Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

USA-NL wedding, how?

Discussie gestart

Bo78

Hallo Allemaal!
Ik ben nieuw hier en zoek info over trouwen in de usa.
Ik denk dat het vast al wel eens eerder gevraagd is.
Maar, onze situatie is misschien iets anders?
Ik ben NL, mijn vriend is Amerikaans.
We wonen al 3,5 jaar samen in Nederland, al de papieren enz zijn dus al geregeld.
Maar...wat moeten we voor papieren hebben om te trouwen in de USA?
En daarna hier weer te registreren?
Wie weet waar ik die info kan vinden?
Super bedankt allemaal!
#1 - 11-07-2014, 13:49 uur

Wop

Dit antwoord lijkt mij een klusje voor Jessica  ;) Zij is getrouwd met een Amerikaan en woont er nu enig tijd. Ik vermoed dat ze hier nog wel reageert...
#2 - 11-07-2014, 18:56 uur

Ikbenwalter

1. Birth certificate vereist. als  nederalnder kan je een internationale aanvragen; die je soms moet afhalen in de gemeente waar je geboren bent
2. Paspoort avereist. Amerikaan: rijbewijs/paspoort
3. De regelgeving inzake een 'marriage license' verschilt per staat en zelfs county.
4. Veel amerikaanse huwelijks certificaten worden door Nederland niet erkend. Een huweljk gesloten in LA  kun je niet omzetten naar een NL. Je zult dus in NL opnieuw moeten trouwen.

Buiten dat zul je je als NL  goed moeten voorbereiden inzake je visum. Men is zeer scherp op valse voorwendselen.

Walter
#3 - 11-07-2014, 19:48 uur

Pieter79

Voor de duidelijkheid; jullie wonen nu samen in NL, willen trouwen in de USA, maar dan? Zijn jullie van plan dan in de US te gaan wonen of gewoon weer in Nederland?

Wat jullie ook willen, het lijkt me stukken gemakkelijker om in Nederland te trouwen als jullie daar beiden nu wonen en werken. Mocht je naar de VS willen verhuizen daarna dan kan dat op een K3 visum. (http://www.visajourney.com/content/k3guide) Om in de States te mogen trouwen moet je eerst de K1 procedure volgen, maar dit lijkt me meer werk dan al getrouwd zijn en dan emigreren.

Ikzelf heb de K1 gevolgd, mijn toenmalige verloofde (nu vrouw) woonde in de USA en ik in Nederland.

Gr. Pieter
#4 - 11-07-2014, 21:37 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Yessica

Dit antwoord lijkt mij een klusje voor Jessica  ;) Zij is getrouwd met een Amerikaan en woont er nu enig tijd. Ik vermoed dat ze hier nog wel reageert...

Ja! Hier ben ik!  :D

Wat je moet doen of benodigd is, verschilt inderdaad per staat. Wij hebben voor Arizona gekozen, waar het allemaal erg simpel was. Wij zijn voor een marriage license naar de rechtbank gegaan en hoefden alleen een legitimatiebewijs te overleggen. Ik had mijn internationale uittreksel persoonregister en geboortebewijs bij me, was allemaal niet nodig. Paspoort was voldoende. Toen hebben we even gezocht naar iemand die het huwelijk mocht voltrekken en het was gepiept!

Wat Walter zegt klopt maar gedeeltelijk. Een Amerikaans huwelijk kun je in Nederland laten inschrijven, maar dan moet je *uiteraard* door de hoognodige bureaucratie heen.  ::)
Het marriage certificate moet gelegaliseerd worden met een apostille, daarvoor moesten we weer naar de rechtbank. Maar we hadden ook een gelegaliseerd geboortecertificaat nodig van Brian. Gelukkig mocht zijn moeder dat voor hem aanvragen anders hadden we ervoor naar Kansas gemoeten. Ons huwelijk is, ondanks dat we niet in Nederland wonen, gewoon ingeschreven in Nederland. Voor mensen die niet in Nederland wonen moet je dat doen bij de gemeente Den Haag, woon je er wel, kun je het bij je eigen gemeente doen.

En ja, eigenlijk is dit niet de manier, en met het zoals Pieter zegt via de K1 procedure. Tenminste, als je wil emigreren naar Amerika. Onze manier mág wel, het is niet illegaal, maar ze kunnen wel moeilijk doen omdat je een officiële procedure omzeild hebt. Wij namen dit risico om diverse redenen, mijn man was nog gestationeerd in Italië en wij wilden getrouwd zijn nog voordat we naar Amerika gingen en nog tijdens zijn 'active duty' bij de navy.

Ik zou adviseren om te googelen per staat wat de vereisten zijn om te mogen trouwen. Er zijn bijvoorbeeld staten waar een wachttijd is van 3 maanden tussen je marriage license halen en daadwerkelijk trouwen. Dit doen ze om impulsieve huwelijken uit te sluiten.

Heel veel succes en ik hoor het wel als er nog vragen zijn!
#5 - 11-07-2014, 22:11 uur



Bo78

Hoi Allemaal!

We wonen nu dus in NL en we blijven daar ook.
Het idee is gewoon, daar trouwen in Boston (Cape Cod) en daarna weer na de vakantie terug naar de NL en hier laten legaliseren.

Ik las hiervoor dat ik het eea moet uitzoeken vwb visa? Nooit over nagedacht dat ik hiervoor een visa nodig zou hebben? Ik reis 3x per jaar naar mijn "schoon familie" voor vakantie.

Ons plan was dus, even met de gemeente bellen waar ik nu woon, wat heb ik nodig. Mijn vriend belt Boston. Wat heeft hij nodig.
Ik ga mijn benodigde papieren ophalen, en dan hebben we het..dachten we ..haha!
In Boston het marriage license halen, en dat was het. (we zijn beide al eens getrouwd geweest en gescheiden dus we zullen ook een papier moeten hebben dat laat zien dat we nu ongetrouwd zijn)
Misschien is het zo wat duidelijker Jessica?

Groetjes, Bo
#6 - 04-08-2014, 15:51 uur

Yessica

Het kan inderdaad zo simpel zijn ja. Maar ik heb me niet verdiept in Massachussetts dus weet niet precies hoe het daar zit. Als je in Boston wil trouwen en het in Nederland wil legaliseren hoef je niet een ander visum dan je gewone Esta te hebben.
Ik had zoals gezegd een internationaal uittreksel persoonsregister bij me, en ik hoefde mijn echtscheidingspapieren niet te laten zien. Arizona was echt heel simpel.


Edit: heb er even een linkje bijgezocht die van toepassing is op Boston. Iets gecompliceerder dan mijn ervaring in Arizona, maar moet te doen zijn. http://www.cityofboston.gov/registry/marriage/
#7 - 05-08-2014, 03:47 uur



Bo78

Wow yessica super bedankt voor de link!  >:D

Gisteren Gemeente Eindhoven gemaild, hun willen wel een recent geboorte akte van mijn vriend. Dus...we gaan dat halen als we in de USA trouwen, als we terug komen leveren we dat in bij de gemeente incl het M-64 formulier en de marriage certificate uit Boston. (zeg ik het nu goed haha)
Ok, we gaan aan de slag. Dank jullie wel!
#8 - 05-08-2014, 09:22 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15