Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Van Curaçao naar NL naar USA...

Discussie gestart

Curly

Hallo USA-lovers! Met rode oren zit ik hier jullie topics door te spitten (snellezen krijgt een nieuwe betekenis... ;D)!
Geboren op Curaçao, geemigreerd naar NL op mijn 12e en nu madly in love with the USA! Waar begin je????
We willen meedoen aan DV2012, da´s een begin. Verder zijn we gewone "working-stiffs": mijn man verkoopmedewerker BiDienst en ik tandartsassistente met 2 kids (7 en 5). We hebben een ton aan vragen omtrent het emigreren naar de VS.
- Is de DV de beste optie of kun je ook "gewoon" proberen een GC aan te vragen?
- Ik heb een oom die er woont, maar is het hem wettelijk toegestaan om ons te sponsoren?
- Ik lees veel over het bedrag dat je geacht wordt mee te nemen voor je eerste onderhoud. Iemand enig idee hoeveel????
- Wat is beter: verhuizen naar de US en vanuit daar proberen het felbegeerde groene briefje te bemachtigen of gewoon hier blijven terwijl je probeert?
- Er zwerven meerdere bureau´s op het net die beweren een gratis check te doen naar je kansen om toegelaten te worden.Mijn "gutt-feeling" zegt: niet doen! Klopt dit?

En zo kan ik nog wel even doorgaan! Maar dit zijn voorlopig de meest prangende vragen. Ik hoop dat iemand ons ermee op weg kan helpen!

Johan: Alsnog gefeliciteerd met het winnen van jullie GC! Alle winaars trouwens! Geweldig! Ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen!

Alvast bedankt voor de goeie raad op dit forum en ik hoop hier heel vaak te komen, want we willen echt heel graag naar Florida!!!
Groetjes!
#1 - 26-05-2010, 20:55 uur

Yessica

- Wat is beter: verhuizen naar de US en vanuit daar proberen het felbegeerde groene briefje te bemachtigen of gewoon hier blijven terwijl je probeert?

Hoe wil je dat doen dan? Hoe denk je het land in te komen? Als je 'gewoon' kon verhuizen dan zat ik hier al niet meer  ;)

Citaat
- Er zwerven meerdere bureau´s op het net die beweren een gratis check te doen naar je kansen om toegelaten te worden.Mijn "gutt-feeling" zegt: niet doen! Klopt dit?

Nee hoor, je kunt best die gratis check doen. In 99% van de gevallen krijg je toch nee op het rekest (heel eerlijk wel hoor). Pas als blijkt dat je wel kans zou maken (je hebt bijvoorbeeld een bijzonder beroep) dan bieden zij hun diensten aan en weet je van te voren waar je aan toe bent. En je hoeft ook niet met ze in zee te gaan als je niet wilt.
#2 - 26-05-2010, 21:17 uur



hdeweert

Mee doen aan de lotery is een van de weinige opties om legaal te emigreren.
Op de website van de Abasade kun je verder alles lezen over wat je nodig hebt
http://www.verenigdestaten.info/rsinfo/adressen.html
Over het meenemen van geld weet ik niets wel kun je een fors bedrag investeren in een bedrijf en kun je onder voorwaarden daar verblijven.
Zo maar verhuizen  naar Amerika zou ik niet doen, zonder legale papieren ben je daar iligaal en word je zo weer het land uit gezet en kom je er voorlopig niet meer in zelfs niet voor je vakantie.
Misschien Kan een van de forumleden PBBI iets voor je betekenen.
http://forum.verenigdestaten.info/index.php/topic,10160.msg101496.html#msg101496
succes.
Harm
#3 - 26-05-2010, 21:58 uur

Curly

@Yessica
Nee joh, ik bedoel op een tijdelijk visum of zo en dan proberen dit te verlengen of zo...ik had het idee dat dat wel kon...dus niet, hahaha! Vergeef mij mijn dulligheid, maar het is allemaal nieuw voor me! Naar Curaçao is een piece of cake, dus geen uitdaging! Ik wil er graag moeite voor doen!
En als mijn oom zou brgstaan voor ons? Want moet hij dan voor 4 mensen borg staan of alleen voor mij?

@hdeweert
Thanks! Ik ga gelijk even doorklikken op je linkjes!

Alvast bedankt!
#4 - 26-05-2010, 22:17 uur

Curly

en nou zit ik te surfen en kom ik erachter dat er een tekort aan tandartassistentes is in florida...
wat is wijsheid: gewoon zo´n man bellen en informeren of hij me wil sponsoren??? Het is niet echt een mega-uniek beroep of zo, maar toch...tekort is tekort, toch?
 8)
#5 - 26-05-2010, 22:21 uur

Yessica

@Yessica
Nee joh, ik bedoel op een tijdelijk visum of zo en dan proberen dit te verlengen of zo...ik had het idee dat dat wel kon...dus niet, hahaha! Vergeef mij mijn dulligheid, maar het is allemaal nieuw voor me! 

Helaas lukt dat niet nee. Soms, als ik weer eens te veel films heb gekeken, denk ik wel eens, ik ga er gewoon naar toe en koop op één of andere straathoek wel een nieuwe identiteit (paspoortje, rijbewijs, creditcard, haha) Maar dat geeft dus al aan hoe lastig het is  ???

Citaat
En als mijn oom zou brgstaan voor ons? Want moet hij dan voor 4 mensen borg staan of alleen voor mij


Misschien dat het kan, maar ik vraag me af of het alleen daarmee lukt. Wellicht weet een 'expert' hier op het forum hier meer over?

Citaat
  en nou zit ik te surfen en kom ik erachter dat er een tekort aan tandartassistentes is in florida... wat is wijsheid: gewoon zo´n man bellen en informeren of hij me wil sponsoren??? Het is niet echt een mega-uniek beroep of zo, maar toch...tekort is tekort, toch? 


Proberen kan altijd! Een paar jaar terug was het werkeloosheidscijfer in de hospitality branch in Florida 0%. Ik heb een vriend die directeur is van een hotel in Miami en zelfs hij kreeg het onder die omstandigheden niet voor elkaar. Ik heb al heel vaak de vraag voor sponsoren gesteld, ik hoop dat jij meer geluk hebt dan ik. Ik heb namelijk van al die keren maar één keer antwoord gehad en dat was niet positief. Ik snap het ook wel, want bedrijven krijgen die vragen vast honderd keer per dag van over de hele wereld...  :-\
#6 - 26-05-2010, 22:37 uur



Johan

en nu madly in love with the USA! Waar begin je????
We willen meedoen aan DV2012, da´s een begin. Verder zijn we gewone "working-stiffs": mijn man verkoopmedewerker BiDienst en ik tandartsassistente met 2 kids (7 en 5). We hebben een ton aan vragen omtrent het emigreren naar de VS.
- Is de DV de beste optie of kun je ook "gewoon" proberen een GC aan te vragen?
- Ik heb een oom die er woont, maar is het hem wettelijk toegestaan om ons te sponsoren?
- Ik lees veel over het bedrag dat je geacht wordt mee te nemen voor je eerste onderhoud. Iemand enig idee hoeveel????
- Wat is beter: verhuizen naar de US en vanuit daar proberen het felbegeerde groene briefje te bemachtigen of gewoon hier blijven terwijl je probeert?
- Er zwerven meerdere bureau´s op het net die beweren een gratis check te doen naar je kansen om toegelaten te worden.Mijn "gutt-feeling" zegt: niet doen! Klopt dit?
Johan: Alsnog gefeliciteerd met het winnen van jullie GC! Alle winaars trouwens! Geweldig! Ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen!
Alvast bedankt voor de goeie raad op dit forum en ik hoop hier heel vaak te komen, want we willen echt heel graag naar Florida!!!

Bedankt voor je felicitaties! Wij hebben 2 jaar geleden gewonnen en zitten inmiddels sinds begin april in Florida. Ik ben eerlijk gezegd daar ook wel benieuwd waarom je graag naar Florida wilt?

Dan de problemen, sorry het is niet anders: De wens om naar Amerika te emigreren bestaat bij heel veel mensen. Bij zoveel zelfs dat ze er een loterij voor hebben gemaakt ;-) Je raad het al, 1 van je weinige kansen om succesvol te emigreren. en zoals je ziet ik ben het levende bewijs dat het kan. Verhuizen naar de Verenigde Staten? Hoe zie je dat voor je? Zonder greencard heb je ook geen werkvergunning en ook geen social security number. Ga je een huis huren dan heb je je social security nodig, als je gaat werken heb je je social security nodig, en ga zo maar door. Dan ben je ook nog eens in overtreding want je hebt een toeristenvisum en daarop mag je niets anders dan letterlijk vakantie vieren. Doe je wat anders en ze pakken ja dan kom je minsten 10 jaar niet meer Amerika in of mogelijk zelfs langer. Jullie jobs, zonder dat respectloos te bedoelen, stellen niet zoveel voor. Althans niet voor het bemachtigen van een visum dus ook daar zal het moeilijk worden. Kortom beste optie is de loterij voor dat (niet groene) kaartje.

Klinkt allemaal behoorlijk lastig maar doe hetzelfde als ik deed, ik ben 9 jaar geleden begonnen met deelname aan de loterij maar heb er ook veel voorbij zien komen die na 1 jaar al hebben gewonnen. Blijf daar in geloven en hopen!

Ojaa de loterij is gratis! Een check is niet eens nodig, wel moet je goed nakijken voor jezelf of je aan de voorwaarden voldoet. En dat wordt pas gecheckt als je daadwerkelijk wordt ingeloot.
#7 - 27-05-2010, 03:41 uur

Curly

@Johan

Bedankt voor je berichtje! We hebben inmiddels heel goed in de gaten dat we een lange weg te bewandelen hebben willen we in Amerika geraken... embarressed. Maar we houden moed. Ik wil iig proberen via de DV. Een mens kan geluk hebben, toch? En ik ga toch een aantal tandrtsen aanschrijven, niet geschoten=mis.
We willen graag naar Florida, want we zijn er vanaf 30 april twee weken met vakantie geweest bij mijn oom. En je gaat toch het liefst daarheen waar je mensen kent. En de mentaliteit daar stond ons helemaal aan (we zaten in Sarasota by the way). Als ik zo vrij mag zijn: hoe oud zijn jullie kids Johan? Ik ben zo bang dat die van ons te oud zijn om nog mee te willen ALS we ooooooit de DV zouden mogen winnen. Ze zijn nu 7 en bijna 5. En hoe hebben jullie de actual emigratie geregeld? Wij hebben bijv. ons huis al te koop aangeboden, mocht de gelegeheid zich aandienen, dan kunnen we gauw genoeg vertrekken. Hoe hebben jullie naar een baan gezocht en wanner zijn jullie daarmee begonnen? En tja, wat onze banen betreft: I know...ik zei nog tegen m´n man, had ik maar geluisterd en echt gehoord wat mijn ouders destijds zeiden: ga studeren...maakt niet uit of je het leuk vindt, als het maar GOED verdient...dan hadden we nu niet zo´n groot probleem gehad daarmee, maar het is ffff niet anders.
#8 - 29-05-2010, 15:22 uur

Johan

Onze kids zijn 10 en 8 en we zijn begonnen met meedoen aan de DV toen de jongste nog niet eens geboren was ;-) Inderdaad de weg kan lang zijn om in de VS te geraken maar waar een wil is een weg! Hoe wij de actual emigratie hebben geregeld staat zeer uitgebreid beschreven in de berichten in deze rubriek dus ik adviseer je die eens goed door te lezen.

Ik vind het al te koop zetten van jullie huis eerlijk gezegd nogal prematuur en onverstandig. Als je geluk hebt dat je volgend jaar de loterij al wint dan duurt het vanaf nu nog minimaal anderhalf jaar dat je door bent (of langer). Maar das aan jullie natuurlijk.

Wij hebben geen baan maar een eigen bedrijf dus werk zoeken was voor ons gelukkig niet nodig. Ik kan wel zeggen dat er hier veel mensen op zoek zijn naar een baan. Er komen elke dag wel mensen bij me binnen lopen met de vraag of ik een baan voor ze heb. Dus op dit moment geen eenvoudige taak denk ik. Maar als de economy omhoog gaat wordt dat wellicht anders en dat is zeker niet iets waar jullie nu al over na moeten denken.
#9 - 30-05-2010, 15:12 uur

Curly

@Johan

Ik heb inmiddels je verhaal goed gelezen, hahaha! Wat een geluk zeg! Over het te koop zetten van ons huis: we zijn al een jaar of wat aan het spelen met het idee om te emigreren. Gezien het huidige economische klimaat, leek het ons wel degelijk verstandig om het huis alvast in de verkoop te doen. Als je gaat huren, zit je minder vast... . We willen dus sowieso weg en Amerika is het einddoel. We zijn het er redelijk over eens dat we waarschijnlijk in eerste instantie uitwijken naar mijn geboorte-eiland Curaçao. We blijven uiteraard meedoen met de DVL.
Grappig dat je het nu andersom ervaart: mensen die jou komen vragen of je een baan voor ze hebt. Toevallig viel het mij op, dat er in Sarasota ontzettend veel bordjes in winkels hingen met "help wanted" erop... . Het zal per streek denk ik wel verschillen.
In ieder geval thanks voor je bemoedigende woorden, we zagen het eigenlijk al vrij somber in na het lezen van alle meningen/commentaren op dit forum. Maar, ik moet het de amerikanen nageven: ze voeren een r*t*-goed deurbeleid!!! Daar kan men hier in NL nog wat van leren! En, wat je zegt is waar: waar een wil is, is een weg. Wij willen graag veel ervaring opdoen in ons leven. Per slot van rekening is het enige dat je ECHT hebt in je leven de tijd om het daadwerkelijk te leven. De rest is slechts materiaal.
 palmboom
#10 - 14-06-2010, 13:27 uur

Johan

Ik snap de soms sombere reacties wel want het is nou eenmaal niet zo makkelijk om hier terecht te komen maar inderdaad ik blijf erbij waar een wil is, is een weg dus doorzetten is de enige optie ;-)

Ondanks de bordjes die je in winkeltjes ziet hangen is het nog steeds niet makkelijk om hier werk te vinden getuige de verhalen van werklozen hier. Zeker Florida heeft het wat betreft de economische problemen zwaar te verduren gehad. Op nog geen 15 mijl afstand van mij leven nog steeds mensen in de bossen in tentjes omdat ze uit hun huis zijn gezet. Dat is dus best bizar.

Dat deurbeleid is in Nederland niet veel anders hoor ;-) Ook daar kom je niet zo makkelijk binnen als niet Nederlander zijnde.

Afijn hou ons op de hoogte hier op het forum van je stappen en eventuele vorderingen, zou leuk zijn.
#11 - 14-06-2010, 16:38 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15