/27471_36751.php
#3 - 14-08-2006, 13:11 uur

petratimmer

Voor mij komt dat mooi uit, ik woon pal tegen de duitse grens met alleen een schotel die duits kan ontvangen en zo'n spriet op de tv waardoor we een ned 2 en 3 kunnen ontvangen. ik ga wel even kijken.

Op de tv zie je in die programma's veel mensen die naar een ander land verhuizen en vaak ook nog een bedrijf beginnen waar ze totaal geen kaas van gegeten hebben. Ellende ten voeten uit! Vaak oude krotten die voor een vermogen moeten worden verbouwd en geen cent te makken.

Toch merk ik vaak om mij heen dat dit een totaal verkeerd beeld schept van emigreren. Jammer!!
#4 - 14-08-2006, 19:18 uur

Rebecca

Op de tv zie je in die programma's veel mensen die naar een ander land verhuizen en vaak ook nog een bedrijf beginnen waar ze totaal geen kaas van gegeten hebben. Ellende ten voeten uit! Vaak oude krotten die voor een vermogen moeten worden verbouwd en geen cent te makken.

Toch merk ik vaak om mij heen dat dit een totaal verkeerd beeld schept van emigreren. Jammer!!

Inderdaad zeg! Maar soms denk ik dan toch: Hopenlijk zullen wij het stukken beter hebben als we gaan emigreren. Maar dat moet haast wel, want wij gaan niet een of ander bedrijf opzetten  ::)

Maar het irriteert soms wel die programma's. De meeste mensen gaan er gelijk vanuit dat iedereen die moeilijkheden heeft als men gaat  en dat lijdt dan weer tot allerlei vragen op werk als wij het hebben over emigreren.........  ::)
#5 - 14-08-2006, 20:50 uur
Onze blog-Bouwmanfamily
NBA Guru 2007!!

hollandranch

Van fouten kan je leren en als je in ons kikkerlandje je hoofd boven het maaiveld uitsteekt wordt deze er bijna zeker afgehakt  ny-angry  De meeste mensen zijn jaloers op de mensen die gaan emigreren omdat zij iets doen wat ze zelf niet durven of kunnen  2006-05
#6 - 14-08-2006, 22:21 uur

visuar

Van iedereen heb ik alleen maar positieve reacties gehad, zeker bij mijn huidige baan (waar ik nu dus weg ga). Allemaal van: zo'n kans krijg je maar 1x, moet je niet laten gaan, ga d'r voor etc. Uiteraard vinden sommigen het wel jammer dat ik weg wil en ga (in de nabije toekomst), maar ja, dat hoort er helaas ook bij.
#7 - 14-08-2006, 22:28 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

hollandranch

Uitzonderingen bevestigen de regel, het is alleen zo dat ze in je gezicht vaak iets anders zeggen dan achter je rug en misschien zijn ze echt heel blij dat je weg gaat  2006-20
#8 - 14-08-2006, 22:39 uur

petratimmer

Toch hebben wij ook wel wat negatieve reakties gehad. Ook veel positieve  uiteraard! Mijn familie bv is heel positief, maar ik heb daar dan ook familie van die kant. De familie van mijn echtgenood zijn er minder gelukkig mee. Op zijn zachts gezegd vinden zij het helemaal niets!

Leuk vind ik altijd die reakties van mesne die direct vertellen dat ze komen kijken en ik durf er een lief ding om te verwedden dat hier bitter weinig van terecht komt bij de meeste.

Mijn werkgever reageerde wel heel leuk. Hij vind het echt iets wat bij past en heeft direct geregeld dat aan het einde van dit jaar het management naar ons toekomt als bedrijfsuitje. Hem kennende zal hij dit ook zeker doen.
#9 - 15-08-2006, 19:26 uur

hollandranch

Nieuw!
Toch hebben wij ook wel wat negatieve reakties gehad. Ook veel positieve  uiteraard! Mijn familie bv is heel positief, maar ik heb daar dan ook familie van die kant. De familie van mijn echtgenood zijn er minder gelukkig mee. Op zijn zachts gezegd vinden zij het helemaal niets!

Leuk vind ik altijd die reakties van mesne die direct vertellen dat ze komen kijken en ik durf er een lief ding om te verwedden dat hier bitter weinig van terecht komt bij de meeste.

Mijn werkgever reageerde wel heel leuk. Hij vind het echt iets wat bij past en heeft direct geregeld dat aan het einde van dit jaar het management naar ons toekomt als bedrijfsuitje. Hem kennende zal hij dit ook zeker doen.
[/quote

en dat jaar erop naar Texas, yihaaaaaaah   2006-05 2006-05 2006-05
#10 - 15-08-2006, 19:55 uur
« Laatst bewerkt op: 27-08-2006, 10:01 uur door hollandranch »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15