Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Verhuizing naar de VS

Discussie gestart

roonlimburg

Veel mensen die in het bezit komen van een visum of Greencard komen op een gegeven moment voor de keuze te staan, wat neem ik mee, en wat neem ik niet mee.
Mensen die door een bedrijf worden overgeplaatst hebben meestal het geluk dat het bedrijf zorgt voor het verhuizen van de inboedel, maar andere personen zijn dus aangewezen op bedrijven die dit voor hun doen en moeten er ook dus zelf voor betalen.
Wie heeft hier ervaringen mee, en wat zijn de kosten die je hiervoor hebt moeten maken?

Ronald
#1 - 08-07-2002, 20:47 uur

Wendy

Ik heb met mijn verhuizing een aantal dingen meegenomen. Ben wel mijn hele huis van te voren doorgegaan en bij werkelijk alles gekeken of het het echt waard was om mee te nemen. Dingen die geen of minder emotionele waarde hadden of dingen die wrs duurder waren om mee te nemen dan om daar nieuw te kopen heb ik in Nederland gelaten. Dure pannen van bijv 200 gulden vond ik bijv wel waard om mee te nemen omdat ze niet echt heel veel ruimte in namen en duurder waren om daar te kopen dan om mee te nemen en de overtocht te betalen. Al mijn kleding heb ik meegenomen in het vliegtuig en dingen die veel ruimte innamen zoals een dekbed of kussens of iets dergelijks heb ik door familie mee laten nemen. Je betaalt voor volume als het over zee gaat, dus niet per gewicht. Als je je familie dingen mee laat nemen, kunnen ze problemen krijgen met de douane. Je mag zelf namelijk dingen meenemen op het moment dat je gaat emigreren, je krijgt dan een soort vrijstelling voor veel spullen. Maar dat kan alleen echt op het moment van emigratie, daarvoor of daarna heb je de kans dat ze moeilijk doen en dat je allerlei invoerrechten moet betalen. Het moet ook allemaal bewezen worden met officiele papieren. Een verhuisbedrijf regelt veel van die hele papierwinkel voor je.
De keus voor zee of vliegtuig: Vliegtuig is echt veel duurder dan schip. Ik had net ietsje minder dan 6 kubieke meter en dat is aardig wat (piano, fiets en veel boeken en spullen waar ik echt geen afstand van wilde doen) en het kostte mij rond de 6000 gulden inclusief verzekering. Het werd toen voor me ingepakt en de container werd ongeveer 6 weken later voor bij nieuwe huis voor de deur gezet. Maar je hebt vele opties, zelf inpakken (let wel op dat de verzekering dan misschien niet alles meer verzekert), ophalen bij de haven, binnenbrengen in je nieuwe woning, bij sommige bedrijven mag je de dozen houden (wat ik erg handig vond, want ik heb na bijna een jaar nog steeds niet voor alles een plek), bij andere bedrijven moet je daarvoor betalen. Je moet wat bedrijven opbellen en een offerte laten maken. Stel veel vragen, ook vragen aan elk bedrijf waar je nou precies op moet letten, bijv keurmerken, etc. Je leert hier echt veel van. Ik heb zaken gedaan met Passies (www.passies.nl) en die zijn mij erg goed bevallen, prettige service en uitleg en alles is zonder problemen zoals beloofd aangekomen.
Ik hoop dat je hiermee een beetje geholpen bent.
Groetjes Wendy
#2 - 07-08-2002, 17:56 uur

roonlimburg

Een kennis van mij is manager bij een dochteronderneming van UPS, zij verzorgen de verscheping van containers en andere grote zendingen, het verschil is dat je bij hun alles zelf moet inpakken, je krijgt een container voor je deur, het eerste uur is in de prijs inbegrepen, voor extra uren betaal je wat extra's. De prijzen lijken mee te vallen, maar toch ook vlug een paar duizend euro, maar dan wordt het wel ook op je nieuwe adres thuisbezorgt, het is ook afhankelijk van de afstand van de haven tot het adres, iedere zone extra kost weer wat meer. Het voordeel ervan is dat je niet per kuub betaald maar per container.
De naam van de firma is Fritz companies, deze firma zit in 120 landen, in Nederland hebben ze een vestiging in Amsterdam, Rotterdam, Tilburg en Venray.
Misschien interessant voor mensen die naar de VS of ergens anders heen gaan verhuizen om ook daar eens een offerte op te vragen.
#3 - 27-08-2002, 13:48 uur

Jurgen

Hou er rekening meer dat het inklaren bij de douane vaak zelf gedaan moet worden. Wij hebben dit jaar ook een container de zee over gestuurt mbv een vriend. Toen de container bij de douane stond moesten wij zelf voor een bedrijf zorgen die de container door de doaune loodste. Natuurlijk hangt hier een prijskaartje aan. Wij waren $ 150 extra kwijt.

Gr. Jurgen
#4 - 27-12-2003, 21:04 uur

Daffine

Wij hebben het met een duitse firma "FROESCH" gedaan, zij deden alles, inpakken, container verschepen, inklaren, container voor de deur zetten en met 4 man uitladen, kasten in elkaar zetten+ bedden in elkaar schroeven...voor 10.000 E.
Toch wel een opluchting als de zaak betaald.... ;D
#5 - 13-01-2004, 15:13 uur

Chiefram

10.000 Euro ??!!

 :-X

Slik... Ik zat aan ca. 4 a 5 duizend euro te denken...
#6 - 13-01-2004, 16:19 uur
« Laatst bewerkt op: 13-01-2004, 16:20 uur door Chiefram »

Kasj

Dat is inderdaad een hoop geld.
je kunt natuurlijk ook de hele zooi hier verkopen en daar alles opnieuw aanschaffen...
hier krijg je dan nog je euros terug voor je meubels etc en daar heb je er meer dollars voor...
#7 - 14-01-2004, 09:32 uur
non-winner of the DV-2004, DV-2005, DV-2006, DV-2007 and DV-2008.

entering DV-2010 - 2014 because my wife thought USAFIS would be a good idea. (uhum)

Chiefram

Dat is wat ik ook al voorgesteld heb, maar ja... mijn vrouw he...  ::)
#8 - 15-01-2004, 08:37 uur

heivalido

Ik ben met deze vraag zelf ook bezig geweest en heb inmiddels ondekt dat en ruim voldoende internationale verhuis bedrijven zijn die de verhuizing in zijn geheel van deur tot deur inclusief alle douane en papier zaken keurig verzorgen, ze pakken zelfs voor je in. Je kan kiezen uit 20 ft of 40 ft containers of in geval van kleinere partijen kan je kiezen voor kisten. De kosten zijn uiteraard wat hoger al vond ik het wel meevallen. Iedereen kan vrijblijvende informatie en offertes aanvragen bij deze bedrijven. De Gruijter in Zoeterwoude is een voorbeeld.

Succes allemaal.
#9 - 06-08-2004, 18:45 uur

Chiefram

Wat kost zoiets dan ongeveer? Je zegt dat je het best wel mee vond vallen, maar ik heb hier ergens op het forum gelezen dat het ruim 10.000 euro kost en dat vind ik niet bepaald goedkoop namelijk.

Zou je aan een 20ft container genoeg hebben in de meeste gevallen of is dat net te klein?

#10 - 07-08-2004, 14:13 uur

heivalido

In veel gevallen is een 20ft voldoende. Maar groote gezinnen zullen  toch eerder een 40 ft nodig hebben.
10.000 euro moet je nooit doen. Er zijn genoeg verhuizers die het doen voor ongeveer 5 a 6 duizend euro all in.
#11 - 13-08-2004, 11:33 uur

Chiefram

De offertes van de verhuisbedrijven zijn binnen!  ;)

Wij hebben 3 grote en bekende Internationale verhuisbedrijven gevraagd offerte uit te brengen voor onze verhuizing naar de staat Illinois.

Om geen appels met peren te hoeven vergelijken, hebben wij dezelfde eisen gesteld:

Alles wordt door het verhuisbedrijf ingepakt en ingeladen in Dordrecht, daarna verscheept, in- en uitklaren, afleveren en uitladen in Lincolwood, IL (USA) bij een opslagbedrijf. Dit laatste omdat wij nog geen eigen woning hebben. De kosten voor opslag wordt ons niet berekend, omdat het bedrijf eigendom is van familie en die willen ons hier niets voor berekenen.

Kortom: Wij willen helemaal NIETS doen !!!

De drie bedrijven die wij hebben uitgenodig om te komen kijken naar de spullen die wij mee willen hebben zijn:

- Crown Reloctations te Zwijndrecht
- De Haan Removals te Alblasserdam
- De Gruijter & Co. te Zoeterwoude

Dit zijn onze ervaringen:

Om 09:00 uur 's morgens hadden wij een afspraak met Crown. Deze kwam precies op tijd, heeft een keurig verzorgde map met heel veel informatie over Amerika achtergelaten en is ontzettend netjes en beleefd op ons overgekomen. Crown weet waar ze het over heeft en geeft duidelijke antwoorden en uitleg. Wij hadden hier direkt alle vetrouwen in.

Om 11:00 uur 's morgens hadden wij een afspraak met De Haan. Deze kwam zonder tegenbericht bijna 3 kwartier te laat op de afspraak en heeft zich bij binnenkomst niet eens verontschuldigd te laat te zijn. De vragen die wij hebben gesteld stonden letterlijk haaks op de antwoorden die Crown ons diezelfde ochtend gegeven had, waardoor wij ons erg onzeker begonnen te voelen. De Haan kwam op ons nogal gehaast over, alsof hij belangrijkere dingen te doen had.

Om 14:00 uur 's middags hadden wij een afspraak met De Gruijter. Deze belde om 13:15 uur op met de vraag of hij iets eerder mocht komen, dan zou hij al over 10 minuten op ons adres aanwezig kunnen zijn. Uiteraard was dit geen probleem. De Gruijter kwam ook op ons over als een betrouwbare verhuizer met ruime ervaring wat Amerika betreft. Ook hier hadden wij een zeer goed gevoel bij en het leek er heel sterk op dat zowel Crown als De Gruijter bij elkaar in de schoolbanken gezeten had, want alle antwoorden op onze vragen waren identiek aan die van Crown.

Aan het eind van de dag zeiden mijn vrouw en ik al tegen elkaar dat De Haan al was afgevallen, ongeacht welke prijs men zou neerleggen. De antwoorden van De Haan stonden zo haaks op die van de andere twee, dat wij er een heel negatief gevoel over kregen.

Wat voorbeelden:

"Mogen wij zelf onze spullen inpakken in de verhuisdozen"?

Nee dus, aldus Crown en De Gruijter. Als iets is ingepakt door de 'owner', dan wordt dit direkt bij de Amerikaanse douane afgekeurd en kan de hele handel terug naar Nederland worden gestuurd. De verhuizers zijn VERPLICHT alles voor ons in te pakken en gelijkertijd een inventarisatie lijst te maken van wat er per doos is ingepakt.

Volgens De Haan was dit geen probleem en mochten wij alles zelf inpakken, als we er maar op schreven wat er in de dozen zit. Als wij zouden schrijven dat er boeken in zitten, dan gaan ze er vanuit dat wij ook boeken erin hebben gestopt. Haakser dan haaks kan dus niet.

"Mogen wij ook kruiden meenemen?"

Zowel Crown als De Gruijter zeiden dat het beter is van niet. Misschien dat de douane bij gesloten verpakkingen geen problemen zou maken, maar om het risiko uit te sluiten werd geadviseerd om echt helemaal geen enkele kruid of wat dan ook mee te nemen.

Bij De Haan was het geen probleem. We mochten meenemen wat we wilde meenemen. Wel (toegegeven) zei De Haan dat de verpakking beter dicht kon zijn.

Jullie zullen het al begrijpen, de prijs komt op de tweede plaats te staan en het zou een keuze gaan worden tussen de twee betrouwbaarste verhuizers Crown en De Gruijter.

Omdat wij niet veel mee willen nemen naar Amerika en al helemaal geen elektische apparaten, zijn de offertes wel allemaal op hetzelfde gebaseerd en wijken dan ook niet of nauwelijks van elkaar af:

- Crown Relocations: 24 m3 in een 20 ft container
- De Haan Removals: 27 m3 in een 20 ft container
- De Gruijter & Co.   : 25 m3 in een 20 ft container

De eerste offerte viel al 2 dagen later in de brievenbus: De Haan!

De overige 2 offertes kregen wij ca. 2 weken later, omdat men ons vertlede ook offertes te moeten aanvragen voor verscheping en transport in de USA.

De prijzen welke vervolgens zijn neegelegd:

- Crown Relocations: 6.975,- euro
- De Haan Removals: 5.895,- euro
- De Gruijter & Co.   : 4.890,- euro

Deze uitslag verbaasde ons zeer, daar hetgeen is aangeboden met elkaar te vergelijken is, dus geen noemenswaardige verschillen die de prijs kunnen rechtvaardigen.

Omdat wij de eerste offerte van De Haan binnen kregen, dachten wij dat dit wel de goedkoopste zou zijn. Ten eerste omdat men misschien een order "even snel mee wilde nemen" en ten tweede omdat de prijs al binnen 2 dagen op de mat lag!

De offerte van Crown, die 2 weken later op de mat viel was 'slechts' 1000 euro hoger, maar dat verbaasde ons eigenlijk niets. Wij vonden deze prijs terecht voor een bedrijf die zich als professional deed overkomen. Crown straalde vertouwen en kennis uit en dat is die 1000 euro ons wel waard.

De offerte van De Gruijter hadden wij ook zo rond de prijs als Crown verwacht. Dan zouden wij een moeilijke keus moeten gaan maken, maar onze ogen vielen uit de kassen toen wij zagen dat De Gruijter de allergoedkoopste aanbieder was en dat voor een bedrijf die niets onder deed aan Crown qua kennis en betrouwbaarheid. Dat De Gruijter zelfs 1000 euro goedkoper is dan De Haan kwam dan ook als een volslagen verassing!

De keus zal nu niet moeilijk zijn: Er zit een prijsverschil van bijna 2000 euro tussen de 2 betrouwbaarste bedrijven...


#12 - 13-10-2004, 15:25 uur

schorpioenvrouw

Chiefram,

Als jullie na de verhuizing hier weer vertellen dat alles perfect is verlopen, dat is toch de beste reclame die De Gruijter & Co maar kan krijgen  ;).
Wat zullen die het dan druk gaan krijgen!!!!
#13 - 13-10-2004, 15:44 uur

Chiefram

Ja, dat denk ik ook, hihi... Ik moet eerlijk bekennen dat ik goede verhalen over de Gruijter heb gehoord van Heivalido, omdat hij ze ook van zijn huidige werk kent. Vandaar dat ik op zijn 'tip' ben ingegaan.

Je kunt natuurlijk wel 20 verhuisbedrijven laten komen opdraven, maar ik denk dat wanneer je je alleen met de grotere en bekende International Movers inlaat, dat je daar ook snel de Amerika specialisten uit kunt halen. Tenslotte zijn er voor Amerika behoorlijk strenge regels en dan wil je wel dat je 'verhuizer' weet van de hoed en de rand.

Ondanks het prijsverschil ben ik ook zeer te spreken over Crown. Als de prijzen tussen die twee gelijk zouden zijn geweest, dan had ik een moeilijke beslissing moeten nemen... Beiden scoren ze een 10!  ;)
#14 - 13-10-2004, 19:02 uur

heivalido

Zoals het er nu uitziet gaat mijn gevoel uitkomen, al vanaf de eerste dag dat Ik de Gruijter leerde kennen had ik meteen al een goed gevoel over dit bedrijf, zowiezo omdat ze een hofleverancier zijn, wat een bewijs is van vele jaren gewaardeerde ervaring. Wij gaan onze offertes even afwachten maar we hebben na vandaag al 1 definitieve afvaller. de firma Den Hollander liet niet echt een sterke indruk achter na hun bezoek van nog geen kwartier. Een onverzorgde vertegenwoordiger die alleen ff vlug noteerde wat mee moet en verder geen tijd had voor vragen en zo. De andere verhuizer vandaag was UTS Voerman, wat vergelijkbaar is met Crown en de Gruijter. Deze kwamen keurig in`t pak en nam alle tijd voor tekst en uitleg. afhankelijk van hun prijs is dit een goede kanshebber. We hadden vandaag ook nog een verassing gehad, de Firma KHZ was ons niet vergeten, die hebben we maanden terug al eens gesproken en toen adviseerden wij ze om ons rond begin Oktober terug te bellen, wat ze vandaag dus gedaan hebben, de vertegenwoordiger komt morgen, ik ben benieuwd, KHZ is een bedrijf die ik tijdens mijn werk ook vaak aan het werk zie in Wassenaar met verhuizingen van Amerikanen die voor werk naar Nederland komen. Een andere kandidaat is Allied Varekamp, ook een grote jongen maar op het oog net iets minder "proffesioneel" dan bv Crown of UTS. Een andere waar ik goede verhalen over heb gehoord is Tipker in Voorschoten al hebben wij zelf daar geen afspraken mee gemaakt, 5 bedrijven leek ons wel even voldoende. We wachten met smacht op de Gruijter, die komt komende Dinsdag.
#15 - 13-10-2004, 23:14 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15