Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Vaccinaties medische keuring

Discussie gestart

nigel745

Hallo allemaal,

Ik kom net terug van de dokter waar ik een tetanus vaccinatie heb gehad, als ik op het lijstje kijk op de site van het amerikaanse consulaat moet ik nog aardig wat vaccinaties halen.
Mijn dokter begreep niet waarom ik zo veel vaccinaties nodig heb om Amerika binnen te komen, en verwees mij naar een speciale kliniek omdat hij zelf niet aan al die vaccinaties kan komen.
Als ik het goed begrijp moet iedereen die door de medische keuring wil heen komen de volgende vaccinaties hebben:

-Mumps
-Measles
-Rubella
-Polio (Heb ik gehad vroeger als kind)
-Tetanus (Heb ik vandaag gehad, omdat die na 10 jaar verloopt)
-Pertussis
-Influenza Type B
-Hepatitis A/B (A heb ik gehad)
-Varicella
-Pneumococcal
-Rotavieus
-Meningococcal

Dit is een hele lijst, en ik begrijp niet zo goed waarom ik er zo veel moet hebben ( maar als het moet dan moet het maar natuurlijk).
Kan iemand mij vertellen of ik daadwerkelijk al deze vaccinaties moet halen? ik lees op het forum verhalen van mensen die geen vaccinatie boekje hadden en alleen maar Hepatites A/B kregen op de keuring?

Grt
Nigel
#1 - 23-01-2013, 17:21 uur

Yessica

Ik kreeg ook die hele lijst, maar ik moest de inentingen gaan halen bij het medisch centrum waar het consulaat mee samen werkte. Toen ik daar kwam, bleek één injectie niet op voorraad te zijn, dus kon ik dat gewoon laten zitten. Ik kreeg alleen de rubella omdat ik niet kon aantonen dat ik die al gehad had. Dat was het eigenlijk, verder geen problemen gehad.
#2 - 23-01-2013, 18:20 uur



nigel745

Oke, Ik weet dat ik als kind wel Rubella,Mumps en Measles ook heb gehad, maar de vraag is of die nog geldig zijn...
Maar er werd dus niet bij jou de hele lijst afgewerkt met vaccinaties? Ik schat als al deze vaccinaties geplaatst moeten worden dat het zo 500 euro gaat kosten..
#3 - 23-01-2013, 18:36 uur

Pieter79

Ik had geen Hep A&B en nog enkele andere vaccinaties die ik niet had, maar kreeg uiteindelijk alleen maar de shot voor Tetanus (HDTp shot of zoiets). Ook was er in 2009 nog de HIV controle waarop ik getest ben, maar die is helaas door Obama van de lijst gehaald (te gek voor woorden, maar ja).

Uiteindelijk heb ik hier enkele maanden terug een shot gekregen (3 shots verspreidt over half jaar) tegen Hep A & B vanwege zakenreizen naar Zuid-Amerika. Deze worden volledig vergoedt door mijn verzekering, dus achteraf blij dat ik ze niet in Nederland heb gekregen.

Ik zou gewoon je inentingen boekje meenemen naar het arts bezoek in Amsterdam en dan gewoon afwachten welke je krijgt.

Gr. Pieter
#4 - 23-01-2013, 23:09 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

nigel745

Oke thanks,
Ik ga volgende week inelkgeval de Hepatitis B vaccinatie halen, de A heb ik al en daarna gewoon afwachten wat er bij de keuring verteld gaat worden.
#5 - 24-01-2013, 11:07 uur

tokoh

Ik heb eerst bij de huisdokter mijn bloed laten testen. daarmee kunnen ze perfect zien welk vaccinaties je ooit gekregen hebt.
Bij mijn medisch onderzoek in brussel hebben ze dat zonder problemen aanvaard.
het bespaart ook een aardige duit :)
#6 - 20-02-2013, 20:32 uur
09/2011: Trying to get my wife's birth certificate (took 4 months, thx to USPS)
14/02/12: Marriage
21/02/12: I-130 package sent.
24/02/12: I-130 package arrived @ Chicago lockbox
29/02/12: NOA 1 by E-mail
29/02/12: Contacted US accountant for IRS filing.
07/03/12: NOA 2 by E-mail -

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15