Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Unieke situatie emigratie naar TX?

Discussie gestart

Freekq

Goedemiddag,

Zojuist aangemeld na het al een tijdje volgen van dit forum.

Mijn vriendin en ik willen emigreren, zoveel staat vast! Ik ben bezig met het uitzoeken van de beste weg om dit te doen, wellicht wat vroeg, omdat we pas in 2016/2017 willen vertrekken, maar goed. We zitten in een beetje uitzonderlijke/moeilijke situatie...

Mijn vriendin heeft recht op een US paspoort, dmv jus solis EN jus sanguinis. Ze heeft een SSN, maar nog niet het daadwerkelijke paspoort in bezit, nooit gehad ook. Ze heeft ook geen history in de US, op jonge leeftijd naar Nederland gekomen. Geen assets, geen credithistory, eigenlijk niks.

Op dit moment lijkt een K1 visum het meest interessant voor ons, omdat ik daarmee relatief snel kan gaan werken, we bij elkaar kunnen blijven, etc. Hoewel daar in eerste instantie geen sponsor voor nodig is volgens mij (kan nergens iets vinden op I-129F), wordt dat anders als ik daadwerkelijk ga filen voor mijn GC.
Kans bestaat dat zij nog geen werk heeft gevonden daar op dat moment, en dus geen inkomen heeft. Wordt het toegestaan dat haar vader (US citizen, retired, waar we prima contact mee hebben) sponsort voor het 'hele bedrag'?

Qua huisvesting zitten we in het begin goed, we kunnen kosteloos verblijven bij vrienden, spaargeld is ook geen probleem, dus daar zal het mijns inziens niet aan liggen. Het is vooral het feit dat zij totaal geen history daar heeft.

Ik hoop dat iemand mij hierin meer inzicht kan geven, ik ben van plan om bij mijn volgende bezoek in ieder geval ook met een lawyer te zitten, om de beste optie uit te zoeken, maar alle informatie is alvast meegenomen :)

Thnx alvast!

F

#1 - 16-05-2014, 15:11 uur

bgroeneveld

Als er toch geen gloeiende haast is, zou volgens mij je vriendin eerst haar Amerikaanse paspoort moeten regelen (via bijvoorbeeld het Amerikaanse consulaat in Amsterdam). Als ze dat eenmaal in handen heeft. en ze dus kan aantonen dat ze echt Amerikaanse is, zou ze moeten kijken of ze nog aangiftes moet doen voor de Amerikaanse belastingen (de VS heft belasting op een wereldinkomen, als ze in Nederland belasting betaald heeft zal dat geen probleem zijn, die Nederlandse belasting mag je aftrekken van de Amerikaanse belasting en de belastingen in Nederland zijn een stuk hoger dan die in de VS).

Als dat allemaal geregeld is, kan je aan een aanvraag voor een K1 visum beginnen. Of je kunt trouwen in Nederland en dan op een getrouwden visum (CR-1 of zoiets) naar de VS gaan.

Sponsoring is een verhaal apart, maar mag gedaan worden door familie en/of anderen, voor zover ik weet.

Ga niet af op wilde verhalen ("oh, dat is toch heel makkelijk, dat regelen we wel even"), raadpleeg een betrouwbare Amerikaanse immigratie-advocaat (die lid is van de organisatie van Amerikaanse immigratie-advocaten). Misschien wat duurder dan alles zelf uitvogelen, maar het geld meer dan waard.

Succes.
#2 - 16-05-2014, 15:36 uur

Pieter79

Kans bestaat dat zij nog geen werk heeft gevonden daar op dat moment, en dus geen inkomen heeft. Wordt het toegestaan dat haar vader (US citizen, retired, waar we prima contact mee hebben) sponsort voor het 'hele bedrag'?

Ja, haar vader mag je sponsoren. Let wel dat er minimum inkomenseisen zijn en hoe het precies zit met iemand die in retirement zit weet ik niet. Via form en instructions of I-485 zou je daar achter moeten kunnen komen.

Ik zou eerst regelen dat zij een paspoort krijgt, en dan pas beginnen met jou aanvraag. Ik zie niet waarom je een advocaat nodig hebt, het is best allemaal zelf te regelen. De informatie op USCIS is duidelijk, en alles moet daar terug te vinden zijn. Voor invul voorbeelden en wachttijden is visajourney.com een uitkomst. Het is een zaak van geld/tijd die je erin wil steken lijkt me.

Gr. Pieter
#3 - 16-05-2014, 22:12 uur
« Laatst bewerkt op: 16-05-2014, 22:14 uur door Pieter79 »
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Freekq

Thnx beiden voor de duidelijke antwoorden!

Afspraak voor paspoort is gemaakt, dus dat komt in ieder geval goed, maak ik me geen zorgen over.

Hebben nog tijd genoeg inderdaad, ga weer lekker verder alles uitzoeken, ergens is het ook wel leuk om het zo te doen! :)
Advocaat werd mij aangeraden door onze vrienden in US, zou dezelfde zijn als zij hebben gebruikt, zodat er een 'extra' controle is op alles wat je invult, en zij waarschijnlijk de beste manier in onze situatie zouden weten, hier trouwen, daar trouwen, K1, etc.

Thnx again!

F
#4 - 18-05-2014, 18:07 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15