Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Waar belastingplichtig?

Discussie gestart

Frank S

Als ik op basis van een L1A of L1B werk en verblijf in de USA, dan blijf ik op de Nederlandse payroll van mijn werkgever. Betekent dat dat ik ook in Nederland belastingplichtig blijf, of kan ik in de USA belastingplichtig worden?
#1 - 18-07-2005, 15:27 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Liberator

Volgens een document hier bij PMS op intranet word zowel je loon als je tax berekend volgens het land van herkomst in het geval van een werk-visa. Of je die tax dan moet betalen aan the USA of NL stond er niet bij.
Bij een green-card val je zover ik weet onder het USA systeem.

Heeft nog iemand info ?
#2 - 19-07-2005, 10:24 uur
American Patriot living in Europe

FreezeM

Van de belastingdienst, http://www.belastingdienst.nl/faq/jsp/vraag.jsp?id=3/4221a :
Citaat
Als u voor langere tijd (meestal voor meer dan 183 dagen) wordt uitgezonden, dan kan het zijn dat u belasting moet betalen in het land van uitzending. Daarbij is van belang of u woont in het land waarnaar u bent uitgezonden of in Nederland. Als u in het land van uitzending bent gaan wonen, dan bent u voor de belastingheffing in Nederland buitenlands belastingplichtige. In het nieuwe woonland bent u dan binnenlands belastingplichtige. Als u in Nederland bent blijven wonen, dan blijft u binnenlands belastingplichtige in Nederland. In het land waarnaar u bent uitgezonden, bent u dan meestal buitenlands belastingplichtige.

Is het voor langer dan 183 dagen dan word je dus in Nederland een 'buitenlandse belastingplichtige'. Meer daarover vind je hier: http://www.belastingdienst.nl/buitenland/buitenland-97.html
#3 - 19-07-2005, 11:32 uur
« Laatst bewerkt op: 19-07-2005, 11:33 uur door FreezeM »

Frank S

Nieuw!
Bedankt voor deze info.

De site van de belastingdienst is niet heel erg duidelijk, maar hiermee moet ik er wel uitkomen. Duidelijk is dat als je bijvoorbeeld voor 3 of 5 jaar op een L1 verblijft en werkt in USA, je voor de Nederlandse belastingdienst toch wordt gezien als een emigrant. Ook als je na die periode weer terugkeert naar Nederland en dit van tevoren al zou weten.
#4 - 19-07-2005, 14:03 uur
« Laatst bewerkt op: 19-07-2005, 14:04 uur door Frank S »
Iedereen heeft recht op mijn mening.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15