Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Vraagje over visa / greencard

Discussie gestart

maybe

Nou ben ik hier al even aan het rondkijken geweest, maar ik kom er nog niet echt uit bloos

Die soorten visa alleen al :D

Ik weet dat als je wil emigreren naar amerika, dat je dan een Greencard nodig hebt.
Ik weet ook dat je verdraaid moeilijk aan zo'n Greencard komt....

Nou las ik ergens (weet niet meer waar bloos) dat je ook zo'n visa hebt waarmee je 2 of 5 jaar kan werken en wonen in amerika, maar wat je daarna wel moet verlengen.
Nou lijkt me dat op het eerste gezicht geen verkeerde optie.
Stel dat het achteraf toch niet bevalt (het emigreren naar Amerika) dan geeft het niks, verleng je gewoon dat visum niet en heb je dus ook die greencard niet nodig.
Maar hoe werkt het nou als het ons daar wél bevalt? (waar we vanuit gaan wink)
Kan je dan tijdens zo'n visum (waarvan ik dus de naam niet weet) een greencard proberen te verkrijgen??

Mocht er al een topic over bestaan, verwijs me daar dan maar naar hoor, dan lees ik het daar gewoon wink
Ik kon het alleen zo gauw even niet vinden ???

Bedankt alvast!

Groetjes, Bianca  cheer
#1 - 20-10-2006, 21:22 uur

GoGriz

Ik weet zelf ook niet echt hoe je aan een green card komt zonder te trouwen, maar als ik me niet vergis kan je ook niet zomaar in de US komen werken.  Je zou oftewel een beroep moeten kunnen uitvoeren dat geen Amerikaan kan uitvoeren, ofwel moet je een 'knelpunt' beroep uitoefenen.. ik weet dat ze bijvoorbeeld een zwaar tekort aan verpleegsters hebben enz. 

Veel geluk gewenst in ieder geval  :)
#2 - 20-10-2006, 22:59 uur

Anouk

Dat 5 jarige visum waar je het over had heb ik ook gehad, maar dat staat op naam/adres van waar je gaat werken of naar school gaat.. Ik heb dat visum gekregen (per ongeluk misschien, want ik had maar 1 jaar nodig om m'n school af te maken), maar de naam en het adres van mijn school stond erop, dus ik kon er verdomd weinig mee uiteindelijk :P
#3 - 20-10-2006, 23:11 uur

maybe

Alvast bedankt voor jullie reakties! :)

Balen hoor, dat het zo verdraaid moeilijk is om Amerika in te komen.
En ik zie het helemaal niet zitten om nog 2 jaar te wachten ofzo embarressed (onze zoontje is nu bijna 5,5 jaar. Voor een kind is emigreren toch het makkelijkst als je nog zo jong mogelijk bent, lijkt mij....qua aanpassen op school/de taal etc......)
We weten al preciés waar we zouden willen wonen (hebben misschien al een huis op het oog) etc.
Maar goed, da's de verkeerde volgorde, dat snap ik ;)

Meer tips zijn altijd welkom! ;)

Groetjes, Bianca cheer
#4 - 20-10-2006, 23:49 uur

bgroeneveld

Als je al precies weet waar je wilt wonen, kun je misschien daar een zaakje beginnen. Niet bepaald de goedkoopste manier, je zult een fors bedrag mee moeten nemen (afhankelijk van waar en wat tussen de $100.000 en $1 miljoen), maar het kan wel.

Een andere mogelijkheid, maar die gaat voor jullie waarschijnlijk niet op, is om legaal een tijdje naar de VS te gaan (studie, tijdeljk werken bij een bedrijf dat dat regelt) en dan ter plekke te kijken of je een vaste baan kunt krijgen bij een bedrijf dat bereid is je bij te staan op de lange weg naar een groene kaart.

#5 - 21-10-2006, 21:38 uur

maybe

Als je al precies weet waar je wilt wonen, kun je misschien daar een zaakje beginnen. Niet bepaald de goedkoopste manier, je zult een fors bedrag mee moeten nemen (afhankelijk van waar en wat tussen de $100.000 en $1 miljoen), maar het kan wel.

Een andere mogelijkheid, maar die gaat voor jullie waarschijnlijk niet op, is om legaal een tijdje naar de VS te gaan (studie, tijdeljk werken bij een bedrijf dat dat regelt) en dan ter plekke te kijken of je een vaste baan kunt krijgen bij een bedrijf dat bereid is je bij te staan op de lange weg naar een groene kaart.

Bedankt voor je reaktie.
Ik zit me echt de hele tijd suf te piekeren over hoe we daar ooit moeten komen (qua visum enzo)

We weten inderdaad al preciés waar we willen gaan wonen (zijn daar ook 4 keer geweest al)
Er staan daar zelfs 2 huizen te koop die we (op het eerste gezicht) wel zien zitten.

We hebben nu, hier in nederland, ook een (klein) bedrijfje. In de bewaking.
Op zich weten we dus wel wat het is om een eigen bedrijfje te hebben (mijn ouders hadden het ook jarenlang wink)
Maar goed....dààr een bedrijf(je) opzetten is toch wel even wat anders natuurlijk.
Bovendien hebben we helaas niet even een miljoen dollar achter de hand ::)

Studie is geen optie.
Werken bij een bedrijf...dat zou op zich ook wat kunnen zijn.
'T is alleen lastig om vanuit hier een baan te vinden aan de andere kant van de wereld.
Nou zijn mijn ouders daar wel op dit moment, dus die kunnen ook voor ons rondkijken natuurlijk.

Ik heb gewoon zoveel vragen bloos
Stel dat mijn vriend daar ergens zou kunnen werken....dan moet dat bedrijf dus bereid zijn om voor ons die greencard te gaan "regelen"  toch?
Of kan je ook eerst ergens tijdelijk werken (en dus emigreren) en dàn op zoek gaan naar een bedrijf dat je wil helpen met de greencard?
Maar je mag toch niet gewoon simpelweg emigreren zonder greencard?? (of ander visum?)

Jammer dat het zo moeilijk is om Amerika in te komen....
Ik zie me daar wel wonen in Inverness (Florida)
We gaan er ook echt voor!
Ik hoop alleen dat het (vooral i.v.m. de kids) geen 2 jaar gaat duren nog...

Maar nogmaals bedankt voor je reaktie!

Groetjes, Bianca  cheer
#6 - 21-10-2006, 22:47 uur
« Laatst bewerkt op: 21-10-2006, 23:30 uur door maybe »

Dutchess

Ik kan me voorstellen dat je zit te popelen om het land in te komen, het is inderdaad heerlijk wonen hier.  Maar mocht het nog een paar jaar duren, maak je niet al te druk over de leeftijd van je zoontje.  Nu 5,5 jaar dus nog heel jong.  Het is misschien in een hoop opzichten makkelijker als ze jong zijn, maar ik ben oorspronkelijk hier naar toe verhuisd toen ik 15 was en dat ging best.
#7 - 22-10-2006, 03:41 uur

Frank S

Bianca, het visum waar je over gelezen hebt is waarschjinlijk een L1. Dat kan inderdaad verleend worden voor een periode van maximaal 5 tot 7 jaar en kan tussentijds omgezet worden naar een Green Card. Aanvraag moet door de werkgever gebeuren en het visum geldt dus alleen zolang een werkgever als aanvrager wil dienen. Om door een Nederlandse werkgever op een L1 naar de Amerikaanse tak te worden overgeplaatst, dan dien je al minstens 1 jaar in dienst te zijn bij die werkgever.

Ik ben momenteel bezig om op dergelijke wijze naar de USA te vertrekken. Je kunt het hier lezen: http://forum.verenigdestaten.info/index.php?topic=4609.0
#8 - 22-10-2006, 09:31 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Anouk

Ik werk hier in Nederland voor een Amerikaans bedrijf, maar helaas zal ik nooit zo in Amerika kunnen komen.. Mijn positie in het bedrijf is peanuts..


Veel geluk voor degenen die wel zo Amerika in willen komen wink
#9 - 22-10-2006, 11:23 uur

maybe

Bedankt weer voor de reakties 1smile

Ja, ik sta inderdaad te popelen bloos
Vooral omdat we al helemaal weten waar we willen gaan wonen (er 4x geweest zijn) een aantrekkelijk huis daar nu te koop staat etc. etc. etc.
Maar goed, mij is inmiddels heel erg duidelijk geworden dat het inderdaad misschien nog weleens een jaar of 3 kan duren (hoewel ik daar helemaal niet aan
wil denken bloos)

Leeftijd speelt trouwens in meerdere opzichten wel een beetje mee.
Mijn vriend is 47. Volgens mij is het in Amerika net zoals hier: des te ouder je bent des te minder snel je werk vind.

Helaas kunnen we niet via het bedrijf waar we werken naar Amerika uitgezonden worden aangezien het bedrijf(je) van onszelf is wink

Ik vind het eerlijk gezegd allemaal wel een beetje frustrerend bloos bloos
Je wil dolgraag, je weet waar je wil wonen, maar dan..........
Soms weet ik ff niet meer hoe we het nou moeten gaan aanpakken, om daar naartoe te mogen.... bloos

Frank, bij deze wil ik je wel graag heel veel succes wensen! :)


Groetjes, Bianca cheer

#10 - 22-10-2006, 11:30 uur

Rebecca

Een andere optie (waar je helaas ook geen zekerheid hebt) is je opgeven voor de Greencard lottery. Zoals ik al zei, geen zekerheid, maar je weet maar nooit  ;)

Succes met alles!
#11 - 22-10-2006, 11:45 uur
Onze blog-Bouwmanfamily
NBA Guru 2007!!

PBBI

Ik zou eerst maar eens alle mogelijkheden op een rij zetten, een goed hulpmiddel is eens goed alle informatie op dit forum doorspitten. Hier zijn volgens mij alle vormen van visa mogelijkheden wel behandeld. De meest voor de hand liggende zijn; uitgezonden worden door een bedrijf, maar dan zal je eerst werk moeten vinden bij een bedrijf hier in Nederland dat ook een vestiging heeft in Florida en met name waar je wilt wonen. Kans op succes, heel weinig. Willen emigreren en dan al eisen stellen aan de woonplaats is niet de goede volgorde.
Tijdsbestek, jaren omdat je eerst een baan moet gaan vinden hier in Nederland en voor een L1 moet je 3 jaren ( niet 1 zoals FrankS aangaf) werkzaam zijn bij het bedrijf. In totaal ben je dus zo 4 of meer jaren verder. Of je moet een bedrijf vinden met een Blanket L1 Petition toewijzing, dan is 1 jaar wel mogelijk. Maar dan moet je dus voor je gaat solliciteren eerst vragen of ze deze mogelijkheid hebben en dat je anders geen interesse hebt  ???, kans om dan aangenomen te worden  :'(

Een andere mogelijkheid omdat jullie een eigen bedrijf hebben is een bedrijf starten / overnemen in Florida. Tijdsbestek, in  9 tot 12 maanden mogelijk. Dit is zonder veel problemen mogelijk als je de beschikking hebt over een $125.000 tot $150.000. Dus geen huis kopen maar huren en het geld wat overblijft steken in een bedrijf en een E2 aanvragen.
Overigens is het wel van belang dat jullie gaan trouwen, dit maakt een visum aanvraag wel makkelijker en in sommige gevallen noodzakelijk.
#12 - 22-10-2006, 13:46 uur

maybe

PBBI: bedankt voor je reaktie! 1smile

Uitgezonden worden door een nederlands bedrijf naar amerika...die kans is inderdaad echt heeeeel klein.
Dan moet 1 van ons dus eerst zo'n bedrijf zien te vinden en ze moeten ook nog eens op jou zitten te wachten etc. etc.
Ik heb daar een heel hard hoofd in en ik denk niet dat het voor ons dé manier is.

Het opstarten van een eigen bedrijf daar is misschien wel een optie...
Dat zouden we nog verder moeten "uitpluizen" dan.
En dat trouwen...ik zal het tegen mijn vriend zeggen hahahaha!! (ach, na bijna 8 jaar... wink )

Groetjes, Bianca cheer




#13 - 22-10-2006, 21:14 uur

Ingetje

Hey Bianca,
Wij zitten op een E2 visa in Amerika, meer bepaakd de US Virgin Islands.  :D  Wij zijn ons eigen bedrijf hier begonnen. Wij hadden ons visum heel erg snel (1 week!) maar dat is niet altijd zo...
Wij zijn ook "moeten trouwen" voor ons visum. Ik zie dat je verschillende stappen overweegt/bekijkt om naar Amerika te komen, maar je hebt het altijd over "als mijn vriend een baan vindt...." , Dan kan jij nog niks! dan mag je niet eens mee met hem naar Amerika als je niet getrouwd bent, tenzij je elke 3 maanden terug wilt komen en de kans loopt dat je bij je volgende entry in de states geweigerd wordt! Dus trouwen is de boodschap!  cheer
Veel succes met je zoektocht voor het juiste visum!
Inge

#14 - 23-10-2006, 01:12 uur

maybe

Dank je voor je reaktie Inge! shiny

Ik zie dat je verschillende stappen overweegt/bekijkt om naar Amerika te komen, maar je hebt het altijd over "als mijn vriend een baan vindt...." , Dan kan jij nog niks! dan mag je niet eens mee met hem naar Amerika als je niet getrouwd bent, tenzij je elke 3 maanden terug wilt komen en de kans loopt dat je bij je volgende entry in de states geweigerd wordt! Dus trouwen is de boodschap!  cheer

We overwegen inderdaad verschillende mogelijkheden...kijken wat het beste is etc.
Dat trouwen..ik ga steeds meer inzien dat dat echt nodig is.
Stom dat ik daar niet eerder zelf al aan gedacht heb eigenlijk (dat dat nodig is) bloos
Nou ja, trouwen is op zich geen probleem wink alleen had ik dat graag "groots"  aangepakt normaal gesproken.
Maar dat geld geven we dan denk ik liever uit aan de kosten die emigreren met zich meebrengt.
Dan zal het helaas een bescheiden trouwerij worden.
Maar goed, da's niet het ergste/belangrijkste wink


Ik kan er niks aan doen maar ik vind het super ingewikkeld allemaal bloos
Al die visa's, die moeilijke regeltjes...pfff...ik wist dat je amerika niet zomaar in komt, maar dat het zooo gecompliceerd lag had ik niet gedacht....

We gaan weer ff verder met "brainstormen"  wink

Groetjes, Bianca cheer



#15 - 23-10-2006, 23:05 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15