Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

wat is beter???

Discussie gestart

maria dannenfelser

Ik heb een vraagje ik ben getrouwd met een amerikaanse man en ben van plan om naar Amerika te verhuisen maar, wat zou nou beter zijn?
Als je in Amerika trouwd met een Amerikaanse man is het dan beter dat je gelijk blijf en papieren aanvraag zodat je niet meer terug hoeft of
is het beter het proses hier te doorlopen met een l-130 fill te beginnen.
Mijn man en ik vroegen ons dit gewoon af als ik naar Amerika ga en daar trouw (wat dus betekend dat ik eerst weer moet scheiden), om dan weer te hertrouwen en gelijk te blijven ?


Misschien allemaal idioot hoor maar hoop toch dat iemand antwoordt geeft. :(
#1 - 07-08-2009, 00:16 uur

Ebelix

Kan je niet nu al een visum aanvragen omdat jullie al getrouwd zijn?
#2 - 07-08-2009, 09:27 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

bgroeneveld

Trouwen is trouwen, of je dat in de VS of in Nederland doet. De Amerikaanse autoriteiten weten best, dat er niet alleen in de VS getrouwd wordt (tenminste als het gaat om mannetje - vrouwtje, homo/lesbische huwelijken zijn we nog niet aan toe). Een huwelijk in Nederland wordt zeker erkend, je moet alleen wat officiele papieren overleggen (een apostille).

Als je met een Amerikaanse man/vrouw getrouwd bent, kun je zonder meer de aanvraag beginnen en waarschijnlijk samen vertrekken. Als je met een niet-Amerikaan(se) getrouwd bent, en de partner kan een groene kaart krijgen in de VS, dan moet die partner eerst Amerikaan worden (kan na vijf jaar) en dan zijn haar echtgeno(o)t(e) binnenhalen.
#3 - 08-08-2009, 14:18 uur

maria dannenfelser

was niet geheel mijn vraag:

ik wil gewoon weten of je beter in Amerika kan trouwen om dan direct daar te blijven, als je trouwd en terug gaat naar Nederland duren de papieren heel erg lang.
#4 - 08-08-2009, 21:35 uur

bgroeneveld

Je kunt trouwen in de VS als je daar op vakantie bent en op een visa waiver binnenkomt. Maar als je dat van tevoren van plan was, dan overtreed je de wet, want je mag op een visa waiver alleen vakantiehouden.

Als je het netje, wettig en toch redelijk snel wilt doen, kun je een K1 visum aanvragen. Als je dat hebt en dat kan een maand of 9 tot een jaar duren heb ik begrepen, kun je naar de VS en moet je binnen 90 dagen trouwen. Ik neem aan dat je dan in de VS kunt blijven.

De visumregeling is de beste manier, want dat is allemaal wettig. De andere manier wordt gebruikt, vaak met succes, maar je weet maar nooit hoe je dat later kan opbreken.
#5 - 08-08-2009, 21:46 uur

Loek

Waarom zou je eerst scheiden en dan weer in de US trouwen?  Die stap ontgaat mij een beetje.  Ik ben ook amerikaan.  Mijn vrouw en ik zijn in Nederland voor de wet getrouwd.  In 1993 besloten we terug naar de US te verhuizen.  We hebben voor haar bij het US consulaat in Amsterdam het nodige aan papierwerk geregeld en zijn 6 maanden later vertrokken.  Die 6 maanden hadden we dubbel en dwars nodig om alles in NL te regelen, en het werd op het laatst zelfs een beetje krap voor ons.  Gewoon vanuit NL regelen zou ik zeggen, dat is het makkelijkst.
#6 - 10-08-2009, 18:27 uur

maria dannenfelser

Dank je wel voor de natwoorden wij hebben besloten om het l-130 file in te gaan vullen.
Mijn man woont op dit moment in Amerika en ik in Holland dus begin heir met invullen en stuur het dan naar mijn man
die vult daar de rest in en stuurt de file op.
Ik moet dus wel nog poosje gedult hebben en mis hem ontzettent, daarom was ook mijn vraag weer scheiden en het risico nemen om via een waver naar
Amerika om weer te trouwen en dan daar visa aanvragen en blijven leek mij allemaal sneler.


#7 - 11-08-2009, 19:58 uur

Pieter79

Ik denk dat jullie voor een K-2 visum moeten gaan. Om eerst te scheiden en dan weer te trouwen zou ik niet eens over denken. Denk alleen al aan formulieren die je in de toekomst nog moet invullen; je moet dan invullen dat je gescheiden bent waar je dan weer bewijzen van moet meesturen enz.

Als je K-2 doet en alles de eerste keer goed invult dan kun je al over 6 maanden Amerika in, afhankelijk welk service center je zaak behandelt etc maar binnen 9 maanden moet zeker lukken. Verder is er ook nog een Consular Filling Document (I-130) wat ooit eens de snelste manier was maar dat is onlangs verandert volgens mij. (is wel waard om even uit te zoeken).

Verder kan ik je nog www.visajourney.com als tip geven, hier staan voorbeeld documenten en alle verschillende emigratiewegen beschreven.

Succes!

Gr. Pieter
#8 - 12-08-2009, 00:58 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15