Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

werken als kleine zelfstandige in Amerika

Discussie gestart

drijkes

Ik werk al een aantal jaren als zelfstandige in Nederland. Ik verricht eigen acquisitie en bedrijven huren mij in om tijdelijk het management te ondersteunen. Deze aktiviteit (secretariële ondersteuning, congresorganisatie, projectcoördinatie etc. etc. ) zou ik ook graag in de VS willen opzetten. Wie weet wat voor soort visa/vergunning hiervoor nodig is?
#1 - 01-09-2004, 11:37 uur

PBBI

Hou je er wel rekening mee dat werken in Amerika anders is dan werken hier. Kun je je werk zomaar voortzetten in de VS? Andere wetten, andere regels etc.
Als je denkt dat je deze werkzaamheden in de VS ook kunt doen en er vraag is naar een Nederlander die deze activiteiten kan verrichten dan zijn er 2 mogelijkheden. Of je zoekt een baan bij een of ander bedrijf of je koopt een bedrijf en vraagt een E2 visum aan. Probleem hiermee is dat je een bestaand bedrijf moet kopen met Amerikaanse werknemers. En het vinden van een zelfde bedrijf als je al hebt is niet te doen. Je zult dus iets anders moeten kopen en dan een dochterbedrijf moeten starten in de gewenste activiteiten, dat is geen probleem. Je kunt bijv. zelfs een bedrijf kopen dat gras maait en hieronder een project management bedrijf starten.
Laat me maar weten als je meer vragen hebt.
Hans
#2 - 01-09-2004, 12:59 uur

tornedoo

er was en site die gescpecialiceerd is in het verkopen van bedrijven alleen ik weet niet meer waar of welke site
mischien kent iemand die hier?
#3 - 28-09-2004, 20:48 uur

PBBI

www.pbbi.nl , het is al mogelijk om vanaf $ 100,000 een bedrijf te kopen dat voldoet aan de eisen om een E2 visum aan te vragen. Veel denken dat er $1,000,000 geinvesteerd moet worden maar dat is een EB5, een ander visum.
#4 - 28-09-2004, 21:01 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15