Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Vraag over DV-2010 en trouwen

Discussie gestart

r

Goedemiddag iedereen,

Ik en m'n vriendin hebben ons zojuist ingeschreven voor de DV-2010 maar we zaten met een vraagje (die nog niet dusdanig dringend dat we het nodig vonden om het consulaat te bellen).  Stel nou één van ons (of beide) wordt uitgeloot en alle persoonsinfomatie moet worden opgestuurd naar het KCC hoe doen we het volgende dan. We hebben namelijk besloten eind volgend jaar te gaan trouwen, maar voodat we gaan trouwen worden we geacht om de (hypothetisch gezien) benodigde informatie al opgestuurd te hebben naar het KCC.
We willen de trouwdatum niet verplaatsen naar eerder in het kalenderjaar aangezien er verschillende factoren meespelen wat het zo goed als onmogelijk maakt om dit te realiseren (uitgesloten dus). Maar als we dit wel zouden doen zouden we ons een stuk minder verwarring op de hals halen, natuurlijk omdat we dan in de persoonsinformatie die bestemd is voor de KCC kunnen zetten dat we ondertussen gehuwd zijn en zo dus samen 'eligible' zijn terwijl bijvoorbeeld maar één van ons een brief van het KCC gekregen heeft.

Zoals ik al zei, het is nu nog niet echt een issue, dat is het pas als we daadwerkelijk een brief van het KCC ontvangen :D, maar we zouden het geweldig vinden als iemand hier iets meer over kan vertellen.

x.
#1 - 22-10-2008, 12:40 uur

Loek

Voor de KCC is het voldoende als je voor de wet bent getrouwd.  Het lijkt me een kleine moeite om hiervoor even naar het gemeentehuis te gaan om het boterbriefje te regelen.  Je kunt dan later voor jezelf en je omgeving een echt trouwfeest houden, die het wettelijke vervolgens emotioneel (en eventueel kerkelijk) bezegelt.
#2 - 23-10-2008, 00:31 uur

Pieter79

Als één van jullie wint en je bent niet getrouwd dan kun je daarna evengoed nog trouwen en je partner over laten komen onder K-1, K-2 of DCF. Het enige nadeel is dat jullie een tijdje 'gescheiden' van elkaar moeten leven, alhoewel dat je wel voor 3 maanden naar de USA kunt.

Realistisch gezien is de kans dat je wint zeer klein, dus ik zou me geen zaken op de hals halen om jullie huwelijksplannen te versnellen of wat dan ook.

Succes,
Gr. Pieter
#3 - 23-10-2008, 06:27 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15