Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wanneer vertellen dat wij gaan emigreren?

Discussie gestart

Rebecca

Ik loop misschien wat op de zaken vooruit, maar wanneer is nou de beste tijd om op het werk aan te geven dat wij gaan emigreren?

Ik werk voor UPS en heb binnen dit bedrijf een goede baan en heb het erg naar mijn zin. Nu is het dus zo dat als alles goed gaat mijn vriend, (tegen die tijd mijn man) en ik aan het eind van dit jaar, begin volgend jaar gaan emigreren.

UPS zit ook in Salt Lake, waar wij gaan wonen. Ik wil dus kijken wat de mogenlijkheden zijn qua overplaatsen binnen UPS. Maar nu weet ik dus niet wanneer ik dit ter sprake zal gaan brengen. Zelf zat ik te denken om dit niet eerder te doen dan de dag dat mijn visum is goed gekeurd. Mijn vriend daar en tegen zegt dat hij dit nu al ter sprake zou brengen, zeker ook, omdat dit wat meer tijd geeft om te kijken wat de eventuele mogenlijkheden zijn om bij UPS te blijven.

Is er iemand die ook in zo een situatie heeft gezeten of misschien gewoon een goed advies?

Thanx,
Rebecca
#1 - 27-02-2006, 15:00 uur
Onze blog-Bouwmanfamily
NBA Guru 2007!!

bgroeneveld

Ik zou nog even wachten. Een jaar is een lange tijd en wie weet wat er allemaal kan gebeuren in die tijd (niet alleen nare dingen, natuurlijk, je zou ook de staatsloterij kunnen winnen en dat zou ook het nodige veranderen).

Zo rond augustus lijkt me een goede tijd. Maar dat is niet meer dan wat ik denk, je moet het natuurlijk zelf bepalen.
#2 - 27-02-2006, 15:47 uur

coulthard

Hello, mooi dat je op die manier kan emigreren!  2006-01 Hoop dat zelf ook ooit te kunnen doen. Nu las ik dat je bij UPS werkt, onze grootste concurrent, werk zelf namelijk bij Fedex. Zou je als het eenmaal zover komt kunnen kijken of er mogelijkheden zijn voor een hardwerkende declarant (douaneaangiftes), die vloeiend engels spreekt? Ja, je grijpt elke mogelijkheid aan om er te komen ;-) want je blijft hopen natuurlijk   ::) Bij voorbaat dank, en veel succes met emigreren.

grtz
#3 - 27-02-2006, 16:00 uur
‘Without a song, the day would never end; without a song, a man ain’t got a friend; without a song, the road would never bend - without a song.' So I keep singing a song. Goodnight. Thank you.”

Jez

Als ik me niet vergis, werkte Heivalido ook bij UPS, als chauffeur. Hij is vorig jaar maart naar Florida geëmigreerd. Ik meen me te herinneren dat hij niet kon worden overgeplaatst naar UPS in de USA, maar ik weet niet waarom. Misschien kun je hem om advies vragen? (Als hij zich niet eerdaags meldt hier, ga dan eens naar zijn weblog ).

Succes  ;) Groetjes, Jez
#4 - 27-02-2006, 19:46 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Jez, je haalt me de woorden uit de mond! LOL!

De reden dat het niet door ging is niet omdat UPS Nederland wilde meewerken, maar in Amerika gaf men met het aannemen van nieuw personeel de voorkeur aan de lokale bevolking. Dat is wat ik me er van herinner.

#5 - 28-02-2006, 03:36 uur

PetraVS

Dat is niet zomaar "ze geven de voorkeur aan de lokale bevolking", hoor.  Dat plaatst UPS in een soort gemene werkgever licht.  Het is de wet hier, dat er bewezen moet worden, dat de baan, die jij in de VS wilt doen, niet door de lokale bevolking gedaan kan worden.  Het is een lang en pijnlijk proces (ik weet het, ben er doorheen gegaan).  Een chauffeur is in de VS ook wel te vinden, dus dan heb je pech.  Niet om mensen af te schrikken, maar de procedure om aan te tonen, dat jij het beter kan dan een (Cubaanse, Mexicaanse, Aziatische, of gewone) Amerikaan is vreselijk moeilijk.  Ik heb uiteindelijk het geluk gehad, dat ik met een Amerikaan trouwde, die procedure (na meer dan 4 jaar wachten) was vele malen makkelijker.  En dat was 18 jaar geleden.
#6 - 28-02-2006, 04:06 uur

sweatbox

Jez, je haalt me de woorden uit de mond! LOL!

De reden dat het niet door ging is niet omdat UPS Nederland wilde meewerken, maar in Amerika gaf men met het aannemen van nieuw personeel de voorkeur aan de lokale bevolking. Dat is wat ik me er van herinner.



Als ze in SLC woont én een werkvergunning heeft, is ze toch lokaal personeel?
#7 - 28-02-2006, 08:10 uur

Jez

Dat klopt, maar die heeft ze pas als ze er woont. Dus om hier in Nederland al een overplaatsing voor elkaar te krijgen, lijkt mij lastig.
Volgens mij werken ze wat personeelsbeleid betreft ook niet samen, UPS Nederland en Amerika, dus dan zou Becs misschien beter rechtstreeks bij UPS kunnen solliciteren, hopelijk met een mooie aanbevelingsbrief van UPS hier in de hand.
#8 - 28-02-2006, 11:36 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Rebecca

Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik gewoon nog niets zeg totdat het papierwerk gestart is ......... en dan zien we wel hoe het balletje verder zal rollen.

#9 - 28-02-2006, 11:40 uur
Onze blog-Bouwmanfamily
NBA Guru 2007!!

Dusza

Het is niet makkelijk om het 'evenwicht' te vinden tussen 'te vroeg vertellen' en 'te laat vertellen'...
Op je werk zou ik het toch ergens zo ongeveer een half jaartje op voorhand vertellen (zoals hier ook al gezegd). Dan kunnen ze je nooit verwijten maken, een half jaar op voorhand lijkt me ruim genoeg om hen een vervanging te laten zoeken én deze eventueel ook nog op te laten leiden door jou.

Je zal je er op moeten voorbereiden dat je in de VS enige tijd zonder werk gaat zitten. Je kàn nu al wel beginnen solliciteren en zeggen dat je tegen die tijd de nodige papieren gaat hebben, maar ik denk dat er momenteel voldoende werklozen zijn waaruit bedrijven kunnen kiezen, en dan gaan ze niet hun tijd 'verdoen' aan die vreemde onbekende die momenteel nog aan de andere kant van de oceaan zit. Tenslotte kénnen zij jou niet, en er kan nog zoveel vertraging of zo komen in zo'n bureaucratisch gedoe (er moet maar eens één papierke fout ingevuld zijn of zo). Daar komt dan nog eens bij dat veel bedrijven van die standaard fomulieren hebben qua sollicitaties, dus ik weet niet of je die al online kan invullen tegenwoordig.

Die aanbevelingsbrief van UPS hier (én eventueel van vorige werkgevers) in het Engels, dat is natuurlijk iets wat altijd waardevol kan zijn, beter iets dan niets hé!

Veel succes nog met je voorbereiding én met de sollicitaties!
#10 - 28-02-2006, 12:18 uur

coulthard

Als ik me niet vergis, werkte Heivalido ook bij UPS, als chauffeur. Hij is vorig jaar maart naar Florida geëmigreerd. Ik meen me te herinneren dat hij niet kon worden overgeplaatst naar UPS in de USA, maar ik weet niet waarom. Misschien kun je hem om advies vragen? (Als hij zich niet eerdaags meldt hier, ga dan eens naar zijn weblog ).

Succes  ;) Groetjes, Jez

Bedankt Jez, zal het eens proberen. Bij andere grote Amerikaanse bedrijven bestaan er bijv. uitwisselingsprogramma's, lijkt me toch van toegevoegde waarde voor een internationaal bedrijf, maar helaas bij Fedex bestaat dat niet (kostenplaatje denk ik) Dat zou namelijk een prachtige opstap zijn om daar te gaan werken. Misschien iets om na te vragen bij UPS??  2006-04 

grtz
#11 - 28-02-2006, 12:59 uur
‘Without a song, the day would never end; without a song, a man ain’t got a friend; without a song, the road would never bend - without a song.' So I keep singing a song. Goodnight. Thank you.”

Rebecca

Je zal je er op moeten voorbereiden dat je in de VS enige tijd zonder werk gaat zitten. Je kàn nu al wel beginnen solliciteren en zeggen dat je tegen die tijd de nodige papieren gaat hebben, maar ik denk dat er momenteel voldoende werklozen zijn waaruit bedrijven kunnen kiezen, en dan gaan ze niet hun tijd 'verdoen' aan die vreemde onbekende die momenteel nog aan de andere kant van de oceaan zit. Tenslotte kénnen zij jou niet, en er kan nog zoveel vertraging of zo komen in zo'n bureaucratisch gedoe (er moet maar eens één papierke fout ingevuld zijn of zo). Daar komt dan nog eens bij dat veel bedrijven van die standaard fomulieren hebben qua sollicitaties, dus ik weet niet of je die al online kan invullen tegenwoordig.

Die aanbevelingsbrief van UPS hier (én eventueel van vorige werkgevers) in het Engels, dat is natuurlijk iets wat altijd waardevol kan zijn, beter iets dan niets hé!

Veel succes nog met je voorbereiding én met de sollicitaties!

Daar ben ik me inderdaad wel van bewust, maar daar maak ik me niet zo heel erg druk om, ik hoop alleen niet dat dat extreem lang gaat duren.. Dan kan ik in ieder geval op mijn gemak een baan proberen te zoeken mocht het niks worden met UPS. En dat soliciteren op afstand zie ikzelf eigenlijk ook niet echt zitten. Het is net wat je zegt er zou hier of daar nog wel eens wat vertraging of zo komen......
#12 - 28-02-2006, 13:29 uur
Onze blog-Bouwmanfamily
NBA Guru 2007!!

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15