Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

weer 3 maanden Amerika in na paar dagen Canada?/ vraag over j1 visum

Discussie gestart

mieknyc

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Ik woon inmiddels al ruim anderhalf jaar in Amerika, heb al die tijd illegaal gewerkt en nooit problemen mee gehad. Ik ben nu wel bang dat het een keer mis gaat, ik reis regelmatig terug naar Nederland en het is toch altijd weer spannend om te zien of ik word toegelaten. vandaar dat ik op zoek ben naar een visum.

Ik heb al een toeristenvisum voor 6 maanden gehad en die een keer laten verlengen en ben nu gewoon elke keer voor drie maanden hier. Weet iemand trouwens of het mogelijk is om bijvoorbeeld een paar dagen naar Canada te reizen voordat mijn visum verloopt zodat het weer met 3 maanden verlengd wordt of doen ze dat niet?

Ik ben nu van plan om via iemand die ik ken een j1 visum te regelen, hij wil me graag helpen maar weet niet of het zo makkelijk is om voor hem de juiste papieren aan te vragen aangezien hij nooit eerder stagieres uit Nederland heeft gehad. Is het alleen mogelijk om stage te lopen via een bureau of een bedrijf in Amerike dat daar ervaring mee heeft?
Ik hoop dat iemand hier wat meer over weet, alvast bedankt!
#1 - 28-09-2005, 19:30 uur

inamerica

hey miek? alles goed? wat werk  je eigenlijk ik denk dat je niet vanuit amerika stage legaal kan doen ik denk dat je het vanuitnl zal moeten doen en knap van je
#2 - 05-10-2005, 13:13 uur

B-man

Je kan helaas niet zomaar vanuit de VS de grens met Canada over om daarna meteen weer terug te keren zodat je je visum kan verlengen, in ieder geval niet met een toeristenvisum (als omschreven in het Visa Waiver Program) geloof ik (wel met een verlopen J-1, F-1, H-1, of B-1 visum maar dan zit er wel een tijdslimiet van 30 dagen vast aan je bezoek in Canada).

Ik vrees dat je toch terug zult moeten naar Nederland om hier je J-1 visum aan te vragen. Je moet je namelijk registreren bij een organisatie die je visum voor je "bemiddeld" zoals bijv. www.nuffic.nl. Een aantal van deze organisaties is alleen voor studenten dus zoek dat ook ff goed uit.

Elk bedrijf neemt een keer zijn eerste stagiaire aan en begint dus daarmee ook onervaren. Ik zie niet zo snel in waarom die vriend van je geen Nederlandse stagiaire mag aannemen. Start gewoon de procedure en dan zie je vanzelf waar het eindigt en als het goed is kan je gewoon aan de slag als stagiaire als je het allemaal volgens het boekje doet.

Succes!

B-man
#3 - 06-10-2005, 14:45 uur
« Laatst bewerkt op: 06-10-2005, 14:47 uur door B-man »
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

maartena

Ik zou toch eens alle opties voor een legaal, permanent visum gaan uitzoeken. Mocht je namelijk aangehouden bij de douane en ze zien dat je in het verleden enige tijd illegaal in de Verenigde Staten bent geweest, dan mag je op het eerste vliegtuig terug, en je paspoortnummer wordt aangemerkt voor een ban-on-entry van 3, 5 of 10 jaar - ik weet niet precies wat je zal krijgen, maar volgens mij is standaard 5 jaar voor normaal illegaal verblijf.

Je kunt dan niet eens het land meer in om je spulletjes op te halen die je wellicht nog in de VS hebt ofzo, dus je zal dan iemand anders moeten sturen om het op te halen.

Verder zijn je kansen TIJDENS de ban-on-entry vrijwel nihil dat je een permanent visum kan krijgen. Nadat de ban-on-entry verstrijkt kun je wel weer een visum aanvragen, maar de kans is erg groot dat deze geweigerd wordt vanwege je illegaal verblijf. Je kunt dan wel weer als tourist Amerika binnenkomen.

In de komende jaren wordt steeds meer electronisch geregistreerd. Sinds November 2004 worden paspoorten al electronisch ingelezen als je de VS binnenkomt en verlaat, en elke volgende keer dat je het land binnenkomt wordt met het doorhalen van je paspoort (ze lezen de strook met al die >>>>> tekens erin) meteen op een monitor afgebeeld wanneer je vorige bezoeken zijn geweest.

Ik denk dat je uiteindelijk wel een keer door het systeem gevonden wordt, dus het is inderdaad geen verkeerd idee om maar eens legaal aan de gang te gaan. Het beste doe je dit vanuit Nederland, en NIET tijdens een illegaal verblijf in de VS.
#4 - 17-10-2005, 21:47 uur
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both"
-- Benjamin Franklin.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15