Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Werken als verpleegkundige in de VS

Discussie gestart

bigarjan

Als je interesse hebt om te gaan wonen en werken als verpleegkundige in de Verenigde Staten moet je zeker eens kijken op www.biginfo.dse.nl. Een handige site met veel informatie!
#1 - 25-07-2005, 22:38 uur

exoticgirl

Wow ik ga voor verpleegkunde studeren in de VS, binnen 6-18 maanden je Greencard, dat is wel heel er snel , sommige mensen wachten 5-15 jaar.

Ze hebben een grote tekort aan verpleegkundige zeker.
#2 - 27-07-2005, 11:30 uur

Annemiek

Er is inderdaad een tekort aan verpleegkundigen in de VS., en het wordt alleen maar erger door de vergrijzing van de bevolking. Als verpleegkundige hoef je hier zeker nooit zonder werk te zitten!
Er zijn allerlei lapmiddelen om de tekorten op te heffen, blijkbaar is een van deze om buitenlandse verpleegkundigen te werven.
Hoe dit bureau zo gauw een greencard kan regelen, geen idee. Ik heb wel eens gelezen dat verpleegkundige een van de beroepen is waar je meteen voor een greencard kan gaan, maar hoe dit precies zit weet ik niet.
Veel succes met jouw opleiding trouwens!
Annemiek
#3 - 31-07-2005, 01:20 uur

Bianca

Hallo, ben nieuw hier, en was dus eigenlijk op zoek naar dit onderwerp! Ik heb gisteren informatie aangevraagd om idd te gaan werken als verpleegkundige in Amerika. Ik weet natuurlijk nog niet helemaal zeker of ik het ga doen, maar 't is in ieder geval een droom van me die al jaaaaaren door m'n hoofd speelt. Ben er twee keer geweest, in Washington D.C (en New York) en was helemaal verkocht. Misschien moet ik het gewoon maar doen. Ik heb wel heel veel vragen, en weet nog niet goed waar ik het moet zoeken, dus ik hoop op wat hulp en adviezen van forummers hier. Ik ben dus al verpleegkundige met redelijk wat ervaring, en ben op het moment bezig met de Intensive Care opleiding. Mijn vragen zijn vooral van praktische aard, niet zozeer wat betreft het werk, maar meer over het wonen in Amerika. Waar wil ik naartoe? Ik zat zelf te denken aan de Westkust. Heeft iemand misschien tips over wat leuke/veilige plaatsen/steden zijn om te wonen? Ik hou wel van gezelligheid, leuke pleinen, bars, terrasjes enz. Hoe word je ontvangen als buitenlander? Maak je snel contacten? Ohja, en 't moet er een beetje gay-vriendelijk zijn, wil niet naar een hetero-kamp gestuurd worden ofzo ;-). Pff zoveel vragen!! Gewoon met iemand corresponderen die de stap genomen heeft om te immigreren (ook tijdelijk) lijkt me ook al geweldig. Alvast bedankt, groetjes
#4 - 09-08-2005, 21:29 uur

Loek


... Ik hou wel van gezelligheid, leuke pleinen, bars, terrasjes enz. ...


Daarmee beschrijf je Europa, niet de USA.

In de VS kom je niet vaak een terrasje buiten tegen, vaak mag dat niet eens vanwege de strenge alcohol wetten.   Je zult de gezelligheid daar meer binnenhuis moeten  opzoeken.


#5 - 10-08-2005, 06:22 uur

Bianca

Zo letterlijk bedoelde ik het ook niet, ik probeer een gevoel te omschrijven, iets wat ik hier graag doe zeg maar... Ik bedoel dan een stad/plaats waar iets te doen is buiten het binnenleven! Voor terrasjes moet ik in m'n eigen stad blijven  ;D
#6 - 10-08-2005, 06:37 uur

Frank S

In de VS kom je niet vaak een terrasje buiten tegen, vaak mag dat niet eens vanwege de strenge alcohol wetten.   Je zult de gezelligheid daar meer binnenhuis moeten  opzoeken.

Wat een aanrader is, zijn de grote veranda's van een House of Blues.  Zeker als daar buiten een band staat te spelen, lekker hangen in een schommelstoel, met een Bud Light! 8) 8)
#7 - 10-08-2005, 09:38 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

FreezeM

San Francisco is een gezellig stad, misschien zou je daar een kijkje moeten nemen?
#8 - 10-08-2005, 16:40 uur

schorp

Hallo, ben nieuw hier, en was dus eigenlijk op zoek naar dit onderwerp! Ik heb gisteren informatie aangevraagd om idd te gaan werken als verpleegkundige in Amerika. Ik weet natuurlijk nog niet helemaal zeker of ik het ga doen, maar 't is in ieder geval een droom van me die al jaaaaaren door m'n hoofd speelt. Ben er twee keer geweest, in Washington D.C (en New York) en was helemaal verkocht. Misschien moet ik het gewoon maar doen. Ik heb wel heel veel vragen, en weet nog niet goed waar ik het moet zoeken, dus ik hoop op wat hulp en adviezen van forummers hier. Ik ben dus al verpleegkundige met redelijk wat ervaring, en ben op het moment bezig met de Intensive Care opleiding. Mijn vragen zijn vooral van praktische aard, niet zozeer wat betreft het werk, maar meer over het wonen in Amerika. Waar wil ik naartoe? Ik zat zelf te denken aan de Westkust. Heeft iemand misschien tips over wat leuke/veilige plaatsen/steden zijn om te wonen? Ik hou wel van gezelligheid, leuke pleinen, bars, terrasjes enz. Hoe word je ontvangen als buitenlander? Maak je snel contacten? Ohja, en 't moet er een beetje gay-vriendelijk zijn, wil niet naar een hetero-kamp gestuurd worden ofzo ;-). Pff zoveel vragen!! Gewoon met iemand corresponderen die de stap genomen heeft om te immigreren (ook tijdelijk) lijkt me ook al geweldig. Alvast bedankt, groetjes

San Francisco, CA is een gezellige stad, zowel als Seattle, WA en Portland, OR.  Op de Oostkust, zou ik zeker naar New York City, NY; Boston, MA, Philadelphia, PA kijken.  de gezellige bars, terrasjes, enz. zijn zeker wel te vinden in de bovengenoemde steden.  Een andere supergezellige leuke stad is New Orleans, LA.  

San Francisco doet heel Europees aan, heeft veel terrasjes en barretjes, etc.  en is zeer zeker Gay Friendly.

De meest gay friendly steden in de VS zijn:

San Francisco, CA
Los Angeles, CA (city of West Hollywood)
New York City
Boston, MA (en dichtbij: Providence, RI)
Honolulu, HI
New Orleans, LA
Seattle, WA
Portland, OR

Atlanta, GA
San Diego, CA
Chicago, IL
#9 - 10-08-2005, 19:39 uur

Bianca

Hey Schorp! Bedankt voor de informatie!! Ik zat zelf eigenlijk ook al te denken aan San Francisco of Los Angeles, of in de buurt daarvan (heeft voornamelijk te maken met het weer ;D), alhoewel ik er nog nooit geweest ben. Ik weet eigenlijk nog niet eens of daar een mogelijkheid voor is qua werk dan. Dat zal ik nog allemaal horen. Ik zag op je weblog dat jij ook uit Nederland komt? Of begrijp ik dat verkeerd? Hoe was het om daar naartoe te verhuizen, en vooral om er te wennen? Hoe zit het met de huren daar, en de kosten van het, zeg maar, dagelijks leven? Als ik ga, ga ik namelijk alleen, dus het is wel handig als je ook een beetje contacten kunt leggen, maar volgens mij is er daar wel genoeg te doen, toch? Zoals ik al zei, zoveel vragen.... dus ik probeer me maar een beetje te oriënteren, 't is toch een grote stap....
#10 - 10-08-2005, 19:53 uur

schorp

Hey Schorp! Bedankt voor de informatie!! Ik zat zelf eigenlijk ook al te denken aan San Francisco of Los Angeles, of in de buurt daarvan (heeft voornamelijk te maken met het weer ;D), alhoewel ik er nog nooit geweest ben. Ik weet eigenlijk nog niet eens of daar een mogelijkheid voor is qua werk dan. Dat zal ik nog allemaal horen. Ik zag op je weblog dat jij ook uit Nederland komt? Of begrijp ik dat verkeerd? Hoe was het om daar naartoe te verhuizen, en vooral om er te wennen? Hoe zit het met de huren daar, en de kosten van het, zeg maar, dagelijks leven? Als ik ga, ga ik namelijk alleen, dus het is wel handig als je ook een beetje contacten kunt leggen, maar volgens mij is er daar wel genoeg te doen, toch? Zoals ik al zei, zoveel vragen.... dus ik probeer me maar een beetje te oriënteren, 't is toch een grote stap....

Ik ben geboren in NL, ben na m'n HAVO meteen naar New York verhuisd, kreeg een green card (DV Lottery) en daarna meteen toen het kon, ingeruild voor Amerikaans burgerschap.  Ik woon nu alweer (voor de 2e keer) bijna 8 jaar in L.A. (Los Angeles), ik heb in SAn Francisco (Castro, Noe Valley neighborhoods), New York City (Manhattan en Brooklyn) en Chicago gewoond.  Nu woon ik dus weer in L.A.  (afhankelijk waar ik voor Medical School aangenomen word zal ik waarschijnlijk weer verhuizen, hopelijk Northeastern U.S. of the Pacific Northwest (Seattle of Portland).

Het was niet zo moeilijk voor mij om hier te wennen; Ik ben blij dat ik hier woon, ik voel me hier thuis.  De huren in L.A. zijn wat hoger geworden, de laatste tijd, maar je kunt nog steeds goede deals vinden, het enige wat je nodig hebt in L.A. is een auto.  San Francisco huur is duur, maar hier kan je ook deals vinden, plus dat het achteraf echt wel waard is, San Francisco is fantastisch.  Ik vind het dagelijks leven in L.A. niet duur.

Vraag maar raak!!!  en hopelijk binnenkort:  Welcome to the United States of America!!!
#11 - 10-08-2005, 20:30 uur

Annemiek

Leuk om alvast te gaan denken aan waar je wilt gaan wonen, maar je eerste zorg is toch je visum/werkvergunning. Zoek op de verschillende forums rond wat de mogelijkheden zijn.
Voor verpleging moet je een NCLEX examen doen, en voor de meeste staten ook het examen van de Commision of Graduates of Foreign Nursing Schools. Een verpleegkundige vergunning is niet automatisch geldig in een andere staat maar moet je opnieuw aanvragen.
Een baan vinden zal het probleem niet zijn, zeker met de IC opleiding, want ook hier zijn tekorten.
Ik ben benieuwd hoe het zal gaan, laat het hier maar weten.
Annemiek
#12 - 10-08-2005, 21:58 uur

Nicole

Ik kreeg net een bericht via een amerikaans forum dat als je als verpleegkundige in Texas of New Mexico zo aan de slag kunt. De ziekenhuizen regelen de green card voor een jaar, en daarna wordt het door hen zo verlengd. Jammer, ik heb geen opleiding in die richting  :-[
#13 - 10-08-2005, 22:54 uur
Everything is bigger in Texas!

sweatbox

Ik denk dat het geen kwaad kan je goed te laten informeren over de verzekeringen, met name beroepsaansprakelijkheid. Ik zou er niet zonder meer op vertrouwen dat dit voor je geregeld wordt.

Het klinkt wel trouwens goed om een tijdje live in ER mee te doen.
#14 - 11-08-2005, 17:56 uur

Annemiek

Een ziekenhuis heeft een aansprakelijkheidsverzekering, maar het kan geen kwaad om je eigen verzekering erbij te nemen. Ik heb er zelf altijd een gehad, maar gelukkig nog nooit nodig gehad. Het kost iets van $60 per jaar.
#15 - 12-08-2005, 15:25 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15