Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Zaak overnemen

Discussie gestart

sherisa

Hallo Allemaal,
Ik en mijn man zijn al 2 jaar bezig om een betrouwbare zaak in Californie te vinden om te kunnen overnemen zodat we daarmee Visum krijgen en naar VS verhuizen.
Ik heb paar sites gevonden waarin alle zaken te koop staan maar hoe weet ik welk zaak de goede is? Hoe betrouwbaar zijn ze?
Ik heb begrepen dat als je wat geld hebt en een goed zaak kunt vinden kun je wel in VS goed leven.
Wie kan mij meer informative geven over de bovenstaande vragen? Is er al iemand die via een zaak overname naar Amerika is verhuist?
Alvast bedankt.
#1 - 16-09-2013, 16:43 uur

Johan

Wellicht moet je contact opnemen met PBBI International in Nederland (ook lid van dit forum).

Erachter komen hoe goed of betrouwbaar een bedrijf is wat je overneemt, hangt van nogal wat zaken af. Niet iets wat je zomaar even doet. Je opmerking "ik heb begrepen dat als je wat geld hebt en een goed zaak kunt vinden kun je in VS goed leven" baart me wat zorgen en geeft mij de indruk dat je niet echt diep in de materie zit, maar ik kan het mis hebben natuurlijk.

Je geeft aan California! Waarom California? Welk deel van de staat, hoeveel geld heb je te besteden voor de aankoop, hoeveel geld heb je te besteden voor verhuizing, visumkosten, etc. Hoe is de gezinssamenstelling, hoeveel geld heb je nodig om rond te komen. Elementaire vragen die je moet beantwoorden om te bepalen wat je aankoopdoel moet zijn.

Inzicht in de kwaliteit van een bedrijf krijg je door een goede makelaar in te huren in Amerika die je met dit proces kan helpen en een goede accountant die cijfers kan doorrekenen voor je als je eenmaal echt interesse hebt in een bedrijf. Daarnaast dient je makelaar verstand te hebben van de visa procedures. En ik kan je zeggen het vinden van een goede makelaar is een ware uitdaging in Amerika. Het is moeilijk het kaf van het koren te onderscheiden en er lopen nogal wat, zeg maar, randdebielen rond die geen interesse hebben in hoe jij het gaat doen maar meer in hoe ze de portemonnee gaan vullen. Met andere woorden oppassen geblazen dus. PBBI heb ik in dat opzicht in ieder geval goede ervaring mee!
#2 - 16-09-2013, 19:10 uur

Pieter79

"Ned in Texas" heft iets vergelijkbaars gedaan, maar zij moesten Amerika uit omdat ze andere dingen deden met hun bedrijf dan waarvoor ze een visum hadden.
Als je serieus bent dan is PBBI wellicht de beste plaats om te starten.

Gr. Pieter
#3 - 16-09-2013, 22:52 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

sherisa

Beste Johan,
Bedankt voor de uitgebreide uitleg. De PBBI hebben we al gesproken. Hun concentratie ligt in Florida. Californie vooral the Bay Area is waar we graag naar toe willen verhuizen. De redden is omdat mijn family daar woont. Ik had de kans om Green Card te krijgen maar mijn levens situatie was toen niet geschikt om de groot stap te maken. En nu dat ik graag de stap wil nemen is de Greencard aanvraag (Teminated).
Dus enige kans die we misschien hebben naast mee doen met Loterij is een zaak overnemen.

We kunnen ongeveer 100 duizend euro hiervoor uitgeven. 
#4 - 17-09-2013, 09:55 uur

Johan

Ik weet niet beter als dat PBBI tegenwoordig ook samenwerkt met een kantoor in Californië dus ik zou die stap nog eens wagen.

Even voor de goede orde, ik hoef niet noodzakelijkerwijs van je te horen hoeveel geld je hebt ;-) Je moet die vraag vooral aan jezelf stellen! Maar als je een ton aan geld hebt (neem aan inclusief je verhuiskosten enzo) dan heb je niet bijzonder veel geld om echt iets goeds te kopen. Vooral niet in Californië.

#5 - 17-09-2013, 12:59 uur

Pieter79

Californie vooral the Bay Area is waar we graag naar toe willen verhuizen. De redden is omdat mijn family daar woont.

Als het familie is die dichtbij je staat (ouders, broers/zussen, oom, tante) dan zou je via een familie hereniging visum die kant op kunnen. Let wel; deze procedure kan 10-12 jaar duren, als het je ouders zijn of broer of zus wel sneller. Kijk eens op USCIS.gov en je vindt alle mogelijkheden die er zijn.

Met 100,000 euro kun je waarschijnlijk niet al te veel; 70,000 ben je minimaal al kwijt (je moet 100k USD investeren), en dan nog zaken zoals eigen onderdak, auto etc. Als je graag wil dan zou ik me in ieder geval voor de Diversity Lottery inschrijven, en als je getrouwd bent ook je partner aangezien je dan 2x zoveel kans maakt.

Gr. Pieter
#6 - 17-09-2013, 16:05 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

sherisa

Bedankt voor jullie tips. Ik zal de zaken nog een keer goed nakijken.
#7 - 21-09-2013, 15:56 uur

Johan

Om je kansen aanzienlijk te verhogen zou je ook je interesse kunnen uitbreiden naar andere staten. Enerzijds omdat je soms wat goedkoper een bedrijf kunt kopen en anderzijds omdat het je mogelijkheden een fatsoenlijk bedrijf te kopen vergroot. Je hebt echter daarnaast nog een ander probleem en dat is dat je mogelijk te investeren bedrag niet erg hoog is om in aanmerking te komen voor een visum. Nou zijn daar volgens mij ook wel weer oplossingen voor te vinden met owner financing en dergelijke. Als je eenmaal een bedrijf in een bepaalde staat hebt gekocht kun je nog altijd verder kijken en uitbouwen!

#8 - 22-09-2013, 03:44 uur

eb(Ed)

Hi sherisa,

Ook al vanaf 1995 met de gedachte bezig zakelijk iets te gaan doen in de USA, in 2008 feitelijk actie ondernomen maar mislukt,
Wel ieder jaar met de lottery meegedaan en nu dus eindelijk gewonnen.
Voor wat betreft zaken doen, get a local you can trust ( affort) atttorney e.d.
Ik heb helaas geen referenties in CALI maar wat ik er van heb begrepen zijn de meeste bureaus aktief over de gehele usa maar kan je beter iemand aan de westkust zoeken.

Groetjes Ed


#9 - 22-09-2013, 12:23 uur

Johan

Een advocaat heb je niet zoveel aan voor het zoeken van een bedrijf!
Een advocaat heeft meer verstand van hoge rekeningen sturen.

Het enige wat die kan doen (als het goede is) is het bekijken van je rechten om een visum te krijgen op basis van bedrijfsgegevens en andere elementen die van toepassing zijn.

Kortom je geld nu stoppen in een advocaat is prematuur en zinloos.

Een goede makelaar die verstand heeft van de procedure en advocaten in zijn netwerk heeft zitten om je te helpen is nu beter. Ik raad PBI aan omdat ze advocaat in netwerk hebben, verstand van het visum en je geen poot uit proberen te draaien. Bovendien helpen ze je naderhand ook nog. De adviezen en hulp die ik van hun kantoor hier nog na de koop heb gehad indertijd was bijzonder!! En nee ik krijg geen bonus ;-)
#10 - 22-09-2013, 13:46 uur

eb(Ed)

Johan,
De meeste business brokers hebben toch een laywers achtergrond??
Tenminste die ik ontmoet heb wel.

MvG
#11 - 22-09-2013, 13:49 uur

Johan

Niet dat ik weet!
#12 - 22-09-2013, 15:13 uur

ned in MO

Ik heb in het verleden ook wel mensen (als makelaar zijnde) aan een bedrijf geholpen.Ik houd me dan het meest bezig met de real estate kan van de zaak maar heb ook verstand van ondernemen aangezien ik zelf ook ondernemer ben. Samen met een goede accountant kun je ben de waarde van een bedrijf bepalen denk ik. Met 100k euros op zak zou ik mij richten op een gebied waar het goed wonen en werken is voor een redelijke prijs

Mark
#13 - 22-09-2013, 17:14 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Johan

Het grote verschil is de snelheid waarmee een business makelaar kan werken met je als je nog niet weet wat je wilt. Specifieke branche informatie, hoe de markt is, sommige bedrijven kosten 2.5 x de gross sales, sommige 3.5, etc. etc. Dat soort specifieke info haal je veel makkelijker bij een goede bedrijfsmakelaar!

Je merkt vooral hier in Florida dat er nogal wat "gewone" makelaars zijn die (doordat ze niet zoveel huizen meer verkopen) andere bronnen van inkomsten zijn gaan zoeken en zich ineens ook bedrijfsmakelaar noemen. Nou dat verschil ruik je op een mijl afstand. Nu neem ik van Mark zomaar aan dat hij een nette kerel is die z'n werk naar behoren doet maar ook onder de gewone makelaars, my god wat een zut zit er bij zeg! Ik denk dat verschil in kwaliteit hier veel hoger is dan in Nederland.

Nu zullen er vast en zeker goede huizen makelaars zijn die bedrijven kunnen verkopen, net zoals dat andersom ook wel zal zijn maar de spoeling is dun. Het is al een hele uitdaging om het kaf van het koren te onderscheiden bij branche specifieke makelaars laat staan als je die keus nog groter maakt ;-)
#14 - 22-09-2013, 17:31 uur

eb(Ed)

Hi Guys,

Ik ben mij hele leven al zelfstandig ondernemer. Heb geen dag bij een baas gewerkt en eigenlijk direct na het afronden van mijn opleiding naar de KvK gestapt en als mede-vennoot in het familiebedrijf ingeschreven.
Ik ben gebruikelijk mijn wederpartijen in zaken altijd het voordeel van de twijfel ( vertrouwen is een groot woord ) te geven totdat het tegendeel wordt bewezen. Ondersteuning door een raadsman / jurist / mede ondernemer( iemand die je wel vertrouwd) is daarbij zeer gewenst omdat je naderhand altijd maar weer moet zien je gelijk te krijgen op basis van het dossier dat zich tot dan heeft gevormd.
En natuurlijk keihard op je bek gaan hoort er ook bij.

In dat opzicht zoek ik altijd eerst iemand met de juridische achtergrond of netwerk voor de betreffende business  scope alvorens verder te gaan. Terug redenerend is dat ook het advies wat ik aan sherisa beoogde te geven.

Cheers


#15 - 22-09-2013, 18:12 uur
« Laatst bewerkt op: 22-09-2013, 18:19 uur door eb(Ed) »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15