Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Welk visum of hoe naar de USA?

Discussie gestart

Yvonne79

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag mbt visa en permanent verblijf in de US. Op dit moment weet ik niet welke route we moeten kiezen. Ik zal de situatie omschrijven en hopelijk kunnen jullie ons helpen:

We zijn een samenwonend stel (op dit moment tijdelijk woonachtig in Midden-Oosten ivm werk). Mijn vriend heeft 2 paspoorten: te weten een Nederlands en een Amerikaans. Tot zijn 8ste heeft hij in de USA gewoond en daarna in Nederland. Hij heeft dus (nog) geen adres in de USA.
Nu is het zo dat hij kans heeft op een baan in de Amerika en we willen hier dan ook samen heen. De vraag is alleen hoe kan ik ervoor zorgen dat ik ook daar kan wonen. We zijn (nog) niet getrouwd.
De vraag is dan ook, wat is het best: trouwen in Amerika en daar met een visumaanvraag starten, trouwen in Nederland en vervolgens in de US een visum aanvragen?

Het probleem is dat de kans op een baan en de start ervan al op korte termijn is (wellicht binnen 2 maanden) en we dus op dit moment nog in het Midden-Oosten zitten.
De ideale manier zou zijn om via een korte stop in Nederland naar de USA te reizen en daar alles te regelen, maar ik weet dus niet of dat wel kan.

Hopelijk heb ik de situatie duidelijk genoeg omschreven en kan iemand ons wat tips geven. De informatie die ik tot nu toe heb gelezen is telkens in het geval dat 1 vd partners al in Amerika woont, vandaar.

Alvast bedankt!
Yvonne
#1 - 23-07-2008, 13:58 uur

Pieter79

Volgens mij moet het kunnen om gewoon op toeristen visum mee te gaan naar Amerika, dan daar trouwen (liefst asap als je daar bent) en dan I-130 of K-2 procedure. Het kan wel zo zijn dat niet alles binnen 90 dagen rond is en dan zul je toch denk ik weer even tijdelijk naar Nederland.
#2 - 23-07-2008, 16:16 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Yvonne79

Oke, bedankt voor je reactie! Ik heb ook via een andere weg (gelukkig ook iemand die het zelf al heeft gedaan) dat het middels het toeristenvisum etc mogelijk is.
Gaan ervan uit dat het dan goed gaat komen.
Nogmaals bedankt!

Yvonne
#3 - 28-07-2008, 13:29 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15