Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Nieuw paspoort wanneer je greencard hebt??

Discussie gestart

Chiefram

Zodra wij kunnen (na 4 jaar en 8 maanden nu), laten wij ook ons Nederlands recht vervallen door Amerikaans staatsburger te worden. Het is allemaal onzin om (als je hier woont) je Nederlandse Nationaliteit te behouden voor je Nederlandse rechten.

Wat heb je aan die rechten? Helemaal niets!  ;)
#16 - 14-01-2005, 20:00 uur

Jez

En kom je erna 4 jaar en 9 maanden achter dat je het toch niet redt in Amerika, dan ga je als buitenlander terug naar Nederland, krijg je wèl alle voordelen hier..........
#17 - 14-01-2005, 21:12 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

enny

Ja, de nederlandse nationaliteit zou ik maar niet zo gauw weggooien. Beter arm in Nederland dan in Amerika (kan  je liggen rotten op straat). :'(
#18 - 15-01-2005, 16:10 uur

xerxesc

Ik ben het met Chiefram eens, ik woon hier, ik hou van het land, ik betaal hier belasting, ik wilde stemmen, en ik was hier "opgegroeid", ik zie mijzelf nooit in Nederland (ik voelde me daar toch nooit thuis, en ik ben geen fan van "nuchterheid"  en ik word kotsmisselijk als ik de zin "doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg" hoor). Ik had absoluut geen moeite ermee om het Nederlanderschap te verruilen met U.S. citizenship.  Chiefram je kan trouwens al na 4 jaren en 9 maanden je citizenship aanvragen.
#19 - 16-01-2005, 07:21 uur
« Laatst bewerkt op: 16-01-2005, 07:20 uur door xerxesc »

ejb

Citaat
Ja, de nederlandse nationaliteit zou ik maar niet zo gauw weggooien. Beter arm in Nederland dan in Amerika (kan  je liggen rotten op straat).  

Tot nu toe zijn de sociale voorzieningen in Nederland inderdaad nog steeds beter dan in de States, dus vind ik het, net als Enny niet verstandig om je Nederlandse nationaliteit op te geven. Het wordt hier alleen wel steeds slechter. Ik moet eerlijk zeggen, wanneer ik in Amerika zou wonen en de sociale voorzieningen in Nederland en Amerika zouden ongeveer gelijk zijn en ik zou in amerking komen voor het Amerikaans staatsburgerschap dan zou ik meteen ja zeggen!
#20 - 16-01-2005, 12:32 uur



Chiefram

Chiefram je kan trouwens al na 4 jaren en 9 maanden je citizenship aanvragen.

Klopt, maar ik zit hier al iets meer dan een maand. Vandaar dat ik 4 jaar en 8 maanden schreef, hihihi...

 ;) :D
#21 - 17-01-2005, 02:30 uur

Chiefram

Citaat
Ja, de nederlandse nationaliteit zou ik maar niet zo gauw weggooien. Beter arm in Nederland dan in Amerika (kan  je liggen rotten op straat).  

Tot nu toe zijn de sociale voorzieningen in Nederland inderdaad nog steeds beter dan in de States, dus vind ik het, net als Enny niet verstandig om je Nederlandse nationaliteit op te geven. Het wordt hier alleen wel steeds slechter. Ik moet eerlijk zeggen, wanneer ik in Amerika zou wonen en de sociale voorzieningen in Nederland en Amerika zouden ongeveer gelijk zijn en ik zou in amerking komen voor het Amerikaans staatsburgerschap dan zou ik meteen ja zeggen!

Wat heb ik aan de Nederlandse voorzieningen als ik in Amerika woon en in Nederland toch geen gebruik van die voorzieningen kan/mag maken? Helemaal niets toch?

En wil ik later weer naar Nederland, dan kom ik als geboren Nederlander echt het land wel weer in hoor, ook al is dit als asielzoeker, hihihi...
#22 - 17-01-2005, 02:32 uur

ejb

Citaat
geplaatst door: Chiefram  geplaatst op: vandaag om 02:32:31  
Quote : ejb op 16-01-2005, 12:32 uur
Quote:
Ja, de nederlandse nationaliteit zou ik maar niet zo gauw weggooien. Beter arm in Nederland dan in Amerika (kan  je liggen rotten op straat).  
 

Tot nu toe zijn de sociale voorzieningen in Nederland inderdaad nog steeds beter dan in de States, dus vind ik het, net als Enny niet verstandig om je Nederlandse nationaliteit op te geven. Het wordt hier alleen wel steeds slechter. Ik moet eerlijk zeggen, wanneer ik in Amerika zou wonen en de sociale voorzieningen in Nederland en Amerika zouden ongeveer gelijk zijn en ik zou in amerking komen voor het Amerikaans staatsburgerschap dan zou ik meteen ja zeggen!
 
 

Wat heb ik aan de Nederlandse voorzieningen als ik in Amerika woon en in Nederland toch geen gebruik van die voorzieningen kan/mag maken? Helemaal niets toch?

En wil ik later weer naar Nederland, dan kom ik als geboren Nederlander echt het land wel weer in hoor, ook al is dit als asielzoeker, hihihi...  

Je zal zeker wel weer binnen komen in NL. En Chief, misschien mag jij ook nog wel gebruik maken van de sociale voorzieningen, je hebt toch een aardig tijdje mee betaald, LoL ;D ;D
#23 - 17-01-2005, 19:55 uur



Emigreren USA

Je kan gewoon Dual Citizenship aanvragen en nee, je Green Card is niet gekoppeld aan je paspoort. En trouwens, er verandert niets aan je paspoort, tenminste, je naam etc, blijven hetzelfde. Het is een vorm van identificatie dus dat blijft natuurlijk gewoon werken met je Green Card!

http://geocities.com/immigreren

[nico]
#24 - 09-08-2005, 03:22 uur
http://geocities.com/immigreren
Ervaringen van een Green Card houder...

KKop

Zodra wij kunnen (na 4 jaar en 8 maanden nu), laten wij ook ons Nederlands recht vervallen door Amerikaans staatsburger te worden. Het is allemaal onzin om (als je hier woont) je Nederlandse Nationaliteit te behouden voor je Nederlandse rechten.

Wat heb je aan die rechten? Helemaal niets!  ;)


Ik heb mijn NL nationaliteit gewoon aangehouden.  Is naar mijn mening mijn amerikaans staatsburgerschap niets minder door.  Heb tenslotte alle 'foreign princes and potentates.." afgezworen, beloofd om wapens op te nemen ter verdediging van het land etc.

En het is wel handig als je je baas hier kunt vertellen dat je in bijna heel Europa zonder problemen kunt werken, zolang als je wil :-)

Mijn dochter heeft ook (door geboorte) dubbele nationaliteit, en ik moedig dat ook aan.  Dubbele nationaliteit, tweetaligheid, vertrouwd zijn met twee culturen, het geeft haar een andere (en bredere) kijk op dingen dan de meest van haar landgenootjes hier.

Sorry, was wel erg 'off-topic'.  Zal nog wel eens een eigen draadje starten over het hele NL-VS gevoel  ;)
#25 - 10-08-2005, 02:21 uur

Chiefram

De wetten zijn in Nederland veranderd de laatste jaren en als ik kies om Amerikaans staatsburger te worden, dan wordt een Nederlandse nationaliteit door Nederland niet meer geaccepteerd en komt dan te vervallen.

Het is geen persoonlijke keuze van mijzelf, maar de nieuwe regels in Nederland. Tenzij ik met een Amerikaanse zou trouwen en in de US gaat wonen. Dan mag het weer wel. Deze emigratie is vrije keus, zo ook het aanvragen/bezitten van een Amerikaanse staatsburgerschap.
#26 - 10-08-2005, 16:33 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15