Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

van studentenvisum naar staatsburger

Discussie gestart

AyFed

als ik een F1 visum aanvraag en ik blijf 4 jaar in de states(op basis van mijn opleiding)en ik ga nog een jaar erachter stage doen of werken.kon ik dan in aanmerking voor de amerikaanse staatsburgerschap
#1 - 17-07-2010, 08:29 uur

Wop

als ik een F1 visum aanvraag en ik blijf 4 jaar in de states(op basis van mijn opleiding)en ik ga nog een jaar erachter stage doen of werken.kon ik dan in aanmerking voor de amerikaanse staatsburgerschap

Nee.
#2 - 17-07-2010, 10:25 uur

AyFed

waarom niet.je bent toch 5 jaar onafgebroken geleefd in de vs,dan heb je recht op onbeperkt verblijf in de VS.
#3 - 17-07-2010, 10:37 uur

Wop

Er zijn wel meer mensen die 5 jaar onafgebroken in de VS leven. Dit geeft ze geen recht op een staatsburgerschap. Als het zo makkelijk was zat ik er ook al ;-)
Het gaat om 5 jaar permanent verblijf en dat is een (studentenvisum) nu net niet. En op welke gronden wil je na je studie wonen en werken? Als illegaal? Je mag dit nl niet. (zonder werkvisum).

Lees dit hieronder, komt van de Amerikaanse overheid.

General Path to Citizenship

There are various naturalization provisions that allow permanent residents (green card holders) to become U.S. citizens.  The most common of these provisions is section 316(a) of the INA which allows a person who has been a permanent resident for at least 5 years to apply for naturalization
Eligibility Requirements

To be eligible for naturalization under section 316(a) of the INA, an applicant must:

    * Be 18 or older
    * Be a permanent resident (green card holder) for at least 5 years  immediately preceding the date of filing the Form N-400, Application for Naturalization
    * Have lived within the state, or USCIS district with jurisdiction over the applicant’s place of residence, for at least 3 months prior to the date of filing the application
    * Have continuous residence in the United States as a permanent resident for at least 5 years immediately preceding the date of the filing the application
    * Be physically present in the United States for at least 30 months out of the 5 years immediately preceding the date of filing the application
    * Reside continuously within the United States from the date of application for naturalization up to the time of naturalization
    * Be able to read, write, and speak English and have knowledge and an understanding of U.S. history and government (civics).
    * Be a person of good moral character, attached to the principles of the Constitution of the United States, and well disposed to the good order and happiness of the United States during  all relevant periods under the law
#4 - 17-07-2010, 10:51 uur

AyFed

Maar als mijn F1 bijna verlopen is en ik heb een deal met iemand waarbij ik kan werken na mijn studie.waneer moet ik dan mijn werkvisum aanvragen en waar(in Amerika)
#5 - 17-07-2010, 11:34 uur

Jez

Buiten dat het zo niet werkt; waarom zouden ze jou, non-citizen zonder werkvergunning, een baan aan willen bieden? Misschien heb je gemerkt dat er een economische crisis aan de gang is en dat vooral Amerika hier door getroffen is? De werkloosheid is sky high. Voor jou honderd anderen, die wčl legaal zijn en een work permit hebben.
#6 - 17-07-2010, 13:06 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

AyFed

nee maar dat ligt toch anders bij een artiest(dat ga ik doen). ;)
en als ik een deal met een label heb.en hij gaat een werkverguning voor me aanvragen.kom ik dan in de derde voorkeur of de vierde?
#7 - 17-07-2010, 14:51 uur

hollandranch

Artiesten hebben andere visum, bel ff met Anouk  ;)
#8 - 17-07-2010, 15:40 uur

Wop

Gewoon uit nieuwsgierigheid; Wat voor artiest ben je dan?
#9 - 17-07-2010, 15:45 uur

AyFed

hiphop.maar als ik getekent heb bij een amerikaans label,en stel ze wille me laten wonen in amerika,dan moeten ze het toch via emmigratie-werkverguning me halen?(val ik dan onder voorkeur 1,2,3 en 4
#10 - 17-07-2010, 16:06 uur

Loek

Vraagje; hoe oud ben je?
#11 - 18-07-2010, 02:10 uur

Johan

Het zou een hele hoop mensen blij maken als ze, na 5 jaar op een visum in Amerika te hebben gewoond, in aanmerking kwamen voor citizenship. Helaas zoals al gezegd gaat die vlieger niet op! Een visum geeft je weliswaar een aparte status waardoor je bepaalde bevoegdheden hebt in Amerika die toeristen niet hebben maar het is nog steeds iets heel anders dan de rechten die permanent residents hebben. Nieuwsgierige vraag van me: waarom wil je graag citizen worden? Een visum geeft je toch ook recht op verblijf in Amerika!
#12 - 18-07-2010, 03:09 uur

AyFed

voor mij hoeft het niet perse,maar ik wou nie om de tijd me visum verlengen.

maar als ik 5 jaar lang heb gewerkt op een werkverguning kan ik dan citizen worden?
#13 - 18-07-2010, 20:59 uur

Yessica

Volgens mij is dat antwoord hierboven al gegeven.
Je zult eerst een greencard moeten hebben en daarna nog heel veel geduld.
#14 - 18-07-2010, 21:50 uur



Johan

voor mij hoeft het niet perse,maar ik wou nie om de tijd me visum verlengen.

maar als ik 5 jaar lang heb gewerkt op een werkverguning kan ik dan citizen worden?

NEE
#15 - 19-07-2010, 02:33 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15