Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Vreemde situatie

Discussie gestart

bionda

Hallo, zeer interessant en informatieve site! ben al een paar dagen aan het lezen en absorberen  :D Jeetje wat een verschillende verhalen allemaal en wat een verschillende ervaringen!

Maar goed, ik zit een bijzondere situatie die ik een notendop zal proberen uit te leggen  :-\
Jaren geleden ben ik in Nederland getrouwd met een Amerikaans militair, samen hebben we in Nederland 3 kinderen gekregen. De kinderen hebben dual citizinship. Inmiddels zijn de leeftijden 22, 18 en 16 jaar.
Op een gegeven moment, inmiddels 17 jaar geleden zijn we met zijn  allen naar Amerika verhuisd omdat mijn man daar gestationeerd werd. Dat was in Clovis, New Mexico. Daar hebben we 6 jaar gewoond. Na die 6 jaar zijn we gescheiden. De middelste, nu dus 18 jaar, is daar gebleven en heeft daar haar hele leventje opgebouwd. De biologische vader woont 10 minuutjes bij haar vandaan (ze woont al zelfstandig).

De 2 andere kids zijn met mij mee teruggegaan naar Nederland. Ik ben hertrouwd, met een Nederlander. Beide jongens hebben een Amerikaans paspoort en een social security nummer. Nu gaat de jongste na zijn eindexamen dit jaar naar Amerika om daar te wonen en werken. In eerste instantie bij zijn zus, maar uiteraard na enige tijd op zichzelf. Kan dit zomaar op deze manier of moet hij ook nog paperassen invullen?

Dan wil de oudste tzt ook naar Amerika om te wonen en werken. Hier geldt dus dezelfde vraag als voor de jongste.

Last but not least...als alledrie mijn kids in Amerika verblijven heb ik hier (behalve vrienden en familie) niets meer te zoeken en wil ik ook daarnaartoe. Hoe kan ik dat het beste aanpakken? Welke formulieren hebben wij nodig?????

Ben reuze benieuwd naar jullie reacties!

Groetjes!  :afro:
#1 - 27-01-2009, 15:46 uur

Loek

Je kinderen kunnen bij wijze van spreken morgen naar de US verkassen.  Ze hoeven geen papieren in te vullen, want ze zijn amerikaans citizen.  Voor jou is het wat moeilijker.  Jij kunt daar alleen weer een green card krijgen als een van jou kinderen door de papiermolen gaat om voor jou garant te staan een een green card aan te vragen op grond van familiebanden.  Het kind moet dan wel voldoende inkomen kunnen aantonen dat het jou financieel kan dragen (jou inkomen of vermogen telt niet).  De duur van dit process hangt af van de graad van familieband, maar reken toch op een aantal jaren.  Er is volgens mij wel een versneld process voor de ouders van een immigrant: "The immediate relatives of U.S. citizens, which includes parents, spouses and unmarried children under the age of 21, do not have to wait for an immigrant visa number to become available once the visa petition filed for them is approved by USCIS.".  Alle informatie hierover kun je vinden op de US immigration website.
#2 - 27-01-2009, 16:32 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15